Odbiorca otrzymuje wnikliwe studium językowo-stylistyczne. Zamieszczone w nim teksty, mimo ścisłego aparatu naukowego, są klarowne w swoim przekazie, napisane bardzo dobrą polszczyzną, mogą być interesującą lekturą również dla niespecjalistów.
Autorka nie ogranicza badań do śledzenia tropów stylistycznych i zasobu faktów językowych w utworach poety, ale poszerza je znacznie o analizy wersyfikacyjne, a przede wszystkim o wielostronne rozważania interpretacyjne, w tym odnoszące się do relacji: osobowość pisarza – otaczający świat – powstały utwór literacki, jego treść i forma oraz usytuowanie w nurtach artystycznych.
Prof. dr hab. Kwiryna Handke
Uwagi wstępne
I. Barwy
1. „Czym byś był, świecie, bez barw i światła” w Hymnie do barw
2. Obrazy poetyckie z komponentem barwy złotej
3. Stratyfikacja słownictwa z komponentem nazwy barwy złotej w lirykach
4. Strukturalno-semantyczna analiza słownictwa z komponentem nazwy barwy złotej
5. Pole błękitu
6. Właściwości semantyczno-stylistyczne barwy białej w tryptyku Zimowe, białe sny na tle
polszczyzny XX wieku
II. Ścieżki polne
1. Porównania
2. Słownictwo osobliwe
III. Ptaki
1. Językowo-kulturowa kreacja skowronka w Pieśni o skowronku
2. Językowo-stylistyczne sposoby opisu ptaków
IV. Morze
1. Morze w marzeniach sennych bohatera lirycznego w wierszu Wyspa – rozważania
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.