Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Gamifikacja atrakcji turystycznych z wykorzystaniem platformy emused.eu
Szybki podgląd
35,00 zł
Liturgia della fede civile. La controversia liparitana dai riformatori del Boun Gusto a...
Szybki podgląd
35,00 zł
Operator systemu dystrybucyjnego na współczesnym rynku elektroenergetycznym
Szybki podgląd
50,00 zł
Dialog i aktywizacja w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji
Szybki podgląd
50,00 zł
Heurystyka a heurystyki polityczne oraz zagadnienia pokrewne. Wstęp do problematyki
Szybki podgląd
50,00 zł
E-administracja publiczna jako nowy model funkcjonowania administracji publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Czynniki jakościowe rozwoju regionalnego jako podstawa delimitacji obszarów problemowych na ...
Szybki podgląd
45,00 zł
Palety ładunkowe. Teoretyczne i praktyczne wymiary eksploatacji w aspekcie zrównoważonego rozwoju
Szybki podgląd
35,00 zł
Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
A jednak coraz silniej wierzę Życie i los Witolda Kolskiego (1902–1943)
Szybki podgląd
50,00 zł
Filipa Hainhofera dziennik podróży zawierający obrazki z Frankonii, Saksonii...
Szybki podgląd
58,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł
Korekcja wad wzroku dla optyków okularowych
Szybki podgląd
45,00 zł
Kobiety we współczesnej gospodarce
Szybki podgląd
38,00 zł
Oddziaływanie polityki społeczno-gospodarczej na zmiany polskiego rynku usług telekomunikacyjnych
Szybki podgląd
55,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Algorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym

40,00 zł

Autor/Redaktor: Krzysztof Flasiński
EAN: 9788379725090
ISBN/ISSN: 978-83-7972-509-0
Produkt dostępny (10 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2021

Algorytmy są obecne nie tylko w codziennej pracy dziennikarskiej, ale również w praktyce redaktorskiej. Wpływają na podejmowanie decyzji przez największych wydawców i graczy na rynku mediów oraz czytelników – niestety, nie zawsze w sposób jawny i przejrzysty. Algorytmy są stosunkowo nowym elementem ekosystemu medialnego, dlatego jednoznaczne zdefiniowanie tego pojęcia, podobnie jak określenie czym jest big data, jest kłopotliwe. 

Głównym celem monografii jest przedstawienie tego zjawiska – w stosunku do podstawowego, informatycznego znaczenia – w jak najbardziej poszerzonym wymiarze. Algorytm w kontekście mediów i dziennikarstwa to dzisiaj już nie tylko podstawa działania programu komputerowego, ale również schemat weryfikowania informacji, przygotowywania treści czy planowania i otwierania nowych tytułów prasowych. Z tym zjawiskiem łączy się drugi cel badań – opisanie coraz intensywniejszego i zróżnicowanego wykorzystania technologii big data w mediach. Różnorodność ta objawia się nie tylko w algorytmizacji i uporządkowaniu procedur redakcyjnych, ale również w stosowaniu wielkich danych w aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej oraz wizualizacjach publikowanych w tzw. mediach tradycyjnych. Trzecią tezą było przekonanie, że algorytm jest jedynie narzędziem, które może być wykorzystane w różny sposób w zależności od intencji i umiejętności osoby, która je wykorzystuje. Z tego też powodu w tekście kładziony jest nacisk nie tylko na technologię, ale również na osoby, na które ona wpływa – zarówno twórców, jak i odbiorców treści.

                                                                                                        
                                                                                                                 Ze  wstępu





1. Teraźniejszość i przyszłość algorytmów w mediach


2. Strategie big data w dziennikarstwie

2.1. Istota dziennikarstwa opartego na danych

2.2. Strategie dziennikarstwa opartego na danych

2.2.1. Algorytmiczne wspomaganie dziennikarstwa

2.2.2. Dziennikarstwo łączone oparte na pisaniu maszynowym

2.2.3. Dziennikarstwo algorytmiczne

2.2.4. Dziennikarstwo automatyczne

2.2.5. Redagowanie agregacyjne

2.2.6. Redagowanie algorytmiczne


3. Dziennikarstwo oparte na danych – zagrożenia i perspektywy

3.1. Kryterium przejrzystości jako element oceny etycznej

3.2. Problem jakości tekstów algorytmicznych

3.3. Wpływ algorytmów na sytuację zawodową dziennikarzy

3.4. Algorytmiczny newsroom


4. Algorytm jako element projektu redakcyjnego

4.1. Decyzja o wprowadzeniu na rynek nowego projektu redakcyjnego

4.2. Działania przygotowawcze

4.3. Start nowego tytułu związanego z wydawaną gazetą

4.3.1. Wprowadzenie gazety odmiennego segmentu

4.3.2. Wprowadzenie wydań lokalnych

4.3.3. Uzupełnienie oferty wydawcy dziennika o czasopismo


5. Redagowanie gazety oparte na podejściu algorytmicznym

5.1. Projekt redakcyjny

5.2. Księga layoutu

5.3. Księga stylu

5.4. Szpigiel — algorytmiczne projektowanie podstaw nawigacji

5.4.1. Szpigle gazet ogólnoinformacyjnych

5.4.2. Szpigle gazet sprofilowanych tematycznie


6. Wizualizacja danych w aplikacjach VR

6.1. Wizualizacji danych w dziennikarstwie

6.2. Redakcja jako interfejs użytkownika

6.3. Wpływ zmian klimatycznych na komunikację w mediach masowych

6.4. Komunikowanie zmian klimatycznych za pomocą aplikacji VR

6.5. Cechy VR w komunikacji na temat środowiska naturalnego

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Indeks

Ilość stron 183
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Wirtualizacja organizacji
Szybki podgląd
80,00 zł 50,00 zł
Geoliteratura Tom 9. Przewodnik, bedeker, poradnik
Szybki podgląd
45,00 zł 20,00 zł
Awangardysta w teatrze. Wileńskie teatralia Józefa Maślińskiego
Szybki podgląd
58,00 zł 40,00 zł
Badania osadów dennych akwenów śródlądowych z zastosowaniem metod hydroakustycznych
Szybki podgląd
90,00 zł 50,00 zł
Polscy Żydzi za murami nazistowskich gett. Wstęp i Komentarz Marek Skwara
Szybki podgląd
68,00 zł 33,00 zł
Polskie badania nad starożytnym Egiptem do końca XIX wieku
Szybki podgląd
65,00 zł 45,00 zł
Kobieta. W zwierciadle języka i kultury
Szybki podgląd
65,00 zł 45,00 zł
Co my wiemy o NXXIiHL?
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Algorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.