|
Prasa szkolna – teoria, funkcje, tematyka. Analiza na przykładzie województwa zachodniopomorskiego
Publikacja dostępna też w 
Rok wydania 2015
Książka dr Pauliny Olechowskiej to obszerne opracowanie dotyczące prasy szkolnej. Powinno ono zainteresować zarówno studentów kierunków dziennikarstwo i komunikacja społeczna, jak i studentów historii, kulturoznawstwa, socjologii i –oczywiście – studentów filologii polskiej, którzy jako przyszli nauczyciele poloniści zapewne sięgną po wiadomości na temat funkcji i tematyki prasy szkolnej.
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów – pierwszy poświęcono polskiej tradycji pism szkolnych, przede wszystkim XX i XXI wieku. Na drugi rozdział składają się teoretyczne rozważania na temat prasy szkolnej, która – ze względu na swoją formalnoprawną odmienność od środków masowych – ma złożony i kłopotliwy charakter. Autorka proponuje więc nową definicję prasy szkolnej. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano wyniki badań własnych: w trzecim przedstawiono wyniki badań ilościowych, w czwartym – typologizację funkcji prasy szkolnej, która oprócz zadań dydaktycznych i kształcących, pozwala na podejmowanie działań informacyjno-dokumentacyjnych, indywidualizujących i socjalizujących, a także inspirująco-aktywizujących, kulturotwórczych i rozrywkowych, integracyjnych i promocyjnych. W rozdziale piątym omówiono tematykę badanej prasy zgodnie z przyjętym podziałem na główne kręgi tematyczne. Ostatni rozdział poświęcono natomiast realizowanym w województwie zachodniopomorskim konkursom kierowanym do szkolnych redakcji.
Niniejsza praca jest pierwszym tego typu systemowym opisem regionalnych wydawnictw szkolnych. Nie ma dotychczas w badaniach medioznawczych pracy równie gruntownie, autorsko i analitycznie opracowującej wybrany fragment systemu komunikacji społecznej.
Ilość stron
297
Rok wydania
2015
|
Klienci polecają również: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prasa szkolna – teoria, funkcje, tematyka. Analiza na przykładzie województwa zachodniopomorskiego
|
|
|
|
|
|
|
Zapisz się do newslettera: |
|
|
|
|