Strona głównaEKONOMIARelacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Zaczepne wprowadzenie do filozofii edukacji
Szybki podgląd
35,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Polecamy
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Relacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu

48,00 zł

Autor/Redaktor: Magdalena Soboń
EAN: 9788379724963
ISBN/ISSN: 978-83-7972-496-3
Produkt dostępny (2 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2021

Internet, stanowiąc rewolucję w technologiach informacyjno-komunikacyjnych, cieszy się rosnącą popularnością w obszarze wyszukiwania informacji o zdrowiu, które stając się coraz częściej tematem rozmów pacjentów z lekarzami, wpływają na istniejące relacje. W książce pokazano obraz tejże relacji w warunkach dostępu do internetowej informacji wsparty modelem zależności występujących między poszczególnymi jej elementami, łącznie z procesem akceptacji Internetu jako źródła informacji dla celów zdrowia.

Ponieważ efektem posiadania informacji zdrowotnej jest nawiązanie przez pacjentów opartych na wiedzy relacji z lekarzem, a przez to kształtowanie bardziej świadomych zachowań, rozpoznano i opisano motywacje, postawy i zachowania pacjentów w zakresie poszukiwanie w Internecie informacji o zdrowiu, ustalono jak internetowa informacja o zdrowiu wpływa na zachowania pacjenta w kontakcie z lekarzem, zbada[1]no postrzeganie przez lekarzy korzystania przez pacjentów z Internetu jako źródła in[1]formacji o zdrowiu oraz przeanalizowano wpływ e-informacji na relację lekarz–pacjent z perspektywy obu stron. W efekcie wykazano związek między informacją o zdrowiu pochodzącą z Internetu a zachowaniem pacjenta i lekarza POZ w reakcji na posiadaną wiedzę. Wskazano na potrzebę właściwego jej kształtowania w związku nie tylko z budowaniem zadowolenia pacjenta, ale jej realnym wpływem na funkcjonowanie POZ.

Książka jest adresowana do pracowników ochrony zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem lekarzy POZ i osób prowadzących tego typu placówki, studentów medycyny i kierunków powiązanych z ochroną zdrowia oraz kształcących kadry menedżerskie dla potrzeb sektora ochrony zdrowia.




Rozdział 1

Relacja lekarz–pacjent z perspektywy ekonomicznej

1.1. Pacjent jako element rynku usług zdrowotnych

1.2. Zachowania pacjenta w świetle teorii ekonomii

1.3. Specyfika relacji lekarz–pacjent

1.3.1. Więzi i wymiary relacji

1.3.2. Zaufanie jako zasób relacyjny w zdrowiu

1.3.3. Asymetria wiedzy i władzy

1.3.4. Empowerment i empatia

1.4. Związki między opartą na wiedzy relacją lekarz–pacjent a kosztami ochrony zdrowia

1.5. Modele relacji lekarz–pacjent

1.5.1. Charakterystyka wybranych teoretycznych modeli relacji lekarz–pacjent

1.5.2. Nowe zjawiska i problemy w relacji lekarz–pacjent

1.5.3. Komunikacja w relacji lekarz–pacjent

 

Rozdział 2

Internet jako przestrzeń kształtująca relację lekarz–pacjent

2.1. Internet źródłem informacji o zdrowiu

2.2. Problematyka jakości internetowej informacji o zdrowiu

2.3. Postawy i zachowania w kontekście wykorzystywania Internetu jako źródła informacji

o zdrowiu

2.3.1. Health literacy w warunkach dostępu do Internetu

2.3.2. Postawy wobec Internetu i e-informacji o zdrowiu

2.3.3. HIS i czynniki kształtujące wykorzystanie internetowej informacji o zdrowiu

2.4. Wybrane modele i teorie poszukiwania informacji o zdrowiu online

2.4.1. Model przekonań zdrowotnych

2.4.2. Teoria uzasadnionego działania i teoria planowanego zachowania

2.4.3. Model akceptacji technologii

2.4.4. Model poszukiwania informacji o zdrowiu w Internecie według E.K. Yuna

2.4.5. Przykłady wykorzystania teorii i modeli poszukiwania online informacji w obszarze

zdrowia

2.5. Wpływ pochodzącej z Internetu informacji o zdrowiu na relację lekarz–pacjent

 

Rozdział 3

Badania empiryczne nad relacją lekarz–pacjent w warunkach dostępu

do e‑informacji o zdrowiu

3.1. Metodyka i zakres badań

3.1.1. Model koncepcyjny relacji

3.1.2. Metoda i narzędzie badawcze

3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości

3.2. Pacjent jako użytkownik e-informacji – determinanty, postawy i zachowania

3.3. Relacja lekarz–pacjent z perspektywy pacjenta

3.4. Relacja lekarz–pacjent z perspektywy lekarza

3.5. Model postrzeganej relacji lekarz–pacjent w warunkach dostępu do Internetu jako

źródła informacji o zdrowiu

3.5.1. Zależności między zmiennymi – wyniki badań empirycznych

3.5.2. Komentarz do wyników badania nad modelem relacji

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków i tabel

Ilość stron 165
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Wartości kobiece w biznesie
Szybki podgląd

Wartości kobiece w biznesie

50,00 zł

Oszczędne innowacje we współczesnym przedsiębiorstwie
Szybki podgląd

Oszczędne innowacje we współczesnym przedsiębiorstwie

45,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Relacja lekarz – pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję