Badanie i zrozumienie zjawisk związanych z zagadnieniami dotyczącymi marketingu miast i regionów przyczynia się do skuteczniejszego zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego, promowania rozwoju lokalnego oraz zwiększania atrakcyjności miejsc dla różnych grup interesariuszy. Miasta i regiony konkurują ze sobą o inwestorów, mieszkańców, pracowników oraz turystów. Poprawa wizerunku i odpowiednia promocja unikalnych cech danego miejsca przyciągają inwestycje, przedsiębiorców i nowych mieszkańców, co z kolei wpływa pozytywnie na wzrost gospodarczy i jakość życia. Skuteczne zarządzanie wizerunkiem pozwala kontrolować narrację i budować pozytywny, spójny obraz miejsca. Aktywne zaangażowanie społeczności w kształtowanie swojego otoczenia przyczynia się do większej satysfakcji mieszkańców z życia w danym miejscu. W dobie cyfrowej komunikacji, wykorzystanie narzędzi internetowych i mobilnych staje się kluczowe dla skutecznego docierania do różnych grup odbiorców. Zrozumienie tych nowoczesnych trendów jest istotne dla efektywnej promocji miejsc.
Rozdział 1. Tożsamość i wizerunek miast i regionów 1.1. Tożsamość miejsca i jej kształtowanie 1.2. Elementy składowe wizerunku miejsca 1.3. Badanie dotyczące wizerunku miejsca zamieszkania
Rozdział 2. Informacja i komunikacja z mieszkańcami w jednostce samorządu terytorialnego 2.1. Rola informacji i komunikacji w nowym zarządzaniu publicznym 2.2. Informacja i komunikacja w erze post-NPM i cyfrowej demokracji 2.3. Informacja przestrzenna w mieście i gminie
Rozdział 3. Komunikacja władz lokalnych z mieszkańcami w świetle badań ankietowych 3.1. Procedura badań i charakter wyników 3.2. Sposoby komunikacji władz lokalnych z mieszkańcami 3.3. Ocena informowania o działaniach władz lokalnych z uwzględnieniem kategorii tematycznych 3.4. Aktywność i wizerunek władz lokalnych w opinii mieszkańców 3.5. Ocena przepływu informacji 3.6. Odbiór społeczny i wizerunek gminy/miasta w opinii mieszkańców
Rozdział 4. Komunikacja zewnętrzna miast i regionów 4.1. Specyfika promocji miejsca 4.2. Tożsamość wizualna miejsca 4.3. Badanie oceny działań promocyjnych polskich gmin
Rozdział 5. Komunikacja internetowa miast i regionów 5.1. Własne kanały komunikacji internetowej 5.2. Pośrednicy w kanałach komunikacji internetowej 5.3. Możliwości rozwoju komunikacji internetowej
Rozdział 6. Komunikacja mobilna miast i regionów 6.1. Marketing mobilny i aplikacje mobilne 6.2. Analiza wykorzystania aplikacji mobilnych przez polskie miasta wojewódzkie 6.3. Częstotliwość wykorzystania miejskich aplikacji mobilnych 6.4. Użycie aplikacji mobilnych do zakupu biletów komunikacji publicznej
Załączniki Załącznik 1. Wzór kwestionariusza ankiety Załącznik 2. Charakterystyka próby badawczej
Bibliografia Spis rysunków i tabel Streszczenie Summary
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.