Rok wydania 2020
Do najważniejszych aspektów przyczyniających się do sukcesu w kreowaniu marki przez
operatorów usług kurierskich zaliczyć można przede wszystkim (poza długim czasem
i konsekwencją działania) odpowiednią relację ceny do jakości usługi, trafne odczytywanie
oczekiwań klientów docelowych, wartość dodaną usługi, innowacyjność oraz wykorzystanie
nowoczesnych mediów do kształtowanie czynnika lojalnościowego. Są to obok wielu
innych aspektów konieczne warunki, które muszą zostać spełnione i odpowiednio ze sobą
skorelowane, aby marka była wyróżnikiem przedsiębiorstwa świadczącego usługi
kurierskie. Warto zaznaczyć, że pominięcie tych podstawowych kryteriów w kreowaniu
marki może przyczynić się nie tylko do strat finansowych, lecz także utraty zaufania
i pozycji na rynku, co jest o wiele bardziej odczuwalne w skutkach dla operatorów
świadczących usługi kurierskie niż utrata środków finansowych.
W monografii dokonano analizy zjawisk marki i lojalności klientów, odnoszących się do
rynku usług kurierskich w Polsce. Ponadto analiza materiałów wtórnych została pogłębiona
o wyniki badań pierwotnych popytowej strony opisywanego rynku. Materiał badawczy,
uzyskany z wykorzystaniem metod computer-assisted web interview oraz paper & pen
personal interview, został poddany analizie za pomocą czterech współczynników korelacji:
T-Czuprowa, V-Cramera, C-Pearsona i C-Pearsona skorygowanego.
Ze wstępu
Rozdział 1. Charakterystyka marki
1.1. Istota marki
1.2. Struktura marki
1.3. Wartość, siła oraz kapitał marki
1.4. Kreacja i aktywizacja marki
1.5. Podstawowe strategie marki
1.6. Nazwa marki jako istotny czynnik jej kreowania
1.7. Kreowanie marki przez Internet, e-branding
Rozdział 2. Popyt na rynku usług kurierskich w Polsce
2.1. Istota usługi kurierskiej
2.2. Liberalizacja i regulacja rynku usług kurierskich
2.3. Charakterystyka popytu na polskim rynku usług kurierskich
2.4. Klienci indywidualni rynku usług kurierskich
2.5. Klienci instytucjonalni rynku usług kurierskich
2.6. Charakterystyka podaży na polskim rynku usług kurierskich
Rozdział 3. Postrzeganie marki i lojalność klientów rynku usług kurierskich
w Polsce – analiza materiału badawczego
3.1. Metodyka badań
3.2. Świadomość na temat wybranych marek operatorów usług kurierskich wśród klientów indywidualnych
3.3. Lojalność klientów indywidualnych wobec marki na rynku usług kurierskich
3.4. Świadomość na temat wybranych marek operatorów usług kurierskich wśród klientów instytucjonalnych
3.5. Lojalność klientów instytucjonalnych wobec marki na rynku usług kurierskich
3.6. Analiza porównawcza wyników badań klientów indywidualnych i instytucjonalnych
Rozdział 4. Proponowane działania służące kreowaniu marki operatorów
funkcjonujących na polskim rynku usług kurierskich w aspekcie lojalności klientów
4.1. Charakterystyka zjawiska lojalności i jego wpływ na markę
4.2. Model kształtowania lojalności wobec marki na rynku usług kurierskich wśród klientów indywidualnych
4.3. Model kształtowania lojalności wobec marki na rynku usług kurierskich wśród klientów instytucjonalnych
4.4. Proponowane kierunki działań służące zwiększeniu skuteczności kreowania marki i lojalności klientów na rynku usług kurierskich
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Summary