Strona głównaEKONOMIARyzyko motywacyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w hotelarstwie. Ujęcie ekonomiczne
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej i teologicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Zróżnicowanie flory naczyniowej miasta Stargard (Pomorze Zachodnie) – studium fitogeograficzne
Szybki podgląd
48,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych uczelni publicznej
Szybki podgląd
50,00 zł
Polecamy
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Ryzyko motywacyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w hotelarstwie. Ujęcie ekonomiczne

56,00 zł

Autor/Redaktor: Anna Tokarz-Kocik
EAN: 9788379721337
ISBN/ISSN: 978-83-7972-133-7
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

Publikacja dostępna też w 

Rok wydania 2017


Ryzyko motywacyjne w hotelarstwie związane jest z tym, że pracodawcy w branży hotelarskiej, dysponując określonymi zasobami ludzkimi, nie mogą być do końca pewni korzyści, które dzięki tym zasobom osiągną. Wynika to m.in. z niemoż­ności dokładnego określenia a priori wartości wszystkich rezultatów pracy zatrud­nionych osób, a także efektów działań podejmowanych w stosunku do pracowników, w tym rezultatów przyjętych sposobów motywowania. Ryzyko motywacyjne jest słabo rozpoznane w literaturze przedmiotu, brakuje praktycznych rozwiązań, jak takie ryzyko mierzyć i jak je redukować.

Nowatorski charakter niniejszej rozprawy wynika przede wszystkim z podjętej próby transferu dotychczasowej wiedzy o ryzyku na obszar personalny na poziomie mezoekonomicznym (w branży hotelarskiej) i na poziomie mikroekonomicznym (w przedsiębiorstwie hotelarskim), ze szczególnym uwzględnieniem rodzajów ryzyka generowanych na skutek działań motywacyjnych.

Głównym celem monografii jest poznanie roli systemu motywacyjnego w ogra­niczaniu ryzyka personalnego w hotelarstwie. W realizacji tak postawionego celu głównego mają pomóc sformułowane cele szczegółowe:

  • rozpoznanie podstawowych źródeł ryzyka personalnego w hotelarstwie,
  • identyfikacja stanu motywacji pracowniczej i poziomu ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich,
  • egzemplifikacja działań motywacyjnych i cząstkowych rodzajów ryzyka w działalności hotelarskiej na podstawie studiów przypadków.

 

Celem metodycznym pracy jest opracowanie modelu redukcji ryzyka personal­nego w hotelarstwie opartego na działaniach motywacyjnych.

Celem aplikacyjnym jest przeprowadzenie diagnozy oraz dostarczenie mate­riałów i wniosków, a także narzędzi (modeli), możliwych do wykorzystania przez przedsiębiorców do budowania kapitału ludzkiego w hotelarstwie i ograniczania ryzyka motywacyjnego.



                                                                                                                    Ze wstępu




Rozdział 1

Ryzyko motywacyjne w działalności podmiotów gospodarczych

1.1. Ewolucja definiowania ryzyka w różnych nurtach myśli ekonomicznej

1.2. Ryzyko systematyczne i specyficzne w działalności podmiotów gospodarczych

1.3. Elementy ryzyka pracodawcy

1.4. Ryzyko motywacyjne jako rodzaj ryzyka personalnego

 

Rozdział 2

Motywowanie do pracy w gospodarowaniu kapitałem ludzkim

2.1. Koncepcje kapitału ludzkiego w teorii ekonomii

2.2. Gospodarowanie kapitałem ludzkim na poziomie mikroekonomicznym

2.3. Zakres znaczeniowy pojęć motywacja i motywowanie

2.4. Charakterystyka wybranych teorii motywacji

2.4.1. Teorie treści motywacji

2.4.2. Teorie procesu motywacji

2.5. Narzędzia motywowania

2.5.1. Płaca jako czynnik motywacyjny

2.5.2. Motywatory pozapłacowe materialne i niematerialne

2.6. Wskaźniki stanu motywacji pracowniczej

2.6.1. Satysfakcja pracowników jako efekt motywowania

2.6.2. Lojalność pracownicza jako następstwo działań motywacyjnych

 

Rozdział 3

Rynek pracy w hotelarstwie

3.1. Hotelarstwo jako dziedzina gospodarowania

3.2. Istota i segmenty rynku pracy w branży hotelarskiej

3.3. Podaż pracy w hotelarstwie

3.4. Ekonomiczne uwarunkowania popytu na pracę w hotelarstwie

 

Rozdział 4

Ocena działań motywacyjnych w przedsiębiorstwach hotelarskich jako metody

redukcji ryzyka personalnego

4.1. Rola systemu informacji kadrowej w procesie identyfikacji stanu motywacji

       pracowniczej i ryzyka personalnego w branży hotelarskiej

4.2. Pracownicy hotelu jako źródło ryzyka

4.3. Ocena ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich

4.4. Instrumenty motywowania w hotelarstwie

4.5. Egzemplifikacja działań motywacyjnych w wybranym przedsiębiorstwie hotelarskim

       (przykład pięciogwiazdkowego hotelu w Warszawie)

 

Rozdział 5

Modelowe ujęcie redukcji ryzyka personalnego w hotelarstwie przez działania

motywacyjne

5.1. Potrzeby pracowników jako przesłanka działań motywacyjnych

5.2. Identyfikacja luk w działaniach motywacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego

       (przykład pięciogwiazdkowego hotelu w Kołobrzegu)

5.3. Działania motywacyjne w procesie kształtowania zaangażowania pracowników

       i redukcji ryzyka personalnego

5.3.1. Wpływ działań motywacyjnych na ryzyko fluktuacji w przedsiębiorstwie hotelarskim

          (przykład dwugwiazdkowego hotelu w Szczecinie)

5.3.2. Wpływ ograniczenia działań motywacyjnych na lojalność pracowników

          przedsiębiorstwa hotelarskiego (przykład czterogwiazdkowego hotelu w Szczecinie)

5.3.3. Wpływ działań motywacyjnych na wizerunek hotelu jako pracodawcy

          (przykład Sieci Qubus Hotel)

5.4. Model motywowania w warunkach ryzyka personalnego

 

Zakończenie

  

Załączniki

Bibliografia

Spis rysunków, tabel i załączników

Abstract

 

Ilość stron 252
Rok wydania 2017

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Ośrodki subregionalne w Polsce
Szybki podgląd
45,00 zł 37,00 zł
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Ryzyko motywacyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w hotelarstwie. Ujęcie ekonomiczne

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję