Dyfuzja rynkowa jest jednym z najmniej poznawczo i praktycznie spenetrowanych zagadnień. Nic więc dziwnego, że polska literatura z tego zakresu jest wyjątkowo uboga. Napisanie książki było więc możliwe dzięki uzyskanym stypendiom naukowym rządów Szwecji i Norwegii. Pobyt na Uniwersytecie w Göteborgu, w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Bergen oraz Wyższej Szkole Marketingu i Zarządzania w Honefoss pozwolił autorce nie tylko na podjęcie badań nad problemem dyfuzji rynkowej, ale także dał sposobność zapoznania się z najnowszą literaturą światową oraz uczestniczenia w międzynarodowych konferencjach i sympozjach. Zasadniczą tezą książki jest próba odpowiedzi na pytanie: czy proces dyfuzji rynkowej ma charakter losowy i przebiega bez dających się zaobserwować prawidłowości, czy też rządzą nim jakieś zależności. W przypadku potwierdzenia się hipotezy, że w dyfuzji rynkowej można dostrzec pewne regularności, nasuwa się zagadnienie identyfikacji zasadniczych komponentów oraz problem ewentualnego ich opisu w postaci modelu matematycznego. Drugim celem badawczym jest próba określenia statusu metodologicznego teorii i modeli dyfuzji rynkowej.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.