Strona głównaHUMANISTYKAEfekt humorystyczny w dowcipach werbalnych z perspektywy lingwistyki kognitywnej
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Matematyka dla pedagogów. Kształty
Szybki podgląd
55,00 zł
Kaukaz w relacji polskiego zesłańca – Antoniego Floriana Zielińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki
Szybki podgląd
48,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Analiza finansowa i rynek kapitałowy
Szybki podgląd
75,00 zł
II Rzeczypospolita. Historia i konteksty. Księga pamiątkowa z okazji Jubileuszu urodzin...
Szybki podgląd
120,00 zł
Polecamy
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Efekt humorystyczny w dowcipach werbalnych z perspektywy lingwistyki kognitywnej

65,00 zł
Autor/Redaktor: Dinara Barral Temes
EAN: 9788379726455
ISBN/ISSN: 978-83-7972-645-5
Produkt niedostępny
Waga:0.45 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2023

Humor i poczucie humoru to złożone zjawiska o charakterze psychicznym, społecznym, etnokulturowym, historycznym, pragmatycznym, w szczególności jednak lingwistycznym, stanowiące ważny atrybut ludzkiej egzystencji, pozwalające człowiekowi spoglądać z dystansem na otaczającą rzeczywistość i problemy dnia codziennego. W  publikacji osadzonej w  nurcie lingwistyki kognitywnej odsłonięto mechanizmy powstawania efektu humorystycznego i  sposobów rozumienia materiałów humorystycznych na przykładzie dowcipów na materiale pochodzącym ze źródeł polsko-, niemiecko-, rosyjsko- i anglojęzycznych, przetestowanym w grupach Polaków, Niemców i Rosjan. W analizie wykorzystano teorię niespójności skryptów, teorię integracji pojęciowej, podstawy gramatyki kognitywnej, elementy teorii metafor konceptualnych oraz bazę FrameNet (opracowaną w Międzynarodowym Instytucie Informatyki w Berkeley). W książce ukazano podobieństwa i różnice w sposobach rozumienia dowcipów pochodzących zarówno ze źródeł rodzimych, jak i obcych przez badanych odbiorców, na podstawie ilościowej i  jakościowej analizy porównawczej wyników indywidualnych, grupowych i  zbiorczych, ustalenie stopnia zrozumienia, akceptacji i podobania się dowcipów w poszczególnych grupach osób badanych, analizę komentarzy udzielonych przez te osoby oraz ustalenie hierarchii dowcipów w poszczególnych podzbiorach i ich hierarchii globalnej. Lektura książki pozwala odkrywać świat omawianych w niej dowcipów zarówno z perspektywy własnej, jak i przez pryzmat ich odbioru przez osoby trzech narodowości.

1. Zjawisko humoru
1.1. Poczucie humoru
1.2. Dowcip jako forma humorystyczna
1.3. Aktualne badania humoru 

2. Czynniki psychologiczne, społeczne i kulturowe a poczucie humoru
2.1. Poczucie humoru jako indywidualna i subiektywna cecha charakteru człowieka
2.2. Poczucie humoru w kontekście wybranych wartości Polaków, Niemców i Rosjan
2.3. Rola stereotypów i autostereotypów 

3. Kognitywno-lingwistyczna perspektywa badań humoru i poczucia humoru
3.1. Kluczowe pojęcia
3.2. Ogólna teoria humoru werbalnego
3.3. Teoria integracji pojęciowej 

4. Kognitywno-lingwistyczna analiza wybranych dowcipów 

5. Wybrane dowcipy jako przedmiot badania empirycznego
5.1. Osoby badane
5.2. Cele
5.3. Materiał i metoda
5.4. Wyniki i ich omówienie
5.4.1. Ogólne dane statystyczne
5.4.2. Szczegółowa analiza danych
5.4.2.1. Dowcipy ze źródeł polskojęzycznych (1P–5P)
5.4.2.2. Dowcipy ze źródeł niemieckojęzycznych (1N–5N)
5.4.2.3. Dowcipy ze źródeł rosyjskojęzycznych (1R–5R)
5.4.2.4. Dowcipy ze źródeł anglojęzycznych (1A–5A)
5.4.2.5. Podsumowanie wyników 

6. Dyskusja 

Zakończenie

Bibliografia
Spis diagramów i tabel
Summary

Ilość stron 265
Rok wydania 2023

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Efekt humorystyczny w dowcipach werbalnych z perspektywy lingwistyki kognitywnej

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję