Rok wydania 2018
Publikacja dostępna w 
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską,
jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań,
a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem
informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych
modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły
weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów.
Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych
modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej
w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz
opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych
modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych.
Ze wstępu
Rozdział 1
TEORETYCZNE PODSTAWY INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU (IMB)
W EKONOMII
1.1. Systematyzacja podstawowych terminów w zakresie stanowiącym przedmiot badań
1.1.1. Innowacja jako przedmiot badań naukowych
1.1.2. Kognitywny wymiar modeli biznesu
1.1.3. Innowacyjne modele biznesu w płaszczyźnie teoretycznej
1.2. Rodzaje innowacyjnych modeli biznesu
1.3. Czynniki determinujące modele biznesowe oparte na innowacjach – ujęcie holistyczne
1.4. Proces tworzenia innowacyjnych modeli biznesu
Rozdział 2
CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE INNOWACYJNE MODELE BIZNESU W PODMIOTACH
GOSPODARCZYCH TURYSTYKI - UJĘCIE SZCZEGÓŁOWE
2.1. Usługa i jej wymiary w konfigurowaniu innowacyjnych koncepcji biznesu w podmiotach
gospodarczych turystyki
2.2. Specyfika turystyki i przedsiębiorstw turystycznych jako podstawowy wyznacznik
innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych
2.3. Systematyzacja czynników determinujących innowacyjne modele biznesu
w przedsiębiorstwach turystycznych
2.4. Zewnętrzne czynniki konfigurowania innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach
gospodarczych turystyki
2.5. Wewnętrzne czynniki tworzenia modeli biznesu opartych na innowacjach
w przedsiębiorstwach turystycznych
Rozdział 3
METODYKA BADANIA INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PODMIOTACH
GOSPODARCZYCH TURYSTYKI
3.1. Deskrypcja przeprowadzonego badania
3.1.1. Kontekst i metodyka badania przedsiębiorstw turystycznych w zakresie tworzenia
modeli biznesu opartych na innowacjach
3.1.2. Dobór próby badawczej
3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości
3.2. Analiza zachowań przedsiębiorstw turystycznych w zakresie konstrukcji innowacyjnych
modeli biznesu przez pryzmat podstawowych cech konstytuujących badaną zbiorowość
3.3. Zakres pojmowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych przedsiębiorstwach
3.3.1. Pojęcie innowacyjnych modeli biznesu w opinii respondentów
3.3.2. Architektura modeli biznesu opartych na innowacjach
3.3.3. Forma innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki
3.4. Przyczyny niekonstruowania innowacyjnych modeli biznesu w podzbiorowości
przedsiębiorstw turystycznych biernych
3.5. Zamierzenia ankietowanych przedsiębiorców w zakresie skonstruowania
lub zredefiniowania innowacyjnych modeli biznesu w przyszłości
3.6. Miejsce innowacji w modelach biznesu w badanych przedsiębiorstwach
3.7. Korzyści z tytułu wdrażania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach
turystycznych
Rozdział 4
ANALIZA ZEWNĘTRZNYCH CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH
INNOWACYJNE MODELE BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI
NA PODSTAWIE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ
4.1. Zakres badań nad czynnikami kształtowania innowacyjnych modeli biznesu
w przedsiębiorstwach turystycznych
4.2. Determinanty o charakterze makroekonomicznym i ich znaczenie w procesie
konstrukcji innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych
4.3. Rola zewnętrznych determinant formalnoprawnych i instytucjonalnych
w konfigurowaniu innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych
turystyki
4.4. Otoczenie społeczno-kulturowe i demograficzne jako źródło formowania innowacyjnych
modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych turystyki
Rozdział 5
ANALIZA WEWNĘTRZNYCH DETERMINANT FORMOWNIA
INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH
TURYSTYKI W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
5.1. Czynniki ekonomiczno-finansowe i ich rola w procesie konstrukcyjno-wdrożeniowym
innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych
5.2. Organizacyjno-zarządczy wymiar kształtowania modeli biznesu opartych na innowacjach
w podmiotach gospodarczych turystyki
5.3. Bariery socjokulturowe formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych
podmiotach gospodarczych
5.4. Psychologiczno-intelektualna płaszczyzna determinowania innowacyjnych modeli
biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych
Rozdział 6
KONCEPCJA BUDOWY INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU
W PRZEDSIĘBIORSTWACH TURYSTYCZNYCH
6.1. Schemat działania w konstruowaniu modeli biznesu opartych na innowacjach
w badanych przedsiębiorstwach
6.2. Podejścia w formułowaniu innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach
turystycznych
6.2.1. Model zdynamizowany
6.2.2. Model umiarkowany
6.2.3. Model zachowawczy
6.2.4. Analiza komparatywna zaproponowanych koncepcji innowacyjnych modeli biznesu
w badanych podmiotach gospodarczych
6.3. Koncepcja budowy innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych
turystyki przez pryzmat czynników zewnętrznych
6.4. Idea formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych przedsiębiorstwach przez
pryzmat czynników wewnętrznych
ZAKOŃCZENIE
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i wykresów
Wykaz akronimów, skrótów i symboli
Załączniki
Summary