Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Formy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji

45,00 zł

EAN: 9788379722532
ISBN/ISSN: 978-83-7972-253-2
Produkt dostępny (72 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2019



Podjęta przez Autorów problematyka jest ważna i aktualna. Internacjonalizacja

i globalizacja gospodarki, niezwykle szybkie tempo postępu naukowo-technicznego,

zmiany demograficzne i społeczne, inne zmiany zachodzące w otoczeniu

przedsiębiorstw, wpływają w dużym stopniu na zmianę uwarunkowań funkcjonowania

i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Nasilenie zmian w otoczeniu przedsiębiorstw

wiąże się z realizacją koncepcji gospodarki 4.0, z którą mamy obecnie do czynienia.

To powoduje, iż przedsiębiorstwa i kadra menedżerska musi nieustannie analizować

rodzaj i charakter tych zmian, oraz wdrażać takie modele biznesu, które pozwalają

utrzymać i kształtować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Z tego założenia

wyszli Autorzy monografii, podejmując się realizacji ambitnego celu, jakim była

identyfikacja charakterystycznych uwarunkowań współczesnych organizacji

w warunkach gospodarki 4.0 i adekwatnych dla nich nowych form działania

i modeli biznesowych.

 

Należy podkreślić, iż pomimo, że literatura naukowa w Polsce z zakresu modeli

biznesu jest dość obszerna, to jednak brak jest opracowań kompleksowych

omawiających zarówno uwarunkowania, jak formy i modele działania przedsiębiorstw.

Recenzowana monografia wnosi nowe wątki i wypełnia słabiej rozpoznane pola

badawcze w tym obszarze. Autorzy monografii nie koncentrowali się wyłącznie

na teoretycznym ujęciu omawianej problematyki, ale używając języka teorii i praktyki

– ilustrują powiązania pomiędzy pojęciami a rzeczywistymi formami i modelami

biznesu, przedstawiając ciekawe przypadki opisujące sytuacje zaczerpnięte z życia

współczesnych organizacji.

 


                                                         Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Poznańskiej,

                                                         Szkoła Główna Handlowa






Profesor Marii Białasiewicz – w kilkudziesięciolecie pracy naukowej,

dydaktycznej i organizacyjnej na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 

Uniwersytetu Szczecińskiego

    


Rozdział 1

Uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw we współczesnej

gospodarce (Katarzyna Kozioł-Nadolna
Malwina Szczepkowska)

1.1. Gospodarka 4.0 – istota, założenia, perspektywy

1.2. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w gospodarce 4.0

 

Rozdział 2

Model biznesowy w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Karolina Beyer)

2.1. Model biznesowy – ujęcie teoretyczne

2.2. Innowacyjność modeli biznesowych

2.3. Model biznesowy a strategia przedsiębiorstwa

2.4. Wybrane rodzaje modeli biznesowych

2.5. Metody analizy modelu biznesowego

       Business model canvas

       Trójkąt modelu biznesu

  

Rozdział 3

Wiedza w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Karolina Beyer,

Barbara Czerniachowicz)

3.1. Istota, cechy i rola wiedzy w przedsiębiorstwie

3.2. Istota zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie

3.3. Procesy, subprocesy i strategie zarządzania wiedzą w organizacji

3.4. Współczesne przedsiębiorstwa jako organizacje wiedzy

 

 

Rozdział 4

Organizacja ucząca się (Karolina Beyer, Barbara Czerniachowicz)

4.1. Teoretyczne założenia organizacji uczącej się

4.2. Kapitał ludzki w organizacji uczącej się

4.3. Budowanie organizacji uczącej się

4.4. Korporacja X jako organizacja ucząca się. Case study

       Wybrane elementy kształtowania organizacji uczącej się na przykładzie

       korporacji X

       Kapitał ludzki w organizacji uczącej się na przykładzie korporacji X

  

Rozdział 5

Sieci przedsiębiorstw oraz strategie ich tworzenia

(Anna Wieczorek-Szymańska
Malwina Szczepkowska)

5.1. Gospodarka sieciowa

5.2. Sieci międzyorganizacyjne

5.3. Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania przedsiębiorstw

w sieciach międzyorganizacyjnych

5.4. Formy tworzenia sieci międzyorganizacyjnych

  

Rozdział 6

Wirtualizacja działalności współczesnych organizacji (Wojciech Leoński)

6.1. Motywy powstawania organizacji wirtualnych

6.2. Pojęcie „organizacja wirtualna”

6.3. Cechy organizacji wirtualnej

6.4. Klasyfikacja organizacji wirtualnych

6.5. Zalety i wady wirtualizacji organizacji

  

Rozdział 7

Organizacja fraktalna (Anna Wieczorek-Szymańska)

7.1. Koncepcja organizacji fraktalnej

7.2. Struktura organizacji fraktalnej

7.3. Korzyści i problemy wynikające z funkcjonowania organizacji fraktalnej

7.4. Koncepcja organizacji fraktalnej w praktyce

  

Rozdział 8

Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne (Wojciech Leoński)

8.1. Wprowadzenie do problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu

8.2. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu

8.3. Główne narzędzia CSR w przedsiębiorstwie

8.4. Koszty stosowania CSR i wynikające z tego korzyści

  

Rozdział 9

Model otwartej innowacji (Katarzyna Kozioł-Nadolna)

9.1. Wprowadzenie

9.2. Ewolucja modeli procesów innowacyjnych – od liniowego do złożonego

9.3. Od zamkniętego do otwartego modelu innowacji

9.4. Istota otwartych innowacji

9.5. Przyszłość otwartych innowacji

  

Rozdział 10

W kierunku nowoczesnej organizacji – studium przypadków

(Anna Wieczorek-Szymańska)

10.1. Case study przedsiębiorstwa X

10.1.1. . Charakterystyka przedsiębiorstwa X

10.1.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.1.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.2. Case study przedsiębiorstwa Y

10.2.1. .Charakterystyka przedsiębiorstwa Y

10.2.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.2.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.3. Case study przedsiębiorstwa Z

10.3.1. .Charakterystyka przedsiębiorstwa Z

10.3.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.3.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.4. Case study przedsiębiorstwa A

10.4.1. .Charakterystyka przedsiębiorstwa A

10.4.2. .Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.4.3. .Analiza i interpretacja wyników

10.5. Case study przedsiębiorstwa B

10.5.1.. Charakterystyka przedsiębiorstwa B

10.5.2.. Odpowiedzi udzielone w ankiecie Inteligentne przedsiębiorstwo

10.5.3.. Analiza i interpretacja wyników

10.6. Podsumowanie

  

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

Ilość stron 218
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Formy działania i modele biznesowe współczesnych organizacji

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.