Głównym osiągnięciem naukowym niniejszej pracy jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu UDI oraz przeprowadzenie i zweryfikowanie wyników badań odnośnie do stosowania UDI w komórkach badawczo-rozwojowych w warunkach polskich. Badanie ma charakter pionierski, a wyniki są interesujące nie tyko na gruncie naukowym. Niewątpliwą zaletą publikacji jest także wskazanie konkretnych ograniczeń i zalet wykorzystania tej koncepcji w praktyce gospodarczej. Dla potencjalnych uczestników systemu innowacyjnego stanowią one nieocenioną wskazówkę. Rozprawa bez wątpienia wnosi nowe, istotne elementy do dotychczasowego zasobu wiedzy z zakresu podniesionego tematu.
Z recenzji dr. hab. Marka Szajta prof. PCz
Rozdział 1. Koncepcja innowacji kreowanej przez użytkownika jako współczesne podejście do tworzenia innowacji 1.1. Geneza koncepcji innowacji kreowanej przez użytkownika (UDI) w kontekście ewolucji procesu innowacyjnego 1.2. Idea UDI jako nowoczesnej koncepcji kreowania innowacji 1.3. Typologia i rola użytkowników w procesie UDI 1.4. Rola pracowników i strategii przedsiębiorstwa a wykorzystanie koncepcji UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 1.5. Techniki i narzędzia kontaktu z użytkownikami wykorzystywane w procesie UDI w działalności przedsiębiorstw 1.6. Wybrane przykłady wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw
Rozdział 2. Uwarunkowania wykorzystania UDI w kształtowaniu aktywności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw 2.1. Typologia uwarunkowań implementacji UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 2.2. Interakcje z użytkownikami a implementacja UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 2.3. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa jako wewnętrzne uwarunkowanie wykorzystania UDI w działalności B+R 2.4. Budowanie świadomości marki a implementacja UDI w procesach B+R przedsiębiorstw 2.5. Uwarunkowania sektorowe a wykorzystanie UDI w procesach B+R przedsiębiorstw 2.6. Nowoczesne kanały komunikacji z użytkownikami jako determinanta implementacji UDI w procesach B+R
Rozdział 3. Metodyczne aspekty pomiaru działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw i koncepcji innowacji kreowanej przez użytkownika 3.1. Metodyka badania działalności B+R i koncepcji innowacji kreowanej przez użytkownika 3.2. Projektowanie badań empirycznych w obszarze wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 3.3. Studium przypadku i statystyczne metody wykorzystywane do badania 3.4. Charakterystyka przedsiębiorstw podlegających badaniu wraz z prowadzoną przez nie działalnością B+R
Rozdział 4. Implementacja UDI w działalność B+R badanych przedsiębiorstw w Polsce w latach 2015–2017 w świetle badań empirycznych 4.1. Współpraca z użytkownikami w procesach B+R w badanych przedsiębiorstwach 4.2. Cele wykorzystania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw 4.3. Efekty zastosowania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw 4.4. Bariery wykorzystania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw 4.5. Implementacja UDI w działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach w Polsce – studium przypadków
Rozdział 5. Determinanty wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw w Polsce w latach 2015–2017 w świetle badań empirycznych 5.1. Budowanie więzi z użytkownikami 5.2. Orientacja marketingowa 5.3. Budowanie świadomości marki 5.4. Uwarunkowania sektorowe 5.5. Wykorzystywane kanały, narzędzia i techniki komunikacji z użytkownikiem
Rozdział 6. Ocena, model i postulowane kierunki zmian w kształtowaniu aktywności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw w Polsce na podstawie koncepcji UDI 6.1. Ocena uwarunkowań związanych z implementacją UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 6.2. Model wykorzystania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw w Polsce 6.3. Postulowane kierunki zmian w przedsiębiorstwach i polityce państwa w celu zwiększenia zakresu wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw w Polsce
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.