Strona głównaEKONOMIAInformacyjna funkcja rachunkowości z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej i teologicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Informacyjna funkcja rachunkowości z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu

48,00 zł

EAN: 9788379724598
ISBN/ISSN: 978-83-7972-459-8
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest definiowana jako styl prowadzenia przedsiębiorstwa w taki sposób, aby osiągnąć równowagę pomiędzy efektywnoś­cią przedsiębiorstwa i jego rentownością a interesem społecznym. To koncepcja, zgodnie z którą organizacje dobrowolnie uwzględniają problematykę ekologiczną i społeczną w swojej działalności komercyjnej i stosunkach z zainteresowanymi stronami. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dążeniem do dobrobytu spo­łecznego z uwzględnieniem oczekiwań interesariuszy i zachowaniem zgodności z prawem oraz normami zachowań. Podmiot gospodarczy dobrowolnie zobowią­zuje się do etycznego oraz przejrzystego prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi odpowiedź przedsiębiorstw na wymogi zrównoważonego roz­woju i jest wzajemną interakcją między organizacjami a ich otoczeniem eko­nomicznym, społecznym oraz środowiskowym. Współcześnie społeczna odpo­wiedzialność biznesu, utożsamiana ze zrównoważonym rozwojem, rozumiana jest szerzej, jako wzrost wartości przedsiębiorstwa, zysk, dbałość o środowisko naturalne, zachowania etyczne, otwartość na potrzeby społeczności lokalnych oraz grup pracowniczych. 

Autorzy wyrażają przekonanie, że przedstawione w niniejszej monografii rozważania dotyczące informacyjnej funkcji rachunkowości z perspektywy spo­łecznej odpowiedzialności biznesu staną się istotnym przyczynkiem do dyskusji nad przyszłym modelem prowadzenia rachunkowości zgodnie z koncepcją zrów­noważonej działalności przedsiębiorstw. Monografia powstała z myślą zarówno o środowisku akademickim – pra­cownikach naukowych, doktorantach, studentach, jak również o przedstawicie­lach praktyki gospodarczej. 


                                                                                                                  Ze wstępu





Rozdział 1

Rola i znaczenie informacji oraz użytkowników informacji z perspektywy

społeczno-gospodarczego rozwoju przedsiębiorstw

1.1. Informacje finansowe i niefinansowe w działalności przedsiębiorstwa

1.2. Użytkownicy informacji oraz ewolucja ich potrzeb informacyjnych

1.3. Księgowy jako kreator oraz użytkownik informacji o społecznej odpowiedzialności

biznesu 

 

Rozdział 2

Rachunkowość społecznej odpowiedzialności biznesu

2.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu i jej obszary

2.2. Rachunkowość jako system informacyjny przedsiębiorstwa

2.3. Rachunkowość społeczna 

 

Rozdział 3

Sprawozdanie finansowe w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

3.1. Istota oraz zakres sprawozdania finansowego

3.2. XBRL jako narzędzie raportowania finansowego

3.3. Walory informacyjne sprawozdania finansowego – teoria a praktyka gospodarcza 

 

Rozdział 4

Raportowanie niefinansowe z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu

4.1. Informacje niefinansowe jako element raportu rocznego

4.2. Ramy prawne dla raportowania niefinansowego

4.3. Raportowanie zintegrowane jako produkt finalny rachunkowości społecznej


Rozdział 5

Ocena treści raportów niefinansowych wybranych spółek giełdowych w Polsce

z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu – wyniki badań 

empirycznych

5.1. Cel i metodyka badania

5.2. Analiza treści raportów niefinansowych wybranych spółek giełdowych w kontekście

społecznej odpowiedzialności biznesu

5.3. Wyniki końcowe z przeprowadzonego badania raportów niefinansowych wybranych

spółek giełdowych – wnioski i rekomendacje 

 

Zakończenie 


Bibliografia

Spis rysunków i tabel

O Autorach

Ilość stron 166
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Dziennik Juliusza Zdanowskiego, Tom I, 22 VI 1915-29 IV 1917
Szybki podgląd
59,00 zł 50,00 zł
Ekwiwalenty w słownikach zniemczających i spolszczających na podstawie prac E. Engela i ...
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Ośrodki subregionalne w Polsce
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Informacyjna funkcja rachunkowości z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję