Nagrody i wyróżnienia


     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy

45,00 zł

EAN: 9788379724017
ISBN/ISSN: 978-83-7972-401-7
Produkt dostępny (16 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2020

 

Współczesne przedsiębiorstwa stanowią globalną sieć, a o sukcesie decydują umiejętności zarzą­dzania relacjami z klientami, dostawcami, interesariuszami i konkurencją. Przedsiębiorstwo nie tylko dostarcza produkty i usługi, ale jest częścią społeczności lokalnej, co determinuje jego spo­łeczną odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. W takich warunkach, przedsiębiorstwo powinno być organizacją dynamiczną, podlegającą ciągłym zmianom. Obserwuje się zorientowanie współ­czesnych przedsiębiorstw na zasobach niematerialnych, gdyż spełniają one kryteria doskonałości konkurencyjnej (nieimitowalne, niezastąpione i niemożliwe do kupienia na rynku). 

Celem (…) monografii jest próba teoretyczno-poznawczej i metodycznej analizy i refleksji nad problematyką przedsiębiorstwa, przedsiębiorcy i przedsiębiorczości (wybranych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa, adekwatnych działań adaptacyjnych i form działania organi­zacji) wobec wyzwań otoczenia. Badania podjęte przez zespół autorski w szczególności służyły osiągnięciu następujących celów cząstkowych:
– usystematyzowaniu wiedzy na temat teorii przedsiębiorcy, przedsiębiorczości i przedsiębiorstwa z uwzględnieniem genezy przedsiębiorstwa, zakładania działalności gospodarczej, klasyfikacji przedsiębiorstw, form organizacyjno-prawnych, wymiarów i rodzajów przedsiębiorczości (…),
– zaprezentowaniu istoty tworzenia i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw oraz ich zewnętrz­nych i wewnętrznych uwarunkowań rozwoju,
– wskazaniu roli i ocenie zasobów przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej orga­nizacji w warunkach gospodarki wiedzy,
– analizie wybranych rodzajów współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw w ramach sieci,
– prezentacji nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania w przedsiębiorstwie (…).

Niniejsze opracowanie stanowi próbę zsyntetyzowania wiedzy na temat uwarunkowań funkcjo­nowania obecnych i przyszłych przedsiębiorstw, adekwatnych działań adaptacyjnych i przyjętych form działania organizacji.

 

                                                                                                                  Ze wstępu





ROZDZIAŁ 1

Teoretyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw

1.1. Przedsiębiorstwo i jego klasyfikacje

1.2. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw

1.3. Konstytucja biznesu i działalność niezarejestrowana

1.4. Przedsiębiorstwo a przedsiębiorczość 

 

ROZDZIAŁ 2

Tworzenie i rozwój współczesnych przedsiębiorstw w kontekście

przedsiębiorczości

2.1. Zakładanie działalności gospodarczej

2.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw

2.3. Cykl życia przedsiębiorstwa

2.4. Strategie rozwoju przedsiębiorstw

2.5. Innowacyjny model biznesowy a rozwój przedsiębiorstwa 

 

ROZDZIAŁ 3

Przedsiębiorczość jako istotne zjawisko społeczno-gospodarcze

3.1. Wybrane podejścia do przedsiębiorczości

3.2. Ujęcie przedsiębiorczości w nurcie psychologicznym

3.3. Ujęcie przedsiębiorczości w nurcie ekonomicznym

3.4. Ujęcie przedsiębiorczości w zarządzaniu

3.5. Rodzaje przedsiębiorczości 

 

ROZDZIAŁ 4

Zasoby jako podstawa funkcjonowania przedsiębiorstwa

4.1. Struktura zasobów współczesnego przedsiębiorstwa

4.2. Zasoby materialne

4.3. Zasoby niematerialne

4.4. Zasoby niematerialne w tworzeniu kapitału intelektualnego

4.5. Kapitał ludzki

4.6. Wybrane współczesne koncepcje zarządzania kapitałem ludzkim

4.6.1. Zarządzanie kompetencjami

4.6.2. Zarządzanie różnorodnością

4.6.3. Zarządzanie talentami 

 

ROZDZIAŁ 5

Współczesne przedsiębiorstwo w sieciach współpracy

5.1. Geneza gospodarki sieciowej

5.2. Współpraca w ramach sieci międzyorganizacyjnych

5.2.1. Klastry

5.2.2. Alians strategiczny

5.2.3. Outsourcing

5.2.4. Franchising

5.3. Współpraca w grupach przedsiębiorstw 

 

ROZDZIAŁ 6

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem

6.1. Ewolucja podejścia do zarządzania strategicznego

6.2. Koncepcja zarządzania strategicznego

6.3. Narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem

6.4. Podejścia do zarządzania oparte na kapitale ludzkim

6.5. Podejścia do zarządzania oparte na procesach

6.6. Podejście do zarządzania oparte na odchudzaniu organizacji

6.7. Podejścia do zarządzania skierowane na zasoby i czas

6.8. Podejścia do zarządzania skierowane na jakość i otoczenie

6.9. Zarządzanie przyszłości 

 

Spis tabel

Spis rysunków

 

Ilość stron 200
Rok wydania 2013

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorstwem – wyzwania i dylematy

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.