Strona głównaHUMANISTYKAKierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Zaczepne wprowadzenie do filozofii edukacji
Szybki podgląd
35,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Polecamy
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji

45,00 zł

Autor/Redaktor: Lidia Pawlusińska
EAN: 9788379725151
ISBN/ISSN: 978-83-7972-515-1
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Nauczanie ukierunkowane na odkrywanie wiedzy matematycznej nie jest nowym rozwiązaniem metodycznym, ale wciąż mało popularnym we współczesnej praktyce edukacyjnej. Lekcje budowane w tym podejściu od początku do końca są poświęcone działaniom uczniów, którzy w toku realizacji zadań odkrywają prawa i reguły matematyczne, związki i zależności między obiektami matematycznymi, a także kształtują nowe pojęcia. Proponowane rozwiązanie cechuje zwrot aktywności uczestników lekcji. Stroną aktywną stają się uczniowie, a nauczyciele towarzyszą im w procesie poznania. Niestety proponowane rozwiązanie dydaktyczne ma również swoje wady. Wymaga od nauczycieli nie tylko wiedzy merytorycznej z zakresu matematyki, znajomości charakterystycznych cech rozwojowych dziecka oraz umiejętności metodycznych w zakresie planowania i organizacji pracy na lekcji, ale również czasu i nakładu pracy, jaki muszą przeznaczyć oni na przygotowanie zajęć. Czy warto podjąć ten trud? Myślę, że tak.

 W opracowaniu skoncentrowano się kolejno na możliwościach poznawczych dziecka i poglądach na ich rozwój, samym akcie odkrywania wiedzy matematycznej, aż po scharakteryzowanie nauczania sprzyjającego dziecięcym odkryciom. Całość rozważań teoretycznych zakończona jest propozycją konstrukcji lekcji, zilustrowaną przykładami zajęć matematycznych dla uczniów na pierwszym etapie edukacyjnym.                             

                                                                                                     
                                                                                                       Lidia Pawlusińska






1. Psychopedagogiczne podstawy poznania matematycznego

1.1. Zarys psychologicznych koncepcji rozwoju człowieka

1.2. Możliwości poznawcze dziecka w zakresie matematyki

1.2.1. Zmiany w sferze poznawczej

1.2.2. Zmiany w sferach emocjonalnej, fizyczno-motorycznej i społecznej

1.3. Oczekiwania formułowane wobec edukacji matematycznej

1.4. Wymagania konstruktywistycznego podejścia do nauczania matematyki


2. Odkrywanie matematyki drogą zdobywania wiedzy

2.1. Odkrywanie a rozwijanie myślenia matematycznego

2.1.1. Odkrywanie a operacje myślowe

2.1.2. Odkrywanie a reguły myślenia

2.1.3. Odkrywanie a typy rozumowań

2.1.4. Odkrywanie jako twórczość dziecka

2.2. Odkrywanie a kształtowanie pojęć matematycznych

2.3. Odkrywanie regularności, dostrzeganie prawidłowości i budowanie własnych strategii

rozwiązania

2.4. Dziecięce zmagania z odkrywaniem regularności matematycznych w świetle badań


3. Nauczanie skierowane na odkrywanie matematyki

3.1. Teoretyczne podstawy nauczania skierowanego na odkrywanie

3.2. O konstrukcji lekcji w nauczaniu skierowanym na odkrywanie

3.3. Możliwości edukacyjne i trudności organizacyjne nauczania skierowanego na

odkrywanie

3.4. Przykłady zajęć matematycznych wraz z komentarzem

 

Zamiast podsumowania

Bibliografia

Summary

Ilość stron 157
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Kierowane odkrywanie matematyki we wczesnej edukacji

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję