Strona głównaHUMANISTYKAAlgorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej i teologicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Algorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym

40,00 zł

Autor/Redaktor: Krzysztof Flasiński
EAN: 9788379725090
ISBN/ISSN: 978-83-7972-509-0
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Algorytmy są obecne nie tylko w codziennej pracy dziennikarskiej, ale również w praktyce redaktorskiej. Wpływają na podejmowanie decyzji przez największych wydawców i graczy na rynku mediów oraz czytelników – niestety, nie zawsze w sposób jawny i przejrzysty. Algorytmy są stosunkowo nowym elementem ekosystemu medialnego, dlatego jednoznaczne zdefiniowanie tego pojęcia, podobnie jak określenie czym jest big data, jest kłopotliwe. 

Głównym celem monografii jest przedstawienie tego zjawiska – w stosunku do podstawowego, informatycznego znaczenia – w jak najbardziej poszerzonym wymiarze. Algorytm w kontekście mediów i dziennikarstwa to dzisiaj już nie tylko podstawa działania programu komputerowego, ale również schemat weryfikowania informacji, przygotowywania treści czy planowania i otwierania nowych tytułów prasowych. Z tym zjawiskiem łączy się drugi cel badań – opisanie coraz intensywniejszego i zróżnicowanego wykorzystania technologii big data w mediach. Różnorodność ta objawia się nie tylko w algorytmizacji i uporządkowaniu procedur redakcyjnych, ale również w stosowaniu wielkich danych w aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej oraz wizualizacjach publikowanych w tzw. mediach tradycyjnych. Trzecią tezą było przekonanie, że algorytm jest jedynie narzędziem, które może być wykorzystane w różny sposób w zależności od intencji i umiejętności osoby, która je wykorzystuje. Z tego też powodu w tekście kładziony jest nacisk nie tylko na technologię, ale również na osoby, na które ona wpływa – zarówno twórców, jak i odbiorców treści.

                                                                                                        
                                                                                                                 Ze  wstępu





1. Teraźniejszość i przyszłość algorytmów w mediach


2. Strategie big data w dziennikarstwie

2.1. Istota dziennikarstwa opartego na danych

2.2. Strategie dziennikarstwa opartego na danych

2.2.1. Algorytmiczne wspomaganie dziennikarstwa

2.2.2. Dziennikarstwo łączone oparte na pisaniu maszynowym

2.2.3. Dziennikarstwo algorytmiczne

2.2.4. Dziennikarstwo automatyczne

2.2.5. Redagowanie agregacyjne

2.2.6. Redagowanie algorytmiczne


3. Dziennikarstwo oparte na danych – zagrożenia i perspektywy

3.1. Kryterium przejrzystości jako element oceny etycznej

3.2. Problem jakości tekstów algorytmicznych

3.3. Wpływ algorytmów na sytuację zawodową dziennikarzy

3.4. Algorytmiczny newsroom


4. Algorytm jako element projektu redakcyjnego

4.1. Decyzja o wprowadzeniu na rynek nowego projektu redakcyjnego

4.2. Działania przygotowawcze

4.3. Start nowego tytułu związanego z wydawaną gazetą

4.3.1. Wprowadzenie gazety odmiennego segmentu

4.3.2. Wprowadzenie wydań lokalnych

4.3.3. Uzupełnienie oferty wydawcy dziennika o czasopismo


5. Redagowanie gazety oparte na podejściu algorytmicznym

5.1. Projekt redakcyjny

5.2. Księga layoutu

5.3. Księga stylu

5.4. Szpigiel — algorytmiczne projektowanie podstaw nawigacji

5.4.1. Szpigle gazet ogólnoinformacyjnych

5.4.2. Szpigle gazet sprofilowanych tematycznie


6. Wizualizacja danych w aplikacjach VR

6.1. Wizualizacji danych w dziennikarstwie

6.2. Redakcja jako interfejs użytkownika

6.3. Wpływ zmian klimatycznych na komunikację w mediach masowych

6.4. Komunikowanie zmian klimatycznych za pomocą aplikacji VR

6.5. Cechy VR w komunikacji na temat środowiska naturalnego

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Indeks

Ilość stron 183
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Ośrodki subregionalne w Polsce
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Algorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję