Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Sytuacja społeczno-wychowawcza rodziny dziecka z mukopolisacharydozą...
Szybki podgląd
55,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
12 Pułk Ułanów Podolskich. Księga rozkazów dziennych – kampania włoska czerwiec – grudzień 1944
Szybki podgląd
85,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Nie-pokoje twórcze. Antologia tekstów studentek i studentów studiów pisarskich US
Szybki podgląd
50,00 zł
Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Szybki podgląd
45,00 zł
W salonie międzykulturowości Magazyn Polsko-Niemiecki DIALOG w latach 1987 – 2017
Szybki podgląd
48,00 zł
Polecamy
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Korekcja wad wzroku dla optyków okularowych
Szybki podgląd
45,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Infrastruktura logistyczna gospodarki w ujęciu środowiskowych uwarunkowań zrównoważonego rozwoju

65,00 zł

Autor/Redaktor: Izabela Dembińska
EAN: 9788379721948
ISBN/ISSN: 978-83-7972-194-8
Produkt niedostępny
Waga:0.50 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2018

Publikacja dostępna w 

Podjęcie problematyki zrównoważonego rozwoju w ujęciu całościowym wydało się jednak mało celowe w przypadku tej pracy, ponieważ z jednej strony, mogłoby wystąpić zagrożenie zbytniej powierzchowności rozważań, z drugiej strony zakres i złożoność problemów, jakie należałoby w tym wypadku ująć, mogłyby skutkować nadmierną objętością pracy, co nie wydaje się korzystne z punktu widzenia wy­mogów formalnych przyjętych powszechnie dla prac habilitacyjnych. Dokonując dlatego wyboru między trzema kontekstami zrównoważonego rozwoju, zadecydo­wano, że główny akcent zostanie położony na środowiskowych problemach, doty­czących przede wszystkim ograniczoności zasobów środowiska i negatywnego od­działywania na nie.

Rozwój zrównoważonego rozwoju przyniósł koncepcję modelu nowej gospodar­ki. Gospodarki zauważającej zakres i siłę swojego negatywnego wpływu na środo­wisko naturalne, jednocześnie zdającej sobie sprawę z problemów, będących następ­stwem ograniczoności i wyczerpania zasobów środowiska. Gospodarki, w której kontekst wyznaczający jej cele systemowe respektuje reguły rządzące światem przy­rody, która kieruje się nowymi wartościami i godzi się na reorientację wskaźników wykorzystania zasobów środowiska. Gospodarki racjonalnej i nieegoistycznej, bo funkcjonującej z myślą o zapewnieniu należnych standardów życia przyszłym po­koleniom. Modelu zrównoważonej gospodarki.

 

                                                                                                            Z wprowadzenia





Wprowadzenie

1. Środowiskowe uwarunkowania zrównoważonego rozwoju infrastruktury logistycznej

    gospodarki jako problem badawczy

1.1. Określenie problemu badawczego oraz teoretyczne założenia przedmiotu badań

1.2. Ontologiczne i epistemologiczne założenia badań

2. Struktura rozważań i wykorzystane metody badawcze


ROZDZIAŁ 1

Infrastruktura logistyczna jako warunek funkcjonowania i rozwoju gospodarki

1.1. Infrastruktura logistyczna – ustalenia terminologiczne oraz podział i systematyka

       jej elementów

1.2. Cechy infrastruktury logistycznej gospodarki

1.3. Infrastruktura logistyczna jako potencjał techniczny gospodarki

1.3.1 Infrastruktura logistyczna w zaspokajaniu makroekonomicznych potrzeb logistycznych

1.3.2 Rola i funkcje infrastruktury logistycznej w gospodarce

1.4. Kluczowe problemy planowania i realizacji logistycznych inwestycji infrastrukturalnych

1.5. Efekty logistycznych inwestycji infrastrukturalnych i ich pomiar


ROZDZIAŁ 2

Zasoby środowiska i ich wykorzystanie na potrzeby infrastruktury logistycznej

gospodarki

2.1. Zasoby środowiska jako dobra ekonomiczne

2.1.1. Pojęcie środowiska i klasyfikacja zasobów naturalnych

2.1.2. Prawo własności, odpowiedzialność i wartość ekonomiczna zasobów środowiska

          a ich alokacja

2.2. Gospodarowanie zasobami środowiska – problem racjonalnych decyzji

2.3. Relacje między środowiskiem naturalnym a infrastrukturą logistyczną gospodarki

       w świetle funkcji usługowej środowiska

2.4. Degradacja środowiska i granice korzystania z zasobów w aspekcie antropogenicznego

       obciążenia środowiska przez infrastrukturę logistyczną gospodarki


ROZDZIAŁ 3

Środowiskowe uwarunkowania zrównoważonego rozwoju wyznacznikiem zasad

korzystania z zasobów środowiska na potrzeby rozwoju i funkcjonowania

infrastruktury logistycznej gospodarki

3.1. Rozumienie istoty i założeń zrównoważonego rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem

       aspektu środowiskowego

3.2. Środowiskowe uwarunkowania zrównoważonego rozwoju w profilowaniu modelu

       współczesnej gospodarki i infrastruktury logistycznej jako jej elementu

3.3. Implikacje dla środowiska rozwoju infrastruktury logistycznej gospodarki

3.3.1. Uwarunkowania gospodarcze determinujące rozwój infrastruktury logistycznej

          gospodarki

3.3.2. Negatywne oddziaływania infrastruktury logistycznej gospodarki na środowisko –

          teoretyczne ujęcie struktury zasobochłonności i efektów zewnętrznych

3.4. Infrastruktura logistyczna gospodarki jako przedmiot wpływu środowiskowych

       determinant zrównoważonego rozwoju

3.4.1. Ocena poziomu rozwoju studiów teoretycznych i badań empirycznych dotyczących

          implementacji środowiskowych uwarunkowań zrównoważonego rozwoju do

          problematyki infrastruktury logistycznej gospodarki

3.4.2. Pojęcie zrównoważonego rozwoju infrastruktury logistycznej gospodarki i określenie

          środowiskowego pryncypium w jego konotacji


ROZDZIAŁ 4

Podejścia w charakteryzowaniu i analizie negatywnych oddziaływań obiektów

infrastruktury logistycznej gospodarki na środowisko naturalne

4.1. Struktura zasobochłonności obiektów infrastruktury logistycznej gospodarki w zasoby

       środowiska

4.1.1. Terenochłonność infrastruktury logistycznej

4.1.2. Energochłonność infrastruktury logistycznej

4.1.3. Materiałochłonność infrastruktury logistycznej

4.2. Struktura ujemnych efektów zewnętrznych generowanych przez obiekty infrastruktury

       logistycznej gospodarki

4.2.1. Emisja hałasu

4.2.2. Zanieczyszczenie wód i gleb

4.2.3. Emisja szkodliwych substancji do powietrza

4.2.4. Odpady

4.2.5. Zmiany struktury przestrzennej krajobrazu

4.3. Ocena oddziaływania obiektów infrastruktury logistycznej gospodarki na środowisko


ROZDZIAŁ 5

Rozwój infrastruktury logistycznej gospodarki z uwzględnieniem środowiskowych

zasad zrównoważonego rozwoju

5.1. Negatywne konsekwencje dla środowiska rozwoju infrastruktury logistycznej gospodarki

       jako przedmiot polityki transportowej i strategii Unii Europejskiej

5.1.1 Kwestie negatywnego oddziaływania infrastruktury logistycznej gospodarki w polityce

         transportowej Unii Europejskiej

5.1.2 Kwestie negatywnego oddziaływania infrastruktury logistycznej gospodarki

         w założeniach Strategii Europa 2020

5.2. Imperatyw środowiskowy w kształtowaniu systemu infrastruktury logistycznej

       gospodarki – ujęcie modelowe

5.2.1 Programowanie polityki zrównoważonego rozwoju infrastruktury logistycznej

         gospodarki w obszarze środowiskowym

5.2.2 Model zrównoważonego rozwoju infrastruktury logistycznej gospodarki

         w obszarze środowiskowym

5.3. Kluczowe podmioty zaangażowane w procesy tworzenia i utrzymania infrastruktury

       logistycznej i ich rola w realizacji środowiskowych zasad zrównoważonego rozwoju

5.4. Parametryzacja jako element monitoringu obszaru środowiska zrównoważonego

       rozwoju infrastruktury logistycznej gospodarki


Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Abstract

Ilość stron 401
Rok wydania 2018

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji
Szybki podgląd

Zarządzanie strategiczne. Kształtowanie konkurencyjności współczesnych organizacji

35,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Czytania. Szkice krytyczne o książkach
Szybki podgląd
38,00 zł 28,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Nowy bank na rynku finansowym w Polsce. Uwarunkowania wejścia i czynniki sukcesu
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Błąd jako znamię typu czynu zabronionego w polskim prawie karnym
Szybki podgląd
55,00 zł 45,00 zł
Organizacje mniejszości narodowych i etnicznych w województwie zachodniopomorskim
Szybki podgląd
80,00 zł 50,00 zł
Polskie badania nad starożytnym Egiptem do końca XIX wieku
Szybki podgląd
65,00 zł 40,00 zł
Geoliteratura Tom 9. Przewodnik, bedeker, poradnik
Szybki podgląd
45,00 zł 30,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Infrastruktura logistyczna gospodarki w ujęciu środowiskowych uwarunkowań zrównoważonego rozwoju

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.