Nagrody i wyróżnienia
   

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Polityka konkurencji w obszarze rynku pocztowego Unii Europejskiej

60,00 zł

Autor/Redaktor: Anna Drab-Kurowska
EAN: 9788379722587
ISBN/ISSN: 978-83-7972-258-7
Produkt dostępny (4 egz.)
Waga:0.50 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2019



Opracowanie jest oryginalną monografią naukową będącą efek­tem rzetelnych i wnikliwych studiów dobrze dobranej lite­ratury przedmiotu, jak też przeprowadzonych przez Autorkę, szeroko zakrojonych, badań empirycznych. (…) Wiele tez, ustaleń, stwierdzeń i wniosków należy uznać za odkrywcze i cenne dla polityki gospodarczej i polityki konkurencji. (…) Na uwagę zasługuje, różnorodny i dobrze dopasowany do realizacji celu rozprawy i weryfikacji hipotez, warsztat badawczy. (…) Wszystkie problemy badawcze, zostały przez Autorkę dokładnie zbadane i opisane, a hipotezy zweryfi­kowane. (…) Uzyskane wyniki mają, nie tylko, duże znacze­nie poznawcze dla polityki społeczno-gospodarczej, bowiem ukazują liczne dylematy dotyczące badanych obszarów, ale stanowią także istotne implikacje dla praktyki.

 

   
                                                             Z recenzji dr hab. Marii Michałowskiej prof. GWSH







Rozdział 1

Podstawy teoretyczne konkurencji i jej systematyka

1.1. Konceptualizacja pojęcia konkurencji w naukach ekonomicznych

1.2. Funkcje konkurencji

1.3. Główne modele konkurencji rynkowej

1.4. Rodzaje konkurencji według przyjętych kryteriów

 

 

Rozdział 2

Polityka gospodarcza oraz jej oddziaływanie na rozwój gospodarki

2.1. Istota polityki

2.2. System gospodarczy jako obszar oddziaływania polityki gospodarczej

2.3. Polityka gospodarcza w naukach ekonomicznych

2.4. Polityka konkurencji jako element polityki gospodarczej

2.5. Instrumenty polityki gospodarczej

 

 

Rozdział 3

Usługi pocztowe na współczesnym rynku usług pocztowych

3.1. Usługi w świetle teorii ekonomii

3.2. Istota usług pocztowych

3.3. Kryteria i parametry oceny jakości usług pocztowych

3.4. Usługi pocztowe w gospodarce XXI wieku

3.5. Rynek usług pocztowych

3.6. Praktyki monopolistyczne na rynku usług pocztowych oraz ich skutki

społeczno-gospodarcze

 

 

Rozdział 4

Regulacja jako narzędzie polityki konkurencji

4.1. Przesłanki, istota i modele regulacji branży

4.2. Regulacje branżowe

4.3. Organy regulacyjne

4.4. Prokonkurencyjna regulacja rynku pocztowego

4.5. Podstawowe obszary oddziaływania instrumentów polityki konkurencji na rynku

pocztowym Unii Europejskiej

4.5.1. Regulacja zakresu usług powszechnych

4.5.2. Regulacja cen

4.5.3. Regulacja rachunków kosztów operatorów pocztowych

4.5.4. Regulacja dofinansowania świadczenia usługi powszechnej

4.5.5. Regulacja obowiązkowej sprawozdawczości

4.5.6. Regulacja niezależności i zadań regulatora rynku usług pocztowych

4.5.7. Regulacja dostępu do sieci rynku usług pocztowych

 

 

Rozdział 5

Analiza poziomu konkurencji w obszarze rynku pocztowego Unii Europejskiej

5.1. Stan rynku pocztowego Unii Europejskiej

5.2. Konkurencja na rynku pocztowym Unii Europejskiej

5.2.1. Czynniki kształtujące rozwój konkurencji przez powstawanie operatorów

posiadających własną sieć pocztową

5.2.2. Czynniki kształtujące konkurencję w ramach udostępnionej sieci

5.3. Udział w rynku jako instrument służący do pomiaru pozycji dominującej na przykładzie

rynku pocztowego

5.4. Możliwości regulowania konkurencji na rynku pocztowym

5.4.1. Koncentracja na rynku

5.4.2. Sytuacja publicznych operatorów pocztowych

5.4.3. Rola operatora wyznaczonego w kształtowaniu konkurencji

5.4.4. Niezależność regulatorów rynku pocztowego

5.4.5. Uregulowania w zakresie udostępniania operatorom infrastruktury pocztowej

5.4.6. Relacje narodowego organu ochrony konkurencji i narodowego regulatora rynku

pocztowego

 

 

Rozdział 6

Koncepcje kształtowania polityki konkurencji dla europejskiego rynku

pocztowego

6.1. Instrumenty oraz metody pomiaru i oceny konkurencji na rynku usług pocztowych

6.2. Etapy kształtowania polityki konkurencji na rynku pocztowym

6.3. Przyjęte koncepcje i scenariusze w zakresie kształtowania polityki konkurencji

na europejskim rynku usług pocztowych

6.3.1. Scenariusz statyczny

6.3.2. Scenariusz dynamiczny

 

 

Zakończenie 

Bibliografia 

Spis tabel i rysunków 

Summary

 

Ilość stron 324
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Polityka konkurencji w obszarze rynku pocztowego Unii Europejskiej

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.