Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono zagadnienie banku komercyjnego jako jednego z elementów rynku finansowo-bankowego w Polsce. Zaprezentowano prawne aspekty funkcjonowania banków komercyjnych w Polsce na podstawie systemu prawa bankowego. Przedstawiono także otoczenie banków komercyjnych w Polsce z podziałem na mikrootoczenie oraz makrootoczenie.
W rozdziale drugim zaprezentowano czynniki sukcesu oraz bariery wejścia, z jakimi mogą mieć do czynienia banki wchodzące na rynek finansowy. Ponadto przedstawiono studia przypadków wejścia wybranych banków komercyjnych oraz wybranych modeli biznesowych w procesie wejścia banków na rynek w Polsce.
Rozdział trzeci rozpoczyna się opisem koncepcji i metodyki badań, w ramach której omówiono procedurę doboru próby do badań ankietowych oraz sposób przeprowadzenia badań. Ponadto w rozdziale zawarto próbę opisu wyników badań ankietowych i rynkowych. Następnie dokonano porównania wyników badań własnych z wynikami badań innych autorów.
W rozdziale czwartym omówiono weryfikację hipotez badawczych, przedstawiając syntezę zebranego materiału badawczego. Następnie zaprezentowano syntetyczną analizę kosztów i korzyści wynikających z wejścia nowego banku na rynek.
Ze wstępu
1. Banki komercyjne na rynku finansowym w Polsce
1.1. Banki komercyjne jako element systemu bankowego w Polsce
1.2. Prawne aspekty funkcjonowania banku komercyjnego na rynku finansowym w Polsce
1.3. Otoczenie banku komercyjnego
2.Wejście banku komercyjnego na rynek finansowy w Polsce
2.1. Czynniki sukcesu i bariery wejścia
2.2. Studium przypadków wejścia wybranych banków komercyjnych w Polsce
2.3. Zastosowanie wybranych modeli biznesowych banków komercyjnych w procesie
wejścia na polski rynek finansowy
3. Koncepcja wejścia banku komercyjnego na rynek finansowy w Polsce
3.1. Metodyka badań
3.2. Warunki podjęcia współpracy z bankami wchodzącymi na rynek finansowy w Polsce
w opinii potencjalnych klientów – wyniki badań ankietowych
3.3. Porównanie wyników badań własnych ze Światowym Badaniem Klientów Detalicznych
2014
4. Koncepcja metodyki ewaluacji kosztów i korzyści wejścia nowych banków na
rynek
4.1. Analiza wejścia nowych banków na rynek – wnioski z badań
4.2. Koncepcja metodyki oceny kosztów i korzyści wejścia przedsiębiorstwa bankowego na
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.