Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Sytuacja społeczno-wychowawcza rodziny dziecka z mukopolisacharydozą...
Szybki podgląd
55,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Obraz ludzi Podhala i Tatr w inskrypcjach ze starego cmentarza na Pęksowym Brzysku w Zakopanem
Szybki podgląd
55,00 zł
Nie-pokoje twórcze. Antologia tekstów studentek i studentów studiów pisarskich US
Szybki podgląd
50,00 zł
Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Szybki podgląd
45,00 zł
Relacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu
Szybki podgląd
48,00 zł
Polecamy
Korekcja wad wzroku dla optyków okularowych
Szybki podgląd
45,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Dialog i aktywizacja w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji

50,00 zł

Autor/Redaktor: Hubert Kupiec
EAN: 9788379724925
ISBN/ISSN: 978-83-7972-492-5
Produkt niedostępny
Waga:0.45 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest omówieniu założeń najważniejszych paradygmatów kształcenia pedagogicznego pod kątem ich użyteczności w przygotowywaniu studentów do pracy w resocjalizacji. Krytycznej analizie poddane zostały również możliwości i ograniczenia ich wdrażania z uwagi na zmieniającą się dynamicznie rzeczywistość społeczną i związane z tym wyzwania dla współczesnej edukacji akademickiej. Rozdział obejmuje również krótką charakterystykę młodzieży akademickiej uwzględniającą cechy demograficzne, osobowościowe oraz kompetencje społeczno-moralne. Analiza badań ukazujących orientacje aksjologiczne, sposoby spędzania czasu wolnego, a także motywację do studiowania i postawy wobec uczenia się pokazuje, jakie są potrzeby i możliwości rozwojowe młodzieży w okresie studiowania. 

W drugim rozdziale dokonano przeglądu istniejących oraz zaproponowano własną klasyfikację cech osobowości i kompetencji wychowawczych, które są w świetle badań empirycznych pożądane w praktyce zawodowej. Odniesiono je do teorii pedagogicznej. 

Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat istoty, znaczenia i możliwości wykorzystania dialogu i aktywizacji w procesie kształcenia pedagogicznego młodzieży akademickiej. Podjęto w nim również próbę przedstawienia, jakie mogą mieć znaczenie obie formy kształcenia w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów resocjalizacji. 

Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim do studentów i wykładowców zajmujących się kształceniem młodzieży aspirującej do wykonywania zawodu wychowawcy resocjalizującego. Autor ma nadzieję, że zawarte w niej przemyślenia będą skłaniać do refleksji i motywować do doskonalenia kompetencji zawodowych także praktyków.

 

                                                                                                                   Ze wstępu




Rozdział 1

KSZTAŁCENIE PEDAGOGICZNE NA WYŻSZEJ UCZELNI

1.1. Współczesne paradygmaty kształcenia pedagogicznego na wyższej uczelni

1.2. Kształcenie pedagogiczne a współczesne dylematy szkolnictwa wyższego i potrzeby

resocjalizacji

1.3. Wiek studiowania a zadania rozwojowe wczesnej dorosłości

1.4. Cechy demograficzne, predyspozycje osobowościowe i kompetencje

społeczno-moralne studentów pedagogiki

1.5. Orientacje aksjologiczne polskich studentów

1.6. Aktywność wolnoczasowa młodzieży studiującej pedagogikę

1.7. Motywy i postawy wobec studiowania

 

Rozdział 2

CECHY OSOBOWOŚCI I KOMPETENCJE WYCHOWAWCY RESOCJALIZUJĄCEGO

2.1. Teoria i praktyka wychowania źródłem refleksji o cechach osobowości

i kompetencjach wychowawcy

2.2. Pożądane cechy osobowości wychowawcy

2.3. Pedagog resocjalizujący w świetle teorii oraz badań empirycznych

2.4. Kompetencje pedagoga resocjalizującego – próba syntezy

2.4.1. Kompetencje ogólnowychowawcze

2.4.2. Kompetencje specjalistyczne

 

Rozdział 3

DIALOGICZNO-AKTYWIZACYJNA KONCEPCJA ROZWIJANIA KOMPETENCJI

PEDAGOGICZNYCH

3.1. Znaczenie relacji dialogicznej w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów

3.1.1. Założenia filozoficzne idei dialogu personalnego

3.1.2. Dialogiczność w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji

3.2. Aktywizacja w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów resocjalizacji

3.2.1. Pojęcie aktywizacji i czynniki warunkujące jej efektywność w procesie kształcenia

pedagogicznego

3.2.2. Metoda projektów w rozwijaniu kompetencji wychowawczych studentów

3.2.3. Walory edukacyjne i obecność aktywizacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym

szkoły wyższej

 

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

Ilość stron 204
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Geoliteratura Tom 9. Przewodnik, bedeker, poradnik
Szybki podgląd
45,00 zł 30,00 zł
Organizacje mniejszości narodowych i etnicznych w województwie zachodniopomorskim
Szybki podgląd
80,00 zł 50,00 zł
Czytania. Szkice krytyczne o książkach
Szybki podgląd
38,00 zł 28,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Polskie badania nad starożytnym Egiptem do końca XIX wieku
Szybki podgląd
65,00 zł 40,00 zł
Nowy bank na rynku finansowym w Polsce. Uwarunkowania wejścia i czynniki sukcesu
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Błąd jako znamię typu czynu zabronionego w polskim prawie karnym
Szybki podgląd
55,00 zł 45,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Dialog i aktywizacja w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.