Strona głównaEKONOMIAMobilność i zrównoważony transport. Poszukiwanie rozwiązań
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej i teologicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Mobilność i zrównoważony transport. Poszukiwanie rozwiązań

45,00 zł

Autor/Redaktor: Agnieszka Gozdek
EAN: 9788379725175
ISBN/ISSN: 978-83-7972-517-5
Produkt niedostępny
Waga:0.25 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2021

Z satysfakcją przekazuję Czytelnikom zebrane − w jednym dziele − opracowania badań dotyczących wyzwań stojących obecnie przed transportem i proponowanych sposobów ich rozwiązywania. Problematykę monografii ujęto w ośmiu rozdziałach. Trzy pierwsze rozdziały dotyczą ogólnych trendów rozwojowych, oddziałujących na potrzeby transportowe i procesy transportowe, w pięciu kolejnych przedstawiono rekomendacje dla rozwiązań prowadzących do bardziej zrównoważonego rozwoju transportu i udziału tego ważnego sektora w polityce neutralności klimatycznej. 

Elżbieta Załoga (rozdz. 1) skoncentrowała uwagę na zmianach demograficznych, które prowadzą w Unii Europejskiej do wzrostu znaczenia grupy osób starszych wśród użytkowników transportu, zmianie ich wzorców mobilności i wymagań wobec usług transportowych, co w konsekwencji prowadzi do odejścia od paradygmatu mobilności na rzecz paradygmatu dostępności. Autorka zwróciła uwagę na nieuchronny proces starzenia się społeczeństwa Unii Europejskiej, a także potrzebę większego udziału kobiet w strukturze zatrudnienia w transporcie oraz rosnące znaczenie za[1]stosowań sztucznej inteligencji. Agnieszka Gozdek i Emilia Kuciaba (rozdz. 2) postrzegają sztuczną inteligencję jako efektywne narzędzie rozwiązywania problemów współczesnego transportu poprzez jej wpływ na jakość i bezpieczeństwo transportu oraz redukcję zanieczyszczeń środowiska. Elżbieta Szaruga (rozdz. 3) przedstawiła metody i wyniki badań z zakresu energochłonności krajowych przewozów pasażerskich zarobkowym transportem samochodowym z punktu widzenia autokorelacji przestrzennej pomiędzy województwami Polski. Autorka zidentyfikowała i zweryfikowała pięć zależności, zwracając uwagę na potrzebę klasteryzacji badanych jednostek pod względem analizowanych cech statystycznych. Stanisław Krawiec i Krzysztof Krawiec (rozdz. 4) przedstawili, na podstawie projektu PLATON, proces konwersji taboru autobusowego w miastach i aglomeracjach z autobusów konwencjonalnych do docelowej floty zasilanej elektrycznie. Autorzy zwrócili uwagę na uwarunkowania takiego procesu, wybrane dylematy zarządcze jego planowania oraz instrumentarium  wsparcia projektowania tych działań. Tomasz Kwarciński (rozdz. 5) przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród pasażerów transportu na żądanie w Szczecinie. Jarosław Brach (rozdz. 6) omówił ekonomiczne i ekologiczne aspekty wprowadzenia do eksploatacji tzw. zestawów mega wydłużonych, o podniesionej dopuszczalnej masie całkowitej (klasy MLHV-SEC), zauważając w tym rozwiązaniu narzędzie dla dekarbonizacji transportu. 

Proponowane kierunki rozwiązań w transporcie mieszczą się w obszarze dostępności, energochłonności oraz efektywności transportu. Arkadiusz Drewnowski (rozdz. 7) dokonał analizy wpływu planowanej oferty Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej na konkurencyjność kolei oraz zwiększenie dostępności usług transportowych dla mieszkańców regionu. W ostatniej części monografii (rozdz. 8) Nell Adamczyk wskazuje, na podstawie oryginalnych badań w wiodących polskich transportowych spółkach akcyjnych (notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie), że wyższą efektywność osiągają te jednostki gospodarcze, w których w kierowniczych gremiach zarządów i rad nadzorczych zasiadają kobiety. Dziękuję Autorom za wkład wniesiony w dyskusję nad współczesnymi wyzwaniami i kierunkami osiągnięcia w pełni zrównoważonego transportu. Ważne jest bowiem nie tylko osiągnięcie celu działań, ale również przyjęcie właściwego sposób postępowania. Otwarcie się na nowe, przełomowe technologie pozwoli obecnym pokoleniom w przyszłości, bez kompromisów, wykorzystywać w pełni wszystkie formy mobilności.

 

                                                                                                       Agnieszka Gozdek
                                                                                                       redaktor naukowy




Elżbieta Załoga

Potrzeby transportowe starzejącego się społeczeństwa

 

Agnieszka Gozdek, Emilia Kuciaba

Transport w dobie sztucznej inteligencji

 

Elżbieta Szaruga

Autokorelacja przestrzenna w eksploracyjnej analizie energochłonności krajowych

przewozów pasażerskich samochodowym transportem zarobkowym

 

Stanisław Krawiec, Krzysztof Krawiec

Komponenty narzędzia „PLATON” jako instrumentarium wsparcia planowania procesu

elektryfikacji floty autobusów publicznego transportu zbiorowego

 

Tomasz Kwarciński

Elastyczne systemy transportowe. Ocena użyteczności

 

Jarosław Brach

Ekologiczne i ekonomiczne podniesienie efektywności przewozów poprzez wdrożenie

zestawów klasy MLHV-SEC

 

Arkadiusz Drewnowski

Konkurencyjność oferty Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i jej wpływ na zwiększenie

dostępności transportowej mieszkańców Polic

 

Nell Adamczyk

Women on the management boards and supervisory boards and the efficiency of

transport companies

 

Ilość stron 144
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Ośrodki subregionalne w Polsce
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Mobilność i zrównoważony transport. Poszukiwanie rozwiązań

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję