Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Handel zagraniczny. Obroty towarowe i usługowe Polski w ujęciu regionalnym. Wybrane zagadnienia

50,00 zł

EAN: 9788379722792
ISBN/ISSN: 978-83-7972-279-2
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:
Rok wydania 2019



Celem naukowym prezentowanej monografii jest identyfikacja zmian w handlu zagranicznym Polski, to jest obrotów towarowych i usługowych w ujęciu regional­nym (województw), oraz próba oceny znaczenia regionów w handlu zagranicznym. W pracy pojęcia województwo i region są tożsamei używane wymiennie.

W monografii postawiono dwa cele badawcze:
– zidentyfikowanie roli i znaczenia handlu zagranicznego poszczególnych regio­nów w polskim handlu zagranicznym,
– dokonanie oceny znaczenia polskiego handlu zagranicznego w ujęciu województw.
Zakres terytorialny zadania badawczego dotyczy całego obszaru Polski, a dokład­nie analizowanego z poziomu województw.

Zakres czasowy badań obejmuje lata 2010–2015. Analizy dotyczące kolejnych lat nie zostały uwzględnione w monografii ze względu na brak danych lub dostępność porównywalnych danych statystycznych, poza kilkoma wyjątkami. Zakres rzeczowy badań ujmuje zagadnienia teoretyczne z zakresu handlu zagra­nicznego oraz rezultaty badań empirycznych z obszaru polskiego handlu zagranicz­nego w ujęciu regionalnym. Uwagę skoncentrowano głównie na:
– identyfikacji zmian w polskim handlu zagranicznym towarami w ujęciu regionalnym,
– analizie zmian w regionalnych obrotach usługowych z zagranicą,
– ocenie znaczenia regionów w polskim handlu zagranicznym towarami i usługami,
– identyfikacji trudności w realizacji celów badawczych.

 

                                                                                                        Ze wstępu




Rozdział I

Handel zagraniczny – podstawowe pojęcia i znaczenie

1.1. Handel zagraniczny – definicje i istota

1.2. Formy handlu zagranicznego 

1.2.1. Charakterystyka ogólna 

1.2.2. Eksport 

1.2.3. Import 

1.2.4. Pozostałe formy handlu zagranicznego 

1.3. Rola i znaczenie handlu zagranicznego w rozwoju gospodarczym 



Rozdział II

Handel zagraniczny Polski 

2.1. Ogólna charakterystyka obrotów towarowych 

2.2. Ogólna charakterystyka obrotów usługami 



Rozdział III

Polski handel zagraniczny w ujęciu regionalnym 

3.1. Znaczenie handlu zagranicznego dla regionów 

3.2. Handel zagraniczny towarami w ujęciu regionalnym 

3.2.1. Eksport towarów 

3.2.2. Import towarów 

3.2.3. Saldo obrotów towarowych 

3.3. Handel zagraniczny usługami w ujęciu regionalnym 

3.3.1. Eksport usług 

3.3.2. Import usług 

3.3.3. Saldo obrotów usługowych 



Rozdział IV

Rola regionów w handlu zagranicznym i rozwoju gospodarczym Polski 

4.1. Rola handlu zagranicznego na poziomie województw w rozwoju gospodarczym Polski

– problemy metodyczne 

4.2. Rola eksportu towarów na poziomie województw w rozwoju gospodarczym Polski 

4.2.1. Relacja eksportu względem produktu krajowego brutto 

4.2.2. Eksport na 1 mieszkańca 

4.2.3. Relacja eksportu względem produkcji sprzedanej przemysłu 

4.2.4. Działalność eksportowa podmiotów gospodarczych

4.3. Rola importu towarów na poziomie województw w rozwoju gospodarczym Polski 

4.3.1. Relacja importu względem produktu krajowego brutto 

4.3.2. Import na 1 mieszkańca 

4.3.3. Relacja importu względem produkcji sprzedanej przemysłu 

4.3.4. Działalność importowa podmiotów gospodarczych 

4.4. Rola eksportu usług na poziomie województw w rozwoju gospodarczym Polski 

4.4.1. Udział wartości eksportu usług w eksporcie ogółem 

4.4.2. Relacja eksportu względem produktu krajowego brutto 

4.4.3. Eksport na 1 mieszkańca 

4.4.4. Działalność eksportowa podmiotów gospodarczych 

4.5. Rola importu usług na poziomie województw w rozwoju gospodarczym Polski 

4.5.1. Udział wartości importu usług w imporcie ogółem 

4.5.2. Relacja importu względem produktu krajowego brutto 

4.5.3. Import na 1 mieszkańca 

4.5.4. Działalność importowa podmiotów gospodarczych 



Podsumowanie i wnioski 

Spis literatury 

Spis tabel 

Spis rysunków 

Ilość stron 184
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Handel zagraniczny. Obroty towarowe i usługowe Polski w ujęciu regionalnym. Wybrane zagadnienia

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.