Rok wydania 2020
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie różnych możliwych do zastosowania nowoczesnych rozwiązań w zakresie przewozów intermodalnych, zarówno w transporcie lądowym, jak morskim. W poszczególnych rozdziałach czytelnik może zapoznać się z najbardziej aktualnymi zagadnieniami rozwoju przewozów intermodalnych, począwszy od ogólnych koncepcji dalszej polityki państwa w tym obszarze, poprzez zagadnienia digitalizacji, aż po problematykę zastosowań sztucznej inteligencji. Autorzy wywodzą się ze środowiska akademickiego i instytutów badawczych, w większości są powiązani z praktyka gospodarczą. Mamy nadzieję, że publikacja przybliży czytelnikom problematykę przewozów intermodalnych, chociaż autorzy maja świadomość, że poruszono w niej tylko niektóre, wybrane aspekty tej niezwykle szerokiej problematyki.
Redaktor naukowy
Juliusz Engelhardt
ROZDZIAŁ 1
Juliusz Engelhardt
Transport intermodalny w koncepcjach polskiej polityki transportowej 1990–2030
ROZDZIAŁ 2
Natalia Orłoś, Ernest Czermański
Digitalizacja w transporcie intermodalnym – potencjał i wyzwania
ROZDZIAŁ 3
Marcin Kalinowski, Rafał Koba, Patryk Lipka
Koncepcja nowoczesnych narzędzi informatycznych wynikających z wykorzystania funkcji
transportu dla Międzynarodowej Drogi Wodnej E60 na przykładzie modelu INCONE60
ROZDZIAŁ 4
Izabela Kotowska, Grzegorz Łokieć
Możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych w lądowo-morskich łańcuchach
transportowych na przykładzie aplikacji do planowania załadunku statku ro-ro
ROZDZIAŁ 5
Dariusz Bernacki
Polityka wspierania komplementarności w żegludze morskiej bliskiego zasięgu na
Morzu Bałtyckim
ROZDZIAŁ 6
Agnieszka Gozdek
Działania stymulujące rozwój transportu kombinowanego
ROZDZIAŁ 7
Dariusz Milewski
Analiza ekonomiczna innowacyjnych technologii transportu intermodalnego
Unii Europejskiej
ROZDZIAŁ 8
Zuzanna Kłos-Adamkiewicz
Przykłady wdrażania rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji na rynku przewozów
intermodalnych w Europie
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.