Publikacja dostępna też w 
Rok wydania 2020
Przedmiotem badań podjętych przez autorki jest innowacyjność (organizacyjna i marketingowa) w instytucji kultury – muzeum. Dotychczasowy dorobek naukowy (obejmujący studia teoretyczne i empiryczne) w omawianej dziedzinie należy uznać za niewystarczający, szczególnie w literaturze polskiej brakuje opracowań dotyczących innowacji organizacyjnych czy marketingowych w takich organizacjach, jak muzea. Niniejsza praca może zatem wypełnić tę lukę i zainspirować do dalszych badań teoretycznych i empirycznych.
Monografia ma na celu przedstawienie innowacyjności w organizacji, jej uwarunkowań i oceny. Cel badawczy dotyczy prezentacji wybranych innowacji organizacyjnych i marketingowych wdrożonych przez Muzeum Narodowe w Szczecinie (MNS).
Zasadniczemu celowi i zakresowi badań podporządkowano określony układ pracy, na którą złożyło się pięć rozdziałów o charakterze teoretycznym i metodyczno-empirycznym.
Ze wstępu
1. Innowacyjność organizacji – aspekty teoretyczne
Wprowadzenie
1.1. Istota i typy innowacji
1.2. Modele procesów innowacyjnych – od liniowego do złożonego
1.3. Od zamkniętego do otwartego modelu innowacji (open innovation)
1.4. Perspektywy open innovation
2. Od ekonomiki kultury do innowacyjności instytucji kultury
2.1. Podstawy teoretyczne ekonomii kultury
2.2. Polityka i polityki kulturalne
2.3. Dziedzictwo kulturowe i muzea
2.4. Innowacyjność instytucji kultury – przegląd badań
3. Kształtowanie się innowacji organizacyjnych w instytucji kultury
na przykładzie Muzeum Narodowego w Szczecinie
Wprowadzenie
3.1. Metodyka badawcza
3.2. Wyniki badania
3.2.1. Krótka charakterystyka Muzeum Narodowego w Szczecinie
3.2.2. Innowacje organizacyjne wdrożone w Muzeum Narodowym
w Szczecinie
3.2.3. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród kadry menedżerskiej Muzeum
Narodowego w Szczecinie
3.3. Dyskusja i wnioski
4. Działalność B+R w organizacji
Wprowadzenie
4.1. Istota i rodzaje działalności B+R
4.2. Trudności w monitorowaniu B+R w publicznych instytucjach kultury
4.3. Studium przypadku z instytucji
5. Innowacje marketingowe w instytucji kultury na przykładzie Muzeum
Narodowego w Szczecinie – Centrum Dialogu Przełomy
Wprowadzenie
5.1. Metodyka badawcza
5.2. Wyniki badania
5.2.1. Dzień Wolnej Sztuki – o akcji
5.2.2. Wyniki badania akcji zrealizowanej w Centrum Dialogu Przełomy – studium
przypadku
5.3. Dyskusja i wnioski
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel