Rok wydania 2020
Najnowsze środki komunikowania w dużym stopniu zmodyfikowały tradycyjne rodzaje
komunikacji. Ludzie coraz rzadziej prowadzą bezpośrednie rozmowy. Wypierają je
rozmaite formy komunikacji elektronicznej (poczta internetowa, komunikatory, fora,
czaty, grupy dyskusyjne itp.). Zmiany te powinny być uwzględniane przez organizacje
w konstruowaniu strategii komunikacji. Musi być ona spójna i kompleksowa w stosunku
do wszystkich działań, zbudowana na podstawie dokładnej analizy otoczenia, powinna
uwzględniać mechanizm informacji zwrotnej z rynku. W zależności od rodzaju, celów
i zasobów organizacji, warunków konkurencji, struktury rynku, rodzaju odbiorców,
a także gotowości do podjęcia ryzyka, w literaturze prezentowane są trzy główne modele
komunikacji: masowej, interpersonalnej oraz komunikacji w hipermedialnym środowisku
komputerowym.
Celem naukowo-badawczym monografii jest zarysowanie wielowątkowej problematyki
oddziaływania światowych trendów i przeobrażeń społeczno-gospodarczych na ewolucję
komunikacji marketingowej i ukierunkowanie jej na nowoczesne formy. Publikacja
przeznaczona jest dla wielu środowisk, przede wszystkim dla przedstawicieli środowiska
nauki zainteresowanych problematyką nowoczesnej komunikacji marketingowej,
menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami, jak też innych instytucji, w tym
regionalnych, dla których istotna jest omówiona problematyka, oraz studentów nauk
społecznych (przede wszystkim nauki o zarządzaniu i jakości oraz geografii społeczno-
ekonomicznej i gospodarki przestrzennej).
Z wprowadzenia
Rozdział 1
Media społecznościowe jako forma komunikacji marketingowej na przykładzie wybranych
marek herbaty i herbatek (Przemysław Dmowski, Maria Śmiechowska, Monika Dziedziech)
Rozdział 2
Konkurs jako forma promocji w portalu Facebook (Grzegorz Szymański,
Barbara Mróz-Gorgoń)
Rozdział 3
Istota landing page w marketingu internetowym (Leszek Gracz, Agnieszka Tomaszewicz)
Rozdział 4
Identyfikacja kraju pochodzenia produktu na rynku polskim – znaczenie nowych
technologii (Katarzyna Wysocka, Małgorzata Bartosik-Purgat)
Rozdział 5
Międzypokoleniowe zróżnicowanie barier realizacji zakupów przez internet (Piotr Cyrek)
Rozdział 6
Komunikacja marketingowa 360 stopni na rzecz marki na przykładzie Wedla – wyniki
badań (Beata Tarczydło)
Rozdział 7
Rola centrów informacji turystycznej w dobie globalizacji i internacjonalizacji
(Karina Tessar)
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunkow
Autorzy
Summary