Publikacja dostępna też w 
Rok wydania 2020
Współcześnie, w nieustannie zmieniającym się otoczeniu, zarządzanie organizacjami staje się coraz bardziej skomplikowane i nieprzewidywalne. Menedżerowie stają wobec wielu wyzwań, jakie niesie przyszłość. Przesądza to o konieczności poszukiwania nowych zachowań, technik czy wzorców. Warunki, w których działają obecnie organizacje cechuje duża złożoność, burzliwość i niestabilność, co sprawia, że muszą stawiać czoła zupełnie nowym wyzwaniom. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie liczbę czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę − zarówno skala, ale chyba przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na ich funkcjonowanie i rozwój, stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o sukcesie bądź porażce.
Rozwój współczesnych organizacji warunkują − narastające tempo globalizacji, konkurencji, zmiany zachowań klientów, rozwój technologii informacyjno-telekomunikacyjnych i nowoczesnych metod zarządzania, postęp technologiczny, krótki cykl życia produktów i internacjonalizacja działalności gospodarczej.
Ze wstępu
Małgorzata Arcisz, Małgorzata Niwicka, Marcin Pomieczyński, Anna M. Suchocka
Taksonomiczna analiza porównawcza dostępu do oferty kulturalnej w Polsce
Patrycja Czarnota
Znaczenie wyróżnień profesjonalnych na rynku usług turystycznych
Michał Dudka, Hubert Dyba, Szymon Machała, Michał Scheibe
Nastawienie konsumentów wobec samochodów elektrycznych
Żaneta Gadzinowska
Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych na rynku pracy
Katarzyna Kozioł-Nadolna, Anna M. Suchocka
Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury. Zagadnienia kontroli zarządczej
w muzeum
Irena Lisowska-Szron
Problemy decyzyjne w gospodarowaniu zapasami. Studium przypadku Sadu Solniki
Sandra Rafałko
Nowoczesne trendy marketingowe e-commerce
Alicja Remiszewska, Agata Żubert
Wpływ marketingu internetowego na postawy i decyzje zakupowe konsumentów
Alicja Remiszewska, Agata Żubert
Współpraca nauki z biznesem na podstawie zaangażowania studentów Wydziału Nauk
Ekonomicznych i Zarządzania US
Michał Scheibe, Mykola Andreienko
Hurtownie danych. Efektywność finansowa przedsiębiorstw
Bożena Smorczewska-Mickiewicz
Ryzyko działalności start-upów osób z niepełnosprawnościami
Anna Wieczorek-Szymańska
Komunikat z X Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Economy, Management,
Environment – Entrepreneurship and competitiveness of modern organizations”
9–10.04.2019 WNEiZ US
Barbara Czerniachowicz
Komunikat z warsztatów naukowych „V Workshop in Management” 30−31.05.2019
w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Summary