Strona głównaHUMANISTYKAOd pióra do sieci. Zmienne media literatury

Od pióra do sieci. Zmienne media literatury

28,00 zł
Autor/Redaktor: Piotr Michałowski
EAN: 9788372419729
ISBN/ISSN: 978-83-7241-972-9
Produkt dostępny (7 )
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Rok wydania 2015

(…) Pytania, na które próbują odpowiedzieć prace zamieszczone w tej książce,

skupiają się na współczesnej sytuacji sztuki słowa. Czy i w jakim stopniu

nowe media służą samej literaturze? Czy wyznaczają jej rozwój albo stagnację,

zapowiadają upadek albo przeciwnie – gwarantują przetrwanie? Czy

stanowią dla niej przeszkodę lub konkurencję, skazując na wyparcie przez

inne formy kultury i ostateczne wymarcie? Które z mediów są w jakiejś mierze

literaturze bliskie lub na niej ufundowane jako jej techniczne przedłużenie?

Czy podlegają podobnemu opisowi jak sama literatura? Co oznacza dla

sztuki słowa dokonująca się coraz szybciej transformacja medialna?

Wielogłosowa próba odpowiedzi na te i wiele innych pytań układa się

w cząstkową diagnozę i zarazem prognozę stanu literatury.(…)

Celem tej publikacji jest (…) także rewizja kasandrycznego stereotypu przez

analizy i przykłady wskazujące dla sztuki słowa nie tylko miejsca azylu,

lecz również perspektywy jej rozkwitu w nowym i przyszłym środowisku medialnym.

 

Piotr Michałowski

fragment artykułu Pismo, czcionka, eter, sieć…

 

Piotr Michałowski
Pismo, czcionka, eter, sieć… (Zamiast wstępu)

Dariusz Śnieżko
Dawni autorzy i nowe medium

Agata Zawiszewska
Krytyka literacka Zofii Starowieyskiej-Morstinowej w dwudziestoleciu
międzywojennym. Stan badań i postulaty badawcze

Andrzej Sulikowski
„Tygodnik Powszechny” Jerzego Turowicza wobec literatury.
Medium prawie doskonałe

Zbigniew Jarzębowski
Literatura w radiu (Na przykładzie Polskiego Radia Szczecin)

Janusz Łastowiecki
Doświadczenie audiofilskie jako modelowy przykład close listening.
Wokół radiowej Kartoteki Tomasza Mana

Julia Poświatowska
Kobiety, które nienawidzą przemocy. Wizerunki kobiecości w szwedzkich
powieściach kryminalnych i ich adaptacjach filmowych

Jerzy Madejski
Żywot uczonego (w internecie)

Paweł Wolski
Pisarstwo Zagłady w sieci: topizacja doświadczenia

Agnieszka Gruszczyńska
Rozkosz chwili. Internetowe biografie intymne

Anna Godzińska
Krytyka literacka w internecie

Erazm Kuźma
„I cóż po literaturze w dobie reprodukcji elektronicznej?”

 

Streszczenia w języku angielskim

Noty o autorach

Piotr Michałowski
Profesor Erazm Kuźma (3 IV 1926 – 21 III 2014)

Ilość stron 285
Rok wydania 2015

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Klienci polecają również:
Praktykowanie autobiografii. Przyczynki do literatury dokumentu osobistego i biografistyki
Szybki podgląd

Praktykowanie autobiografii. Przyczynki do literatury dokumentu osobistego i biografistyki

48,00 zł

Dziennikarz na wizji
Szybki podgląd

Dziennikarz na wizji

27,00 zł

Prowincje literatury. Polska proza kobiet po 1956 roku
Szybki podgląd

Prowincje literatury. Polska proza kobiet po 1956 roku

35,00 zł

Recepcja kultury amerykańskiej w polskiej prozie niefikcjonalnej lat 1945-1989
Szybki podgląd

Recepcja kultury amerykańskiej w polskiej prozie niefikcjonalnej lat 1945-1989

29,00 zł

Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję