Nagrody i wyróżnienia
          

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Ryzyko motywacyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w hotelarstwie. Ujęcie ekonomiczne

56,00 zł

Autor/Redaktor: Anna Tokarz-Kocik
EAN: 9788379721337
ISBN/ISSN: 978-83-7972-133-7
Produkt dostępny (4 egz.)
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2017


Ryzyko motywacyjne w hotelarstwie związane jest z tym, że pracodawcy w branży hotelarskiej, dysponując określonymi zasobami ludzkimi, nie mogą być do końca pewni korzyści, które dzięki tym zasobom osiągną. Wynika to m.in. z niemoż­ności dokładnego określenia a priori wartości wszystkich rezultatów pracy zatrud­nionych osób, a także efektów działań podejmowanych w stosunku do pracowników, w tym rezultatów przyjętych sposobów motywowania. Ryzyko motywacyjne jest słabo rozpoznane w literaturze przedmiotu, brakuje praktycznych rozwiązań, jak takie ryzyko mierzyć i jak je redukować.

Nowatorski charakter niniejszej rozprawy wynika przede wszystkim z podjętej próby transferu dotychczasowej wiedzy o ryzyku na obszar personalny na poziomie mezoekonomicznym (w branży hotelarskiej) i na poziomie mikroekonomicznym (w przedsiębiorstwie hotelarskim), ze szczególnym uwzględnieniem rodzajów ryzyka generowanych na skutek działań motywacyjnych.

Głównym celem monografii jest poznanie roli systemu motywacyjnego w ogra­niczaniu ryzyka personalnego w hotelarstwie. W realizacji tak postawionego celu głównego mają pomóc sformułowane cele szczegółowe:

  • rozpoznanie podstawowych źródeł ryzyka personalnego w hotelarstwie,
  • identyfikacja stanu motywacji pracowniczej i poziomu ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich,
  • egzemplifikacja działań motywacyjnych i cząstkowych rodzajów ryzyka w działalności hotelarskiej na podstawie studiów przypadków.

 

Celem metodycznym pracy jest opracowanie modelu redukcji ryzyka personal­nego w hotelarstwie opartego na działaniach motywacyjnych.

Celem aplikacyjnym jest przeprowadzenie diagnozy oraz dostarczenie mate­riałów i wniosków, a także narzędzi (modeli), możliwych do wykorzystania przez przedsiębiorców do budowania kapitału ludzkiego w hotelarstwie i ograniczania ryzyka motywacyjnego.



                                                                                                                    Ze wstępu




Rozdział 1

Ryzyko motywacyjne w działalności podmiotów gospodarczych

1.1. Ewolucja definiowania ryzyka w różnych nurtach myśli ekonomicznej

1.2. Ryzyko systematyczne i specyficzne w działalności podmiotów gospodarczych

1.3. Elementy ryzyka pracodawcy

1.4. Ryzyko motywacyjne jako rodzaj ryzyka personalnego

 

Rozdział 2

Motywowanie do pracy w gospodarowaniu kapitałem ludzkim

2.1. Koncepcje kapitału ludzkiego w teorii ekonomii

2.2. Gospodarowanie kapitałem ludzkim na poziomie mikroekonomicznym

2.3. Zakres znaczeniowy pojęć motywacja i motywowanie

2.4. Charakterystyka wybranych teorii motywacji

2.4.1. Teorie treści motywacji

2.4.2. Teorie procesu motywacji

2.5. Narzędzia motywowania

2.5.1. Płaca jako czynnik motywacyjny

2.5.2. Motywatory pozapłacowe materialne i niematerialne

2.6. Wskaźniki stanu motywacji pracowniczej

2.6.1. Satysfakcja pracowników jako efekt motywowania

2.6.2. Lojalność pracownicza jako następstwo działań motywacyjnych

 

Rozdział 3

Rynek pracy w hotelarstwie

3.1. Hotelarstwo jako dziedzina gospodarowania

3.2. Istota i segmenty rynku pracy w branży hotelarskiej

3.3. Podaż pracy w hotelarstwie

3.4. Ekonomiczne uwarunkowania popytu na pracę w hotelarstwie

 

Rozdział 4

Ocena działań motywacyjnych w przedsiębiorstwach hotelarskich jako metody

redukcji ryzyka personalnego

4.1. Rola systemu informacji kadrowej w procesie identyfikacji stanu motywacji

       pracowniczej i ryzyka personalnego w branży hotelarskiej

4.2. Pracownicy hotelu jako źródło ryzyka

4.3. Ocena ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich

4.4. Instrumenty motywowania w hotelarstwie

4.5. Egzemplifikacja działań motywacyjnych w wybranym przedsiębiorstwie hotelarskim

       (przykład pięciogwiazdkowego hotelu w Warszawie)

 

Rozdział 5

Modelowe ujęcie redukcji ryzyka personalnego w hotelarstwie przez działania

motywacyjne

5.1. Potrzeby pracowników jako przesłanka działań motywacyjnych

5.2. Identyfikacja luk w działaniach motywacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego

       (przykład pięciogwiazdkowego hotelu w Kołobrzegu)

5.3. Działania motywacyjne w procesie kształtowania zaangażowania pracowników

       i redukcji ryzyka personalnego

5.3.1. Wpływ działań motywacyjnych na ryzyko fluktuacji w przedsiębiorstwie hotelarskim

          (przykład dwugwiazdkowego hotelu w Szczecinie)

5.3.2. Wpływ ograniczenia działań motywacyjnych na lojalność pracowników

          przedsiębiorstwa hotelarskiego (przykład czterogwiazdkowego hotelu w Szczecinie)

5.3.3. Wpływ działań motywacyjnych na wizerunek hotelu jako pracodawcy

          (przykład Sieci Qubus Hotel)

5.4. Model motywowania w warunkach ryzyka personalnego

 

Zakończenie

  

Załączniki

Bibliografia

Spis rysunków, tabel i załączników

Abstract

 

Ilość stron 252
Rok wydania 2017

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Ryzyko motywacyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w hotelarstwie. Ujęcie ekonomiczne

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, a będziesz informowany o aktualnych nowościach i promocjach


Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.