Biospołeczne uwarunkowania rozwoju ruchowego dzieci ze żłobków i z przedszkoli w Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim
Małe dziecko zmienia się najdynamiczniej, ten okres życia cechuje ogromny pęd do ruchu i działania. Jedne ruchy doskonalą się wtedy, inne tworzą i łączą w celowe kombinacje. Rozwijają się przy tym wszystkie cechy i właściwości motoryczne. Należy jednak pamiętać, że małe dziecko jest pod silnym wpływem oddziaływania wzorów społecznych, środowiska rodzinnego, rówieśników, postawy akceptującej lub nieakceptującej rodziców i wychowawców. Zatem jego ocena rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej jest bardzo ważna, bowiem na tej bazie, którą dziecko rozwija i doskonali, przyszłe lata będą budować "sztukę ruchu" (Gilewicz 1955), a więc motoryczne specjalności i szczegółowe umiejętności. Dlatego też podjęty problem biologicznych i społecznych uwarunkowań sprawności fizycznej małego dziecka wydaje się szczególnie ważny.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.