Strona głównaHUMANISTYKAW tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z troski o Rzeczpospolitą. Wybrane kazania staropolskie i oświeceniowe. Edycja tekstów
Szybki podgląd
90,00 zł
Determinanty podziału gestii transportowej oraz wyboru warunków dostaw incoterms...
Szybki podgląd
70,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Turystyka osób z niepełnosprawnościami w świetle badań własnych
Szybki podgląd
55,00 zł
Wiedza ekspercka a ekonometryczne modelowanie cen gruntów w aglomeracji szczecińskiej
Szybki podgląd
35,00 zł
Szczecin jako ośrodek myśli ekonomicznej transportu – dorobek 75-lecia
Szybki podgląd
49,00 zł
Analiza finansowa grupy kapitałowej. Ujęcie interdyscyplinarne
Szybki podgląd
49,00 zł
Wieczni prezydenci. Przypadek Świnoujścia
Szybki podgląd
45,00 zł
Jean-Rodolphe Perronet – prekursor naukowego zarządzania
Szybki podgląd
35,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Franz Kugler (1808–1858), Hans Lutsch (1854–1922)  i Hugo Lemcke (1835–1926). Z dziejów badań nad...
Szybki podgląd
58,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

W tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie

45,00 zł

EAN: 9788379723744
ISBN/ISSN: 978-83-7972-374-4
Produkt niedostępny
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Zapytaj o produkt

 Publikacja dostępna też w 

Rok wydania 2020


Przedłożony tom, który otwiera serię publikacji naukowych, ma znamienny tytuł: W tyglu zmian. Metafora tygla wskazuje na możliwość różnorodnych interpretacji. Ty­giel jest naczyniem z wytrzymałych materiałów, musi bowiem przetrwać procesy cha­rakteryzujące się gwałtownym przebiegiem. Mieszają się w nim różne idee, pomysły, koncepcje, zjawiska, czasem nawet wobec siebie sprzeczne i wykluczające się, a efekt tego jest nieprzewidywalny. Z jednej strony wrzucone do tygla składniki mogą się roz­puścić, tworząc syntezę jedności i różnorodności, z drugiej zaś – zmieszanie różnych elementów może powodować dysharmonię czy chaos. Metafora ta nie jest przypadko­wa. Zjawiska, z którymi mamy aktualnie do czynienia w nauce i kształceniu akademic­kim w Polsce, mają gwałtowny przebieg i mało przewidywalne skutki, a towarzyszy im opór, a przynajmniej kontestacja wielu środowisk. Pojawia się pytanie, do czego doprowadzą zmiany, których doświadczamy? Czy polskie uczelnie są na tyle silne, że udźwigną nałożone wymagania? Czy będą potrafiły funkcjonować w warunkach wy­sokiej konkurencyjności? Czy znacząco wzrośnie liczba prestiżowych publikacji na­ukowych? Czy w szerszym zakresie polskie prace wejdą do międzynarodowego obie­gu naukowego? Czy większa będzie wartość zewnętrznych środków pozyskiwanych na finansowanie nauki? I wreszcie, czy wyższa będzie jakość kształcenia akademickie­go? Czy jego efekty będą odpowiadać oczekiwaniom rozmaitych grup interesów? Czy polskie uczelnie staną się równoprawnymi uczestnikami globalnej przestrzeni upra­wiania nauki i kształcenia akademickiego? Książka nie dostarcza gotowych odpowie­dzi na te pytania – dziś nikt ich jeszcze nie zna. Mamy jednak nadzieję, że zebrane teksty poszerzają wiedzę, dostarczają inspiracji, prowokują do stawiania pytań o ak­tualność własnej praktyki edukacyjnej i do poszukiwania nowych dla niej rozwiązań. Jeśli pobudzą do refleksji, sprowokują dyskusję, zainicjują kolejne działania badawcze i rozwiązania praktyczne, cel postawiony przez Autorki, Autorów oraz Redaktorki tomu zostanie osiągnięty.

 

                                                                Anna Murawska, Paula Wiażewicz-Wójtowicz





I.
UNIWERSYTET MIĘDZY AUTONOMIĄ A DEPENDENCJĄ 

Elżbieta Wołodźko

Autonomia w dyskursie posthumanistycznym a idee akademickiej pedagogiki krytycznej

i emancypacyjnej

Anna Murawska

Autonomia w uniwersytecie. Ku hermeneutycznej racjonalności edukacji 

Andrzej Olubiński

Rozwój i osiągnięcia/degradacja nauk społecznych i społeczeństwa w przeliczeniu na

punkty!?

 


II.
WOKÓŁ DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ 

Olha Honcharenko

The majesty of university of Kazimierz Twardowski in the context of modern university

changes 

Jacek Moroz Problem-based learning jako element zmiany w myśleniu o edukacji

akademickiej 

Dariusz Stępkowski, Jarosław Wiazowski, Joanna Leszczyńska

Jak uczyć nauki? Ewaluacja kursu dydaktyki akademickiej 

Gitana Naudužieniė

Emotional intelligence of students in higher education, students’ academic achievements

and satisfaction with studies

 

III.
EDUKACJA AKADEMICKA – INSPIRACJE I DOŚWIADCZENIA ZZA OCEANU 

Agnieszka Materne

Nauczyciel japońskiej szkoły podstawowej – edukacja i kariera 

Constance Murphy

Concordia University of Edmonton’s Bachelor of Education After Degree [BEd (AD)]

Program 

Aneta Makowska

Szkoła wyższa: od protestów do opuszczonych budynków. Doświadczenia birmańskie 

Anna Mańkowska

Chiński plan OBOR. Czy Chiny zmienią edukację wyższą na świecie?

 


IV. AKADEMIA W ODPOWIEDZI NA ZMIANY SPOŁECZNE
 

Mikołaj Materne

Kształcenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie plastyczno--technicznym 

Aleksander Cywiński

Tygiel zmian – winylizacja w dobie gazowej nowoczesności jako świadectwo istotności

rzeczy 

Anna Linka

Stypendia studenckie jako komplementarna ścieżka przyjmowania uchodźców

w Europie 

Olga Tunkiewicz

Studenci ze spektrum autyzmu w środowisku akademickim

 

 

BIBLIOGRAFIA

Ilość stron 222
Rok wydania 2020

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Na niwie niepodległej wiedzy. Archiwum myśli A. Świętochowskiego na temat państwa i narodu.
Szybki podgląd
58,00 zł 49,00 zł
Odkrywając Szymanowskiego. Dzieła fortepianowe Karola z Atmy i ich interpretacje. Mazurki
Szybki podgląd
45,00 zł 35,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Dogonowie z bliska Tom II
Szybki podgląd
45,00 zł 39,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 35,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

W tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję