Publikacja dostępna też w
Rok wydania 2018
Odbiorca otrzymuje wnikliwe studium językowo-stylistyczne. Zamieszczone w nim teksty, mimo ścisłego aparatu naukowego, są klarowne w swoim przekazie, napisane bardzo dobrą polszczyzną, mogą być interesującą lekturą również dla niespecjalistów.
Autorka nie ogranicza badań do śledzenia tropów stylistycznych i zasobu faktów językowych w utworach poety, ale poszerza je znacznie o analizy wersyfikacyjne, a przede wszystkim o wielostronne rozważania interpretacyjne, w tym odnoszące się do relacji: osobowość pisarza – otaczający świat – powstały utwór literacki, jego treść i forma oraz usytuowanie w nurtach artystycznych.
Prof. dr hab. Kwiryna Handke
Uwagi wstępne
I. Barwy
1. „Czym byś był, świecie, bez barw i światła” w Hymnie do barw
2. Obrazy poetyckie z komponentem barwy złotej
3. Stratyfikacja słownictwa z komponentem nazwy barwy złotej w lirykach
4. Strukturalno-semantyczna analiza słownictwa z komponentem nazwy barwy złotej
5. Pole błękitu
6. Właściwości semantyczno-stylistyczne barwy białej w tryptyku Zimowe, białe sny na tle
polszczyzny XX wieku
II. Ścieżki polne
1. Porównania
2. Słownictwo osobliwe
III. Ptaki
1. Językowo-kulturowa kreacja skowronka w Pieśni o skowronku
2. Językowo-stylistyczne sposoby opisu ptaków
IV. Morze
1. Morze w marzeniach sennych bohatera lirycznego w wierszu Wyspa – rozważania
językoznawcy
Bibliografia
Rozwinięcie skrótów
Nota bibliograficzna
Summary
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.