Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Informacyjna funkcja rachunkowości z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu

48,00 zł

EAN: 9788379724598
ISBN/ISSN: 978-83-7972-459-8
Produkt dostępny (10 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2021

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest definiowana jako styl prowadzenia przedsiębiorstwa w taki sposób, aby osiągnąć równowagę pomiędzy efektywnoś­cią przedsiębiorstwa i jego rentownością a interesem społecznym. To koncepcja, zgodnie z którą organizacje dobrowolnie uwzględniają problematykę ekologiczną i społeczną w swojej działalności komercyjnej i stosunkach z zainteresowanymi stronami. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dążeniem do dobrobytu spo­łecznego z uwzględnieniem oczekiwań interesariuszy i zachowaniem zgodności z prawem oraz normami zachowań. Podmiot gospodarczy dobrowolnie zobowią­zuje się do etycznego oraz przejrzystego prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi odpowiedź przedsiębiorstw na wymogi zrównoważonego roz­woju i jest wzajemną interakcją między organizacjami a ich otoczeniem eko­nomicznym, społecznym oraz środowiskowym. Współcześnie społeczna odpo­wiedzialność biznesu, utożsamiana ze zrównoważonym rozwojem, rozumiana jest szerzej, jako wzrost wartości przedsiębiorstwa, zysk, dbałość o środowisko naturalne, zachowania etyczne, otwartość na potrzeby społeczności lokalnych oraz grup pracowniczych. 

Autorzy wyrażają przekonanie, że przedstawione w niniejszej monografii rozważania dotyczące informacyjnej funkcji rachunkowości z perspektywy spo­łecznej odpowiedzialności biznesu staną się istotnym przyczynkiem do dyskusji nad przyszłym modelem prowadzenia rachunkowości zgodnie z koncepcją zrów­noważonej działalności przedsiębiorstw. Monografia powstała z myślą zarówno o środowisku akademickim – pra­cownikach naukowych, doktorantach, studentach, jak również o przedstawicie­lach praktyki gospodarczej. 


                                                                                                                  Ze wstępu





Rozdział 1

Rola i znaczenie informacji oraz użytkowników informacji z perspektywy

społeczno-gospodarczego rozwoju przedsiębiorstw

1.1. Informacje finansowe i niefinansowe w działalności przedsiębiorstwa

1.2. Użytkownicy informacji oraz ewolucja ich potrzeb informacyjnych

1.3. Księgowy jako kreator oraz użytkownik informacji o społecznej odpowiedzialności

biznesu 

 

Rozdział 2

Rachunkowość społecznej odpowiedzialności biznesu

2.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu i jej obszary

2.2. Rachunkowość jako system informacyjny przedsiębiorstwa

2.3. Rachunkowość społeczna 

 

Rozdział 3

Sprawozdanie finansowe w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

3.1. Istota oraz zakres sprawozdania finansowego

3.2. XBRL jako narzędzie raportowania finansowego

3.3. Walory informacyjne sprawozdania finansowego – teoria a praktyka gospodarcza 

 

Rozdział 4

Raportowanie niefinansowe z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu

4.1. Informacje niefinansowe jako element raportu rocznego

4.2. Ramy prawne dla raportowania niefinansowego

4.3. Raportowanie zintegrowane jako produkt finalny rachunkowości społecznej


Rozdział 5

Ocena treści raportów niefinansowych wybranych spółek giełdowych w Polsce

z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu – wyniki badań 

empirycznych

5.1. Cel i metodyka badania

5.2. Analiza treści raportów niefinansowych wybranych spółek giełdowych w kontekście

społecznej odpowiedzialności biznesu

5.3. Wyniki końcowe z przeprowadzonego badania raportów niefinansowych wybranych

spółek giełdowych – wnioski i rekomendacje 

 

Zakończenie 


Bibliografia

Spis rysunków i tabel

O Autorach

Ilość stron 166
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Informacyjna funkcja rachunkowości z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.