Studia i Prace WNEiZ nr 25, ZN 730 Uwarunkowania Konkurencyjności Przedsiębiorstw i Gospodarki w XXI wieku
Artykuły zawarte w publikacji poświęcone są różnym aspektom konkurencyjności przedsiębiorstw i gospodarki w zależności od zainteresowań naukowców. Tak szerokie spektrum zagadnień powiązanych z konkurencją i konkurencyjnością odzwierciedla, jakim nowym wyzwaniom musi sprostać teoria konkurencji w procesie globalizacji i integracji regionalnej. Poza tym potwierdza ono, że badania dotyczące konkurencyjności znajdują się ciągle w stadium rozwoju. Wciąż trwają dyskusje nad samym pojęciem konkurencyjności, jej pomiarem, warunkami wzrostu oraz nowymi źródłami przewagi konkurencyjnej, które pomogą sprostać wspomnianym wyzwaniom. Powszechnie bowiem wiadomo, że o „bycie konkurencyjnym” trzeba nieustannie „walczyć”. Nie ma jednego uniwersalnego wzorca zdobycia przewagi konkurencyjnej ani na żadnym poziomie gospodarowania, ani w czasie, ani w przestrzeni.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.