Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Misselling usług finansowych. Problemy i uwarunkowania prawno-ekonomiczne

45,00 zł

Autor/Redaktor: Krystyna Nizioł
EAN: 9788379723157
ISBN/ISSN: 978-83-7972-315-7
Produkt dostępny (60 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2019



Monografia dotyczy problematyki ważnej zarówno z teoretycznego, jak i praktycz­nego punktu widzenia. Autorka słusznie wskazuje we Wstępie, że z różnorakich powodów jednym z rynków, które wymagają szczególnej ochrony konsumentów, jest rynek finansowy. Podkreśla też dalej: „Można się również zastanawiać, czy wprowadzenie zbyt restrykcyjnych wymogów wobec podmiotów świadczących usługi finansowe, dotyczących dopasowania usługi finansowej do potrzeb konsu­menta nie spowoduje efektów przeciwnych od zamierzonych, tj. nie doprowadzi do całkowitego zwolnienia konsumenta z odpowiedzialności za świadome podej­mowanie decyzji”. Autorka słusznie akcentuje, że dopiero przedstawienie missel­lingu usług finansowych w szerszym kontekście pozwoli na jego wszechstronną analizę jako praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, wskazanie aktualnych mankamentów regulacji prawnej oraz sformułowanie wniosków koń­cowych i postulatów de lege ferenda, które pomogą w przyszłości udoskonalić ak­tualnie obowiązujące unormowania. Wybór przedmiotu recenzowanej monografii należy więc uznać za trafny i w pełni zasadny. Monografia stanowi pracę nowator­ską w zakresie objętej nią problematyki, w uwzględnionym w niej stanie prawnym i zaproponowanym ujęciu. Mimo ogromnego znaczenia tej tematyki nie była ona dotychczas przedmiotem tak kompleksowego opracowania.



                                                                                     dr hab. Anna Piszcz prof. UwB






Rozdział I. Misselling usług finansowych – ogólna charakterystyka
1.1. Istota i definicje missellingu sformułowane w literaturze
1.2. Okoliczności sprzyjające missellingowi usług finansowych (wybrane przykłady)
1.3. Etyka na rynku finansowym i edukacja finansowa jako czynniki chroniące przed missellingiem usług finansowych
1.3.1. Zarys problemu
1.3.2. Ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami jako przykład wzmocnienia
ochrony konsumenta mogący przeciwdziałać missellingowi usług finansowych
Uwagi podsumowujące
 

Rozdział II. Misselling usług finansowych jako nowa praktyka 
naruszająca zbiorowe interesy konsumentów – wprowadzenie
2.1. Ogólna charakterystyka praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów
2.2. Rynek finansowy – istota, uczestnicy
2.2.1. Specyfika rynku finansowego
2.2.2. Uczestnicy rynku finansowego
2.3. Regulacja prawna missellingu usług finansowych jako regulacja sektorowa dotycząca rynku finansowego
Uwagi podsumowujące
 

Rozdział III. Misselling a umowy dotyczące usług finansowych
3.1. Kilka uwag o konieczności wzmocnienia ochrony konsumentów przed missellingiem
3.2. Wybrane przykłady usług finansowych w Polsce zagrożone missellingiem usług finansowych
3.2.1. Umowa kredytu konsumenckiego
3.2.2. Umowa kredytu, w tym kredytu hipotecznego denominowanego w walucie obcej albo indeksowanego do waluty obcej
3.2.3. Umowy dotyczące usług finansowych zawierane na odległość
3.2.4. Umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym
3.3. Problem stosowania klauzul abuzywnych w umowach dotyczących usług finansowych w świetle orzecznictwa sądowego (wybrane zagadnienia)
Uwagi podsumowujące
 

Rozdział IV. Definicja missellingu usług finansowych z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy 
o ochronie konkurencji i konsumentów oraz jej mankamenty
4.1. Zarys problemu
4.2. Brak legalnej definicji usług finansowych
4.3. Problem określenia formy missellingu usług finansowych na gruncie art. 24 ust. 2 pkt 4 u.o.k.k.
Uwagi podsumowujące
 

Rozdział V. Prawne i ekonomiczne konsekwencje missellingu usług finansowych 
oraz jego ujawnianie (wybrane problemy)
5.1. Konsekwencje missellingu dla rynku finansowego i jego uczestników
5.1.1. Konsumenci i podmioty świadczące usługi finansowe
5.1.2. Stabilność systemu finansowego
5.2. Instytucja „tajemniczego klienta” jako czynnik sprzyjający wykrywaniu missellingu usług finansowych
5.3. Nadzór nad ochroną konsumenta – klienta rynku finansowego
Uwagi podsumowujące
 

Zakończenie i postulaty de lege ferenda
 

Bibliografia
 
Wykaz skrótów
 
Spis tabel
Ilość stron 218
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Misselling usług finansowych. Problemy i uwarunkowania prawno-ekonomiczne

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.