Strona głównaEKONOMIAFormy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z troski o Rzeczpospolitą. Wybrane kazania staropolskie i oświeceniowe. Edycja tekstów
Szybki podgląd
90,00 zł
Determinanty podziału gestii transportowej oraz wyboru warunków dostaw incoterms...
Szybki podgląd
70,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Turystyka osób z niepełnosprawnościami w świetle badań własnych
Szybki podgląd
55,00 zł
Wiedza ekspercka a ekonometryczne modelowanie cen gruntów w aglomeracji szczecińskiej
Szybki podgląd
35,00 zł
Szczecin jako ośrodek myśli ekonomicznej transportu – dorobek 75-lecia
Szybki podgląd
49,00 zł
Analiza finansowa grupy kapitałowej. Ujęcie interdyscyplinarne
Szybki podgląd
49,00 zł
Wieczni prezydenci. Przypadek Świnoujścia
Szybki podgląd
45,00 zł
Jean-Rodolphe Perronet – prekursor naukowego zarządzania
Szybki podgląd
35,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Franz Kugler (1808–1858), Hans Lutsch (1854–1922)  i Hugo Lemcke (1835–1926). Z dziejów badań nad...
Szybki podgląd
58,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Formy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji

45,00 zł

EAN: 9788379722808
ISBN/ISSN: 978-83-7972-280-8
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2019



Podjęta przez Autorów problematyka jest ważna i aktualna. Internacjonalizacja

i globalizacja gospodarki, niezwykle szybkie tempo postępu naukowo-technicznego,

zmiany demograficzne i społeczne, inne zmiany zachodzące w otoczeniu

przedsiębiorstw, wpływają w dużym stopniu na zmianę uwarunkowań funkcjonowania

i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Nasilenie zmian w otoczeniu przedsiębiorstw

wiąże się z realizacją koncepcji gospodarki 4.0, z którą mamy obecnie do czynienia.

To powoduje, iż przedsiębiorstwa i kadra menedżerska musi nieustannie analizować

rodzaj i charakter tych zmian, oraz wdrażać takie modele biznesu, które pozwalają

utrzymać i kształtować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Z tego założenia

wyszli Autorzy monografii, podejmując się realizacji ambitnego celu, jakim była

identyfikacja charakterystycznych uwarunkowań współczesnych organizacji

w warunkach gospodarki 4.0 i adekwatnych dla nich nowych form działania

i modeli biznesowych.

 

Należy podkreślić, iż pomimo, że literatura naukowa w Polsce z zakresu modeli

biznesu jest dość obszerna, to jednak brak jest opracowań kompleksowych

omawiających zarówno uwarunkowania, jak formy i modele działania przedsiębiorstw.

Recenzowana monografia wnosi nowe wątki i wypełnia słabiej rozpoznane pola

badawcze w tym obszarze. Autorzy monografii nie koncentrowali się wyłącznie

na teoretycznym ujęciu omawianej problematyki, ale używając języka teorii i praktyki

– ilustrują powiązania pomiędzy pojęciami a rzeczywistymi formami i modelami

biznesu, przedstawiając ciekawe przypadki opisujące sytuacje zaczerpnięte z życia

współczesnych organizacji.

 


                                                         Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Poznańskiej,

                                                         Szkoła Główna Handlowa






Profesor Marii Białasiewicz – w kilkudziesięciolecie pracy naukowej,

dydaktycznej i organizacyjnej na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 

Uniwersytetu Szczecińskiego

    


Rozdział 1

Uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw we współczesnej

gospodarce (Katarzyna Kozioł-Nadolna
Malwina Szczepkowska)

1.1. Gospodarka 4.0 – istota, założenia, perspektywy

1.2. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w gospodarce 4.0

 

Rozdział 2

Model biznesowy w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Karolina Beyer)

2.1. Model biznesowy – ujęcie teoretyczne

2.2. Innowacyjność modeli biznesowych

2.3. Model biznesowy a strategia przedsiębiorstwa

2.4. Wybrane rodzaje modeli biznesowych

2.5. Metody analizy modelu biznesowego

       Business model canvas

       Trójkąt modelu biznesu

  

Rozdział 3

Wiedza w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Karolina Beyer,

Barbara Czerniachowicz)

3.1. Istota, cechy i rola wiedzy w przedsiębiorstwie

3.2. Istota zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie

3.3. Procesy, subprocesy i strategie zarządzania wiedzą w organizacji

3.4. Współczesne przedsiębiorstwa jako organizacje wiedzy

 

 

Rozdział 4

Organizacja ucząca się (Karolina Beyer, Barbara Czerniachowicz)

4.1. Teoretyczne założenia organizacji uczącej się

4.2. Kapitał ludzki w organizacji uczącej się

4.3. Budowanie organizacji uczącej się

4.4. Korporacja X jako organizacja ucząca się. Case study

       Wybrane elementy kształtowania organizacji uczącej się na przykładzie

       korporacji X

       Kapitał ludzki w organizacji uczącej się na przykładzie korporacji X

  

Rozdział 5

Sieci przedsiębiorstw oraz strategie ich tworzenia

(Anna Wieczorek-Szymańska
Malwina Szczepkowska)

5.1. Gospodarka sieciowa

5.2. Sieci międzyorganizacyjne

5.3. Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania przedsiębiorstw

w sieciach międzyorganizacyjnych

5.4. Formy tworzenia sieci międzyorganizacyjnych

  

Rozdział 6

Wirtualizacja działalności współczesnych organizacji (Wojciech Leoński)

6.1. Motywy powstawania organizacji wirtualnych

6.2. Pojęcie „organizacja wirtualna”

6.3. Cechy organizacji wirtualnej

6.4. Klasyfikacja organizacji wirtualnych

6.5. Zalety i wady wirtualizacji organizacji

  

Rozdział 7

Organizacja fraktalna (Anna Wieczorek-Szymańska)

7.1. Koncepcja organizacji fraktalnej

7.2. Struktura organizacji fraktalnej

7.3. Korzyści i problemy wynikające z funkcjonowania organizacji fraktalnej

7.4. Koncepcja organizacji fraktalnej w praktyce

  

Rozdział 8

Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne (Wojciech Leoński)

8.1. Wprowadzenie do problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu

8.2. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu

8.3. Główne narzędzia CSR w przedsiębiorstwie

8.4. Koszty stosowania CSR i wynikające z tego korzyści

  

Rozdział 9

Model otwartej innowacji (Katarzyna Kozioł-Nadolna)

9.1. Wprowadzenie

9.2. Ewolucja modeli procesów innowacyjnych – od liniowego do złożonego

9.3. Od zamkniętego do otwartego modelu innowacji

9.4. Istota otwartych innowacji

9.5. Przyszłość otwartych innowacji

  

Rozdział 10

W kierunku nowoczesnej organizacji – studium przypadków

(Anna Wieczorek-Szymańska)

10.1. Case study przedsiębiorstwa X

10.1.1. . Charakterystyka przedsiębiorstwa X

10.1.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.1.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.2. Case study przedsiębiorstwa Y

10.2.1. .Charakterystyka przedsiębiorstwa Y

10.2.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.2.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.3. Case study przedsiębiorstwa Z

10.3.1. .Charakterystyka przedsiębiorstwa Z

10.3.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.3.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.4. Case study przedsiębiorstwa A

10.4.1. .Charakterystyka przedsiębiorstwa A

10.4.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.4.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.5. Case study przedsiębiorstwa B

10.5.1.. Charakterystyka przedsiębiorstwa B

10.5.2.. Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.5.3.. Analiza i interpretacja wyników

10.6. Podsumowanie

  

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

Ilość stron 218
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Dogonowie z bliska Tom II
Szybki podgląd
45,00 zł 39,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Odkrywając Szymanowskiego. Dzieła fortepianowe Karola z Atmy i ich interpretacje. Mazurki
Szybki podgląd
45,00 zł 35,00 zł
Na niwie niepodległej wiedzy. Archiwum myśli A. Świętochowskiego na temat państwa i narodu.
Szybki podgląd
58,00 zł 49,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Formy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję