Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

W tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie

45,00 zł

EAN: 9788379723744
ISBN/ISSN: 978-83-7972-374-4
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

 Rok wydania 2020


Przedłożony tom, który otwiera serię publikacji naukowych, ma znamienny tytuł: W tyglu zmian. Metafora tygla wskazuje na możliwość różnorodnych interpretacji. Ty­giel jest naczyniem z wytrzymałych materiałów, musi bowiem przetrwać procesy cha­rakteryzujące się gwałtownym przebiegiem. Mieszają się w nim różne idee, pomysły, koncepcje, zjawiska, czasem nawet wobec siebie sprzeczne i wykluczające się, a efekt tego jest nieprzewidywalny. Z jednej strony wrzucone do tygla składniki mogą się roz­puścić, tworząc syntezę jedności i różnorodności, z drugiej zaś – zmieszanie różnych elementów może powodować dysharmonię czy chaos. Metafora ta nie jest przypadko­wa. Zjawiska, z którymi mamy aktualnie do czynienia w nauce i kształceniu akademic­kim w Polsce, mają gwałtowny przebieg i mało przewidywalne skutki, a towarzyszy im opór, a przynajmniej kontestacja wielu środowisk. Pojawia się pytanie, do czego doprowadzą zmiany, których doświadczamy? Czy polskie uczelnie są na tyle silne, że udźwigną nałożone wymagania? Czy będą potrafiły funkcjonować w warunkach wy­sokiej konkurencyjności? Czy znacząco wzrośnie liczba prestiżowych publikacji na­ukowych? Czy w szerszym zakresie polskie prace wejdą do międzynarodowego obie­gu naukowego? Czy większa będzie wartość zewnętrznych środków pozyskiwanych na finansowanie nauki? I wreszcie, czy wyższa będzie jakość kształcenia akademickie­go? Czy jego efekty będą odpowiadać oczekiwaniom rozmaitych grup interesów? Czy polskie uczelnie staną się równoprawnymi uczestnikami globalnej przestrzeni upra­wiania nauki i kształcenia akademickiego? Książka nie dostarcza gotowych odpowie­dzi na te pytania – dziś nikt ich jeszcze nie zna. Mamy jednak nadzieję, że zebrane teksty poszerzają wiedzę, dostarczają inspiracji, prowokują do stawiania pytań o ak­tualność własnej praktyki edukacyjnej i do poszukiwania nowych dla niej rozwiązań. Jeśli pobudzą do refleksji, sprowokują dyskusję, zainicjują kolejne działania badawcze i rozwiązania praktyczne, cel postawiony przez Autorki, Autorów oraz Redaktorki tomu zostanie osiągnięty.

 

                                                                Anna Murawska, Paula Wiażewicz-Wójtowicz





I.
UNIWERSYTET MIĘDZY AUTONOMIĄ A DEPENDENCJĄ 

Elżbieta Wołodźko

Autonomia w dyskursie posthumanistycznym a idee akademickiej pedagogiki krytycznej

i emancypacyjnej

Anna Murawska

Autonomia w uniwersytecie. Ku hermeneutycznej racjonalności edukacji 

Andrzej Olubiński

Rozwój i osiągnięcia/degradacja nauk społecznych i społeczeństwa w przeliczeniu na

punkty!?

 


II.
WOKÓŁ DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ 

Olha Honcharenko

The majesty of university of Kazimierz Twardowski in the context of modern university

changes 

Jacek Moroz Problem-based learning jako element zmiany w myśleniu o edukacji

akademickiej 

Dariusz Stępkowski, Jarosław Wiazowski, Joanna Leszczyńska

Jak uczyć nauki? Ewaluacja kursu dydaktyki akademickiej 

Gitana Naudužieniė

Emotional intelligence of students in higher education, students’ academic achievements

and satisfaction with studies

 

III.
EDUKACJA AKADEMICKA – INSPIRACJE I DOŚWIADCZENIA ZZA OCEANU 

Agnieszka Materne

Nauczyciel japońskiej szkoły podstawowej – edukacja i kariera 

Constance Murphy

Concordia University of Edmonton’s Bachelor of Education After Degree [BEd (AD)]

Program 

Aneta Makowska

Szkoła wyższa: od protestów do opuszczonych budynków. Doświadczenia birmańskie 

Anna Mańkowska

Chiński plan OBOR. Czy Chiny zmienią edukację wyższą na świecie?

 


IV. AKADEMIA W ODPOWIEDZI NA ZMIANY SPOŁECZNE
 

Mikołaj Materne

Kształcenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie plastyczno--technicznym 

Aleksander Cywiński

Tygiel zmian – winylizacja w dobie gazowej nowoczesności jako świadectwo istotności

rzeczy 

Anna Linka

Stypendia studenckie jako komplementarna ścieżka przyjmowania uchodźców

w Europie 

Olga Tunkiewicz

Studenci ze spektrum autyzmu w środowisku akademickim

 

 

BIBLIOGRAFIA

Ilość stron 222
Rok wydania 2020

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

W tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.