Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Przedsiębiorstwo we współczesnym otoczeniu – wyzwania i dylematy

45,00 zł

EAN: 9788379724048
ISBN/ISSN: 978-83-7972-404-8
Produkt dostępny (27 egz.)
Waga:0.25 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2020

 

Przedsiębiorstwa działają obecnie w warunkach, które cechuje duża złożoność, burzliwość i niesta­bilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie ilość czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę. Za­równo ilość, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjono­wanie i rozwój przedsiębiorstw stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o ich sukcesie bądź porażce. Postęp technologiczny, zmiany zachowań klientów, zwiększona i globalna konkurencja, krótki cykl życia produktów i zmieniający się biznes (m.in. globalizacja, internacjonalizacja działalności, specjalizacja) to niektóre z czynników, które tworzą potrzebę zmian w organizacjach. (…)

W drodze do wykreowania właściwej ścieżki rozwojowej liczy się szybkość podejmowanych decyzji. Stawia to przed przedsiębiorcami i kadrą menedżerską ambitne zadania w zakresie identyfikacji klu­czowych zasobów i czynników sukcesu w organizacji, a także identyfikację szans i zagrożeń w otoczeniu. Istnieje więc potrzeba analizowania licznych wyzwań i to w rozmaitych układach (ekonomicznych, społecznych, prawnych itp.), przedsiębiorstwo bowiem pozostaje w ciągłych interakcjach ze swoim oto­czeniem. Jako system otwarty istnieje ono „w” i „dzięki” otoczeniu, co znaczy, że z jednej strony otoczenie powinno wspierać rozwój przedsiębiorstwa, z drugiej zaś przedsiębiorstwa powinny być odpowiedzial­ne, czyli przyjmować na siebie zobowiązania i odpowiedzialność publiczną, szczególnie w tych dziedzi­nach, które nie mogą być prowadzone na zasadach przedsiębiorczości.

 


                                                                                                                  Ze wstępu






1. Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo

1.1. Przedsiębiorca w teorii zarządzania

1.2. Geneza przedsiębiorstwa

1.3. Pojęcie przedsiębiorstwa rodzinnego

1.4. Specyfika przedsiębiorstw rodzinnych

Bibliografia


2. Przedsiębiorstwo w otoczeniu

2.1. Cechy i elementy współczesnego otoczenia

2.2. Metody analizy otoczenia

Bibliografia


3. Przedsiębiorstwo w środowisku społecznym

3.1. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa

3.2. Interesariusze przedsiębiorstwa

3.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu

3.4. Zarządzanie środowiskowe

3.5. Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie

Bibliografia


4. Przedsiębiorstwo na rynku globalnym

4.1. Pojęcie i istota procesu globalizacji

4.2. Identyfikacja przedsiębiorstwa globalnego

4.3. Strategie firm globalnych na rynkach zagranicznych

Bibliografia


5. Funkcjonowanie przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

5.1. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw

5.2. Rola sektora MŚP w gospodarce

5.3. Bariery rozwoju sektora MŚP w Polsce

5.4. Polityka i formy wspierania rozwoju sektora MŚP

5.5. Alternatywne źródła finansowanie działalności MŚP

Bibliografia

 

Spis rysunków i tabel

Ilość stron 165
Rok wydania 2020

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Przedsiębiorstwo we współczesnym otoczeniu – wyzwania i dylematy

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.