Nagrody i wyróżnienia
          

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji

57,00 zł

Autor/Redaktor: : Urszula Chęcińska
Wydanie: 2712-2535
EAN: 9788379720798
ISBN/ISSN: 978-83-7972-079-8
Produkt dostępny (6 egz.)
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2016



Czytanie poezji staje się istotnym czynnikiem rozwoju osobowości dziecka. Doznania

estetyczne, wynikające z urody poetyckiego słowa, wyrabiają smak literacki, inspirują

dziecko do aktywności twórczej, do refleksyjnej aktywności intelektualnej

i satysfakcjonujących kontaktów międzyludzkich.

         „Pisano wiele o poecie jako o człowieku, który tym się różni od innych, że dzieciństwo

u niego nigdy się nie kończy i przez całe życie zachowuje w sobie coś z dziecka”

– tak twierdził Czesław Miłosz.

        Myśl poety o świecie, jak pisał Miłosz, zależy bowiem od wiedzy, którą poeta posiadł

we wczesnym dzieciństwie, otrzymał ją od rodziców i nauczycieli. To szczególnie ważne

słowa dla pedagogiki wczesnej edukacji, subdyscypliny o wyraźnej naukowej tożsamości,

która jak pisze Dorota Klus-Stańska, potrzebuje jak nigdy dotąd interdyscyplinarnej refleksji.

        I taka jest idea tego „poetyckiego” tomu. Oddziaływanie wychowawcze poezji łączy się

bowiem z różnymi sferami życia społecznego, pomaga w intencjonalnym przekazywaniu

dziecięcych uczuć, doznań i przeżyć, uczy odpowiedzialności i współdziałania. Dziecięcość

poetycka, nacechowana emocjonalnie, rozpatrywana w kategoriach estetycznych

i etycznych, okazuje się więc wartością nadrzędną, jak to ma miejsce w twórczości

Czesława Miłosza, autora pajdocentrycznego poematu Świat. Poema naiwne.

        Miłosz pozostanie na zawsze w sferze poetyckiego jasnosłyszenia, pierwszych

dziecięcych doświadczeń kulturowych, pierwszych poetyckich obrazów z dzieciństwa, sztuki

dla dziecka i sztuki o dziecku – podstawowego warunku wychowania estetycznego, którego

udział w budowaniu „wczesnego” człowieczeństwa jest niepodważalny.



                                                                                                          Urszula Chęcińska





Urszula Chęcińska

Oddziaływanie wychowawcze poezji

 

1. O MIŁOSZU ZACZAROWANYM, POETYCKICH  MOSTACH I „RZECZACH OSTATECZNYCH”


Grzegorz Leszczyński

Miłosz zaczarowany

 
Alicja Baluch

Poetyckie mosty – od Wawiłow do Miłosza

 

Jacek Baluch

Wiersze dla dzieci – wersyfikacja

 

Alicja Ungeheuer-Gołąb

O trudnej-nietrudnej poezji dziecięcej

 

Małgorzata Wójcik-Dudek

Transgresja – o trudnościach (nie)bytu figury dziecka w literaturze i kulturze

 

Krystyna Zabawa

„Zbieranie danych o rzeczach ostatecznych” we współczesnej polskiej poezji dla dzieci

 

 

2. O POETYCKIM FENOMENIE DZIECIĘCOŚCI, KOŁYSNAKACH I TRANSLATORYCE


Jolanta Ługowska

Piszę dla dziecka, które jest we mnie. O poezji Józefa Ratajczaka

 

Sabina Waleria Świtała

Naznaczona sieroctwem… Wizerunek dziecka w poezji Marii Bartusówny

 

Maria Czaplicka-Jedlikowska

Poetycki pajdocentryzm na przykładzie wybranych tekstów ks. Jana Twardowskiego

 

Anna Jeziorkowska-Polakowska

Miejsce kołysanki w kulturowej edukacji dziecka

 

Ryszard Waksmund

Obcojęzyczna poezja dla dzieci w Polsce

 

 

3. O EDUKACJI KOMPLEMENTARNEJ, AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ DZIECKA I MIŁOSZU

    PAJDOCENTRYCZNYM

 

Wiesław Andrukowicz

Nauka i poezja w edukacji komplementarnej

 

Beata Birnbach

Poezja jako źródło dziecięcych wizualizacji

 

Anna Dąbrowska

Poezja w życiu dziecka z niepełnosprawnością jako jedna z form pomocy terapeutycznej

 

Bożena Olszewska

Miłosz objaśnia… Wiersze Czesława Miłosza w edukacji polonistycznej ucznia szkoły

podstawowej

 

Patrycja Erbes, Joanna Haniewska-Tomaszewicz

Z Miłoszem w świat wartości. Próba przybliżenia sylwetki poety na lekcjach bibliotecznych

 

Urszula Chęcińska

Miłosz pajdocentryczny

 

Ilość stron 251
Rok wydania 2016

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Turystyka zdrowotna, uzdrowiskowa i uwarunkowania bioklimatyczne

Turystyka zdrowotna, uzdrowiskowa i uwarunkowania bioklimatyczne

35,00 zł

Eksploracja i eksploatacja gazu ziemnego ze złóż niekonwencjonalnych. Wybrane zagadnienia prawne...

Eksploracja i eksploatacja gazu ziemnego ze złóż niekonwencjonalnych. Wybrane zagadnienia prawne...

38,00 zł

Polityka przestrzenna w procesie kreowania zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym

Polityka przestrzenna w procesie kreowania zrównoważonego rozwoju na poziomie lokalnym

45,00 zł

Przemiany towarowego transportu kolejowego w Polsce na przełomie XX i XXI wieku

Przemiany towarowego transportu kolejowego w Polsce na przełomie XX i XXI wieku

43,00 zł

Niedoczytani – Nierozpoznani. O meandrach poezji polskiej XX i XXI wieku

Niedoczytani – Nierozpoznani. O meandrach poezji polskiej XX i XXI wieku

49,00 zł 35,00 zł

Dziecko i baśnie świata w kontekście wczesnej edukacji

Dziecko i baśnie świata w kontekście wczesnej edukacji

59,00 zł

Księgarnia MINERWA

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, a będziesz informowany o aktualnych nowościach i promocjach


Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.