Strona głównaHUMANISTYKAPolski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Matematyka dla pedagogów. Kształty
Szybki podgląd
55,00 zł
Kaukaz w relacji polskiego zesłańca – Antoniego Floriana Zielińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki
Szybki podgląd
48,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Analiza finansowa i rynek kapitałowy
Szybki podgląd
75,00 zł
II Rzeczypospolita. Historia i konteksty. Księga pamiątkowa z okazji Jubileuszu urodzin...
Szybki podgląd
120,00 zł
Polecamy
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2

50,00 zł
Autor/Redaktor: Barbara Rodziewicz
EAN: 9788379727445
ISBN/ISSN: 978-83-7972-744-5
Produkt dostępny (49 )
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Rok wydania 2024

Uwaga !!! Publikacja jest wyłącznie sprzedawana w komplecie z tomem 1

„Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady” obejmuje dwa tomy. Pierwszy autorstwa Romana Gawarkiewicza zawiera empiryczny materiał językowy uporządkowany według schematu od bodźca do reakcji. W drugim tomie, którego autorką jest Barbara Rodziewicz, zaprezentowane są dane językowe w porządku od reakcji do bodźca. 

Tom pierwszy zawiera hasła opracowane na podstawie danych uzyskanych w badaniach z roku 2023 i 2003. W strukturze każdego z haseł opatrzonych datą przeprowadzenia ankiet obok słowa-bodźca znajdują się wszystkie słowa-reakcje uporządkowane zgodnie ze wskaźnikami częstotliwości ich podawania przez respondentów – od słów-reakcji wskazywanych najczęściej do słów-reakcji pojedynczych. Zakończenie haseł stanowią następujące dane – liczba badanych, którzy zareagowali na dane słowo-bodziec, liczba różnych słów-reakcji, liczba badanych, którzy nie udzielili odpowiedzi, liczba reakcji pojedynczych. 

Przyjęta koncepcja obu tomów słownika zawierająca zestawienie danych językowych pozyskanych w badaniach asocjacyjnych z roku 2023 i roku 2003 może być w naszym przekonaniu podstawą dla wewnątrzjęzykowych analiz porównawczych. Pozwala bowiem wnioskować zarówno na temat skali determinowanych językowo ograniczeń percepcyjnych ankietowanych, jak i dokonać opisu wpływu na ten proces aktualnego zaplecza społeczno-kulturowego, czyli bieżących czynników mających dla respondentów rozstrzygające znaczenie w procesie wyboru schematów kategoryzacji obiektów i zjawisk otaczającego świata. Innymi słowy, materiał językowy, który oddajemy do rąk czytelnika, może stanowić punkt wyjścia dla opisów i objaśniania zakresów semantycznych zamieszczonych w obu tomach pojęć ze szczególnym uwzględnieniem poszukiwania odpowiedzi na pytanie o wymiar językowego determinizmu i niestabilność znaczenia językowego, tj. jego uzależnienia od kontekstu i indywidualnych doświadczeń obu pokoleń ankietowanych Polaków. W istocie materiał słownikowy pozwoli zbliżyć się do odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób człowiek kumuluje doświadczenia bieżące, co pamięta i co z przekonaniem traktuje jako normy i wzorce, wokół których jednoczy się jego językowo-kulturowa społeczność. 

                                                                                                                                                Ze wstępu

 

Wstęp 

Lista słów-bodźców
Słownik od reakcji do bodźca 2023
Słownik od reakcji do bodźca 2003 

Bibliografia
Streszczenie
Abstract

 

Ilość stron 318
Rok wydania 2024

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję