Rok wydania 2022
W mojej ocenie zaproponowana tematyka jest ważna, aktualna, a koncepcja przyjęta w monografii jest interesująca i oryginalna. W pracy połączone zostały kwestie teoretyczne z wynikami badań oraz wywiadami z interesującymi osobowościami. Jest to interesująca propozycja, która powinna znaleźć swoje miejsce na polskim rynku wydawniczym. (…) Oceniana monografia – zgodnie z przedstawioną konstrukcją – jest pracą trzech autorek, a nie zbiorem artykułów. Jest to praca zwarta, kolejne rozdziały korespondują ze sobą. Struktura monografii i kolejność rozdziałów oraz podrozdziałów jest prawidłowa i odpowiada koncepcji publikacji. Monografia została skonstruowana w sposób uniwersalny, umożliwiający zarówno jej całościowy odbiór, jak również czytanie poszczególnych elementów, bez utraty wartości merytorycznej. (…) Tematyka kryzysów, w tym kryzysów gospodarek czy przedsiębiorstw z perspektywy epidemii SARS-CoV-2 jest bardzo ważna, aktualna i dobrze opisana w monografii. Z jednej strony w pracy podano informacje uogólniające kwestie kryzysów, z drugiej odniesiono je do trwającej sytuacji zagrożenia epidemicznego. Jest to bardzo cenna analiza.
Z recenzji dr hab. Justyny Franc-Dąbrowskiej, prof. SGGW
1. Kryzysy – (nie)szczególne warunki dla prowadzenia działalności
gospodarczej
1.1. Kryzysy – (nie)powszechne zjawiska w gospodarce
1.2. Przewidywanie kryzysu i jego konsekwencji z perspektywy ekonomisty
Steve’a Keena
1.3. Cykl finansowy jako sygnał ostrzegawczy kryzysu
1.4. Przedsiębiorstwo w kryzysie – kryzys w przedsiębiorstwie
1.5. Kryzys – szansą czy zagrożeniem? Case study
1.5.1. Valamar Riviera – chorwacka firma turystyczna
1.5.2. Unum Życie TUiR S.A. – ubezpieczenia na życie
2. Ekonomiczne i pozaekonomiczne aspekty funkcjonowania wybranych
przestrzennych układów gospodarczych w warunkach kryzysu
zdeterminowanego pandemią
2.1. Podstawy terminologiczne w przedmiocie badań
2.2. Gospodarka lokalna i regionalna jako przykłady przestrzennych układów
gospodarczych w kontekście kryzysu
2.3. Pandemia COVID-19 – implikacje i rekomendacje dla gospodarek. Przykład
gospodarek lokalnych i regionalnych
2.4. Regionalna i lokalna gospodarka turystyczna w warunkach kryzysu
3. Sektor kreatywny w Polsce w warunkach kryzysu
3.1. Zakres gospodarki kreatywnej
3.2. Gospodarka kreatywna w Polsce
3.3. Formy zatrudnienia oraz charakter pracy w sektorze kultury i kreatywnym
3.4. Zmiany modeli biznesowych podmiotów sektora kreatywnego w czasie kryzysu
3.5. Formy pomocowe dla osób i podmiotów działających w sektorze kreatywnym
3.6. Tworzenie warunków do rozwoju przedsiębiorczości w przemysłach kreatywnych
na przykładzie regionu zachodniopomorskiego
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Summary