Strona głównaHUMANISTYKAKierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z troski o Rzeczpospolitą. Wybrane kazania staropolskie i oświeceniowe. Edycja tekstów
Szybki podgląd
90,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Turystyka osób z niepełnosprawnościami w świetle badań własnych
Szybki podgląd
55,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Szczecin jako ośrodek myśli ekonomicznej transportu – dorobek 75-lecia
Szybki podgląd
49,00 zł
Analiza finansowa grupy kapitałowej. Ujęcie interdyscyplinarne
Szybki podgląd
49,00 zł
Wieczni prezydenci. Przypadek Świnoujścia
Szybki podgląd
45,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Polecamy
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Wieczni prezydenci. Przypadek Świnoujścia
Szybki podgląd
45,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji

45,00 zł

Autor/Redaktor: Lidia Pawlusińska
EAN: 9788379725151
ISBN/ISSN: 978-83-7972-515-1
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Nauczanie ukierunkowane na odkrywanie wiedzy matematycznej nie jest nowym rozwiązaniem metodycznym, ale wciąż mało popularnym we współczesnej praktyce edukacyjnej. Lekcje budowane w tym podejściu od początku do końca są poświęcone działaniom uczniów, którzy w toku realizacji zadań odkrywają prawa i reguły matematyczne, związki i zależności między obiektami matematycznymi, a także kształtują nowe pojęcia. Proponowane rozwiązanie cechuje zwrot aktywności uczestników lekcji. Stroną aktywną stają się uczniowie, a nauczyciele towarzyszą im w procesie poznania. Niestety proponowane rozwiązanie dydaktyczne ma również swoje wady. Wymaga od nauczycieli nie tylko wiedzy merytorycznej z zakresu matematyki, znajomości charakterystycznych cech rozwojowych dziecka oraz umiejętności metodycznych w zakresie planowania i organizacji pracy na lekcji, ale również czasu i nakładu pracy, jaki muszą przeznaczyć oni na przygotowanie zajęć. Czy warto podjąć ten trud? Myślę, że tak.

 W opracowaniu skoncentrowano się kolejno na możliwościach poznawczych dziecka i poglądach na ich rozwój, samym akcie odkrywania wiedzy matematycznej, aż po scharakteryzowanie nauczania sprzyjającego dziecięcym odkryciom. Całość rozważań teoretycznych zakończona jest propozycją konstrukcji lekcji, zilustrowaną przykładami zajęć matematycznych dla uczniów na pierwszym etapie edukacyjnym.                             

                                                                                                     
                                                                                                       Lidia Pawlusińska






1. Psychopedagogiczne podstawy poznania matematycznego

1.1. Zarys psychologicznych koncepcji rozwoju człowieka

1.2. Możliwości poznawcze dziecka w zakresie matematyki

1.2.1. Zmiany w sferze poznawczej

1.2.2. Zmiany w sferach emocjonalnej, fizyczno-motorycznej i społecznej

1.3. Oczekiwania formułowane wobec edukacji matematycznej

1.4. Wymagania konstruktywistycznego podejścia do nauczania matematyki


2. Odkrywanie matematyki drogą zdobywania wiedzy

2.1. Odkrywanie a rozwijanie myślenia matematycznego

2.1.1. Odkrywanie a operacje myślowe

2.1.2. Odkrywanie a reguły myślenia

2.1.3. Odkrywanie a typy rozumowań

2.1.4. Odkrywanie jako twórczość dziecka

2.2. Odkrywanie a kształtowanie pojęć matematycznych

2.3. Odkrywanie regularności, dostrzeganie prawidłowości i budowanie własnych strategii

rozwiązania

2.4. Dziecięce zmagania z odkrywaniem regularności matematycznych w świetle badań


3. Nauczanie skierowane na odkrywanie matematyki

3.1. Teoretyczne podstawy nauczania skierowanego na odkrywanie

3.2. O konstrukcji lekcji w nauczaniu skierowanym na odkrywanie

3.3. Możliwości edukacyjne i trudności organizacyjne nauczania skierowanego na

odkrywanie

3.4. Przykłady zajęć matematycznych wraz z komentarzem

 

Zamiast podsumowania

Bibliografia

Summary

Ilość stron 157
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Między Sterem lwowskim i warszawskim. Działalność społeczna i publicystyczna Pauliny Kuczalskiej..
Szybki podgląd
65,00 zł 40,00 zł
Kaukaz w dokumentach polskiej służby konsularnej z okresu międzywojennego
Szybki podgląd
80,00 zł 50,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję