Rok wydania 2023
Główną motywacją autorów monografii jest nieustanny rozwój nauki w obszarze nauk społecznych i w dyscyplinie nauk o bezpieczeństwie. Można założyć a priori, że rozwój nauki wymaga stałych badań epistemologicznych oraz empirycznych. Bezpieczeństwo zarówno w wymiarze narodowym, jak i wewnętrznym jest obszarem zainteresowań instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, instytucji międzynarodowych, jak również środowiska naukowego. Do zainteresowanych bezpieczeństwem skierowana jest oferta naukowa, w tym dydaktyczna, na poziomie szkolnictwa wyższego.
Monografia przedstawia nowatorskie rozwiązania w obszarze jakości kształcenia na wyższych uczelniach na kierunkach bezpieczeństwa narodowego i wewnętrznego. Wpisuje się w dyscyplinę nauki o bezpieczeństwie, a tym samym skierowana jest do pracowników naukowo-dydaktycznych, a ponadto ośrodków naukowych oraz wszystkich, którzy zajmują się kształtowaniem bezpieczeństwa państwa. Również jest inspiracją do dalszych badań naukowych z zakresu bezpieczeństwa.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunku bezpieczeństwo i wszystkich zainteresowanych sprawami bezpieczeństwa i zagrożeń. Osoby, które chciałyby pogłębić swoją wiedzę w tym obszarze, mogą skorzystać z wykazu bibliograficznego umieszczonego na końcu książki.
Ze wstępu
Rozdział 1
Kształcenie w zakresie bezpieczeństwa na Uniwersytecie Szczecińskim
1.1. Geneza studiów i zarys procesu naukowo-dydaktycznego
1.2. Działalność dydaktyczna w obszarze bezpieczeństwa
1.3. Zadania statutowe realizowane na kierunkach bezpieczeństwo narodowe oraz
bezpieczeństwo wewnętrzne
1.4. Współpraca Katedry Badań nad Konfliktami i Pokojem z ośrodkami zagranicznymi
1.5. Interaktywne Centrum Komunikacji i Badań Społecznych
1.6. Organizacja konferencji naukowych
1.7. Uczestnictwo w zjazdach, sympozjach i konferencjach
1.8. Publikacje wykładowców kierunku bezpieczeństwo narodowe
Rozdział 2
Edukacja na rzecz bezpieczeństwa w ocenie studentów kierunków
bezpieczeństwo narodowe i bezpieczeństwo wewnętrzne
2.1. Przebieg badań
2.2. Wyniki badań
2.3. Wnioski
Rozdział 3
Analiza porównawcza badań w zakresie profilaktyki antyterrorystycznej
wśród policjantów
3.1. Wprowadzenie
3.2. Przebieg badań
3.3. Wyniki badań
3.4. Wnioski
Rozdział 4
Interaktywne Centrum Komunikacji i Badań Społecznych
4.1. Restrukturyzacja Wydziału Humanistycznego
4.2. Centrum Negocjacji i Edukacji Kryzysowej (CNiEK)
4.3. Planowany rozwój CNiEK
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis fotografii, rysunków i tabel
Streszczenie
Summary