Wstęp
Rozdział 1
Podstawowe pojęcia i główne cechy transportu kombinowanego/intermodalnego
1.1. Podstawowe pojęcia i definicje
1.2. Główne cechy transportu kombinowanego/intermodalnego
Rozdział 2
Zrównoważony rozwój transportu
2.1. Zrównoważony rozwój w polityce Unii Europejskiej
2.2. Transport a zrównoważony rozwój
2.3. Dylematy europejskiej polityki transportowej
Rozdział 3
Podsystem i rynek transportu kombinowanego/intermodalnego
3.1. Podsystem i łańcuchy transportu kombinowanego/intermodalnego
3.2. Podstawowe technologie przewozowe
3.3. Transport kolejowy w podsystemie transportu kombinowanego/
intermodalnego
3.3.1. Rola i miejsce kolei w podsystemie transportu kombinowanego/
intermodalnego
3.3.2. Technologie przewozów kolejowych w łańcuchu transportu
kombinowanego/intermodalnego
3.4. Żegluga morska bliskiego zasięgu w podsystemie transportu kombinowanego/
intermodalnego
3.5. Terminale intermodalne
3.6. Podsystemy informacyjne
3.7. Podatność transportowa ładunków na technologie intermodalne
3.8. Rynek transportu kombinowanego/intermodalnego w Europie
3.9. Wielkość i struktura przewozów kombinowanych/intermodalnych
Rozdział 4
Aspekty ekonomiczne transportu kombinowanego/intermodalnego
4.1. Koszty i ceny transportu kombinowanego/intermodalnego
4.2. Konkurencyjność cenowa transportu kombinowanego/intermodalnego
4.3. Porównawcze rachunki symulacyjne cen transportu drogowego
i kombinowanego dla wybranych relacji przewozowych do i z Polski
4.3.1. Ceny usług transportu drogowego i kombinowanego w relacjach
lądowych
4.3.2. Ceny usług związanych z obsługą kontenerów w przewozach
morskich
4.3.3. Porównanie cen transportu drogowego i kombinowanego
w relacjach lądowych (w komunikacji krajowej i międzynarodowej)
i morsko-lądowych
4.5. Symulacja ekonomiczno-finansowej opłacalności połączeń intermodalnych
na kierunku północ–południe
4.5.1. Podstawowe założenia
4.5.2. Analiza przychodów i kosztów związanych z kursowaniem
pociągów kontenerowych w zakładanych relacjach
4.5.3. Ocena efektywności ekonomiczno-finansowej połączeń intermodalnych
Rozdział 5
Upodmiotowienie kosztów zewnętrznych transportu jako instrument
promowania rozwoju transportu kombinowanego/intermodalnego
5.1. Koszty zewnętrzne transportu – podstawowe pojęcia i kategorie
5.2. Wyniki szacunków kosztów zewnętrznych transportu
5.3. Upodmiotowienie kosztów zewnętrznych transportu
5.4. Upodmiotowienie kosztów zewnętrznych jako instrument promowania
transportu kombinowanego/intermodalnego
Rozdział 6
Benchmarking w ocenie jakości usług podsystemu transportu intermodalnego
6.1. Benchmarking jako narzędzie oceny jakości usług i systemów
transportowych
6.2. Benchmarking i wskaźniki oceny jakości usług transportu intermodalnego
6.3. Wybór systemu transportowego jako bazy odniesienia
Rozdział 7
Promowanie rozwoju transportu kombinowanego/ intermodalnego
w Europie
7.1. Działalność Unii Europejskiej
7.2. Działalność EKMT/MFT
7.3. Działalność UIRR (International Union of Combined Road-Rail
Transport Companies)
7.4. Promowanie transportu kombinowanego/intermodalnego w wybranych
krajach Europy Zachodniej
Rozdział 8
Transport kombinowany/intermodalny w Polsce – wybrane aspekty
8.1. Rynek transportu kombinowanego/intermodalnego w Polsce
8.1.1. Podmioty na rynku, wielkość i struktura przewozów
8.1.2. Infrastruktura liniowa
8.1.3. Terminale intermodalne
8.1.4. Tabor kolejowy do przewozów kombinowanych
8.1.5. Generalna ocena rynku transportu kombinowanego/intermodalnego
w Polsce
8.2. Bariery i przesłanki rozwoju transportu kombinowanego/intermodalnego
8.3. Cele i kierunki rozwoju transportu kombinowanego/intermodalnego
w Polsce
8.4. Program rozwoju transportu intermodalnego w Polsce do roku
2013 i 2020
Zakończenie
Bibliografia
Summary
Załącznik
Spis tabel i rysunków