Zmiany zachodzące w krajobrazie oraz w ekosystemach strefy brzegowej są ważne zarówno z punktu widzenia planowania przestrzennego, jak i stanu środowiska naturalnego. Niezwykle cenne jest wykorzystanie metod teledetekcyjnych i systemów informacji przestrzennej do udokumentowania zmian zachodzących na tym obszarze oraz ich pomiaru. Wybór długookresowej zmienności pokrycia terenu w strefie brzegowej jako zapisu procesu jej dynamiki jest nowym podejściem badawczym, które do tej pory nie było wykorzystywane w badaniach strefy brzegowej dla polskiego wybrzeża Morza Bałtyckiego. Zaproponowana metoda badania zmian pokrycia terenu w polach podstawowych, zawierających fragment powierzchni morza oraz lądu, jest oryginalnym podejściem autora, niespotykanym do tej pory w literaturze.
1.Przegląd literatury
2.Charakterystyka badanego obszaru
2.1. Położenie obszaru badań
2.2. Budowa geologiczna i rzeźba terenu
2.3. Klimat
2.4. Szata roślinna
2.5. Zmiany w strefie brzegowej
3. Materiały i metodyka badań
3.1. Charakterystyka materiałów i metod
Modele użytkowania terenu i pokrycia terenu
Prezentacja kartograficzna – metoda chorochromatyczna
3.2. Metodyka prowadzonych badań
Rektyfikacja archiwalnych zdjęć lotniczych
Pola podstawowe
Klasyfikacja obrazów
3.3. Metody statystyczne
4. Analiza wyników
4.1. Charakterystyka zmian pokrycia terenu
Stany pokrycia terenu
Różnice w pokryciu terenu
Analiza statystyczna zmian pokrycia terenu
Wieloletnia tendencja rozwojowa obszarów
4.2. Modele tempa rozwoju strefy brzegowej
Model jednolitej tendencji dla całego wybrzeża
Model czterech grup tendencji brzegu
Model tendencji dla czterech odcinków wybrzeża
Model podobszarowy tendencji rozwoju brzegu
4.3. Weryfikacja modeli
Zakończenie
Analiza pokrycia terenu
Analiza statystyczna pokrycia terenu
Opracowanie modeli statystycznych tendencji rozwojowych brzegu
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.