Strona głównaHUMANISTYKAPogranicze w mediach. Media na pograniczu
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Matematyka dla pedagogów. Kształty
Szybki podgląd
55,00 zł
Kaukaz w relacji polskiego zesłańca – Antoniego Floriana Zielińskiego
Szybki podgląd
48,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od bodźca do reakcji. Tom 1
Szybki podgląd
50,00 zł
Polski słownik asocjacyjny. Dwie dekady. Od reakcji do bodźca. Tom 2
Szybki podgląd
50,00 zł
Odpowiedzialność kontraktowa organizatora turystyki
Szybki podgląd
48,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Marketing miast i regionów. Perspektywa produktowa
Szybki podgląd
59,00 zł
Kariery senatorskie rzymskich trybunów wojskowych w epoce Sewerów
Szybki podgląd
60,00 zł
Analiza finansowa i rynek kapitałowy
Szybki podgląd
75,00 zł
II Rzeczypospolita. Historia i konteksty. Księga pamiątkowa z okazji Jubileuszu urodzin...
Szybki podgląd
120,00 zł
Polecamy
Odkryć to, co pozornie znane. Megality Pomorza Zachodniego
Szybki podgląd
60,00 zł
Polityka równościowa w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
Szybki podgląd
60,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Pogranicze w mediach. Media na pograniczu

55,00 zł
EAN: 9788379721498
ISBN/ISSN: 978-83-7972-149-8
Produkt dostępny (4 )
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Publikacja dostępna też w  

Rok wydania 2017

Pogranicze jest pojęciem, które stanowi przedmiot intensywnych badań wielu dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych od początku lat dziewięćdziesiątych. W konsekwencji skłania także medioznawców do zajmowania się problemami funkcjonowania mediów na pograniczach oraz do badania pogranicza w różnych mediach.

Prezentowana monografia jest zaproszeniem do zapoznania się z powyższymi problemami w ujęciu interdyscyplinarnym. Składa się więc z dwóch części: Pogra­nicze w mediach i Media na pograniczu. Taki podział uwarunkowany jest szerokim spektrum eksploracji rozumienia pogranicza, które postrzegane jest tradycyjnie jako obszar geograficzno-przestrzenny, bądź też symbolicznie, gdzie traktowane jest bądź jako kontakt społeczno-kulturowy między dwoma lub więcej narodami, albo grupami etnicznymi, bądź też jako miejsce kształtowania się nowego człowieka i jego kultury.

Na opracowanie składa się dwadzieścia jeden artykułów, których autorzy za bazę swych rozważań obrali różne rozumienie pojęcia pogranicza. Każdy z nich starał się wskazać pewien istotny aspekt medialnego procesu społecznego komunikowa­nia. Wychodzimy bowiem z założenia, że media stanowią nie tylko istotny kanał komunikacji, ale i podmiot kształtujący obrazy różnych państw, narodów, kultur. Środki masowego przekazu utrwalają lub obalają stereotypy, przyczyniając się do procesów homogenizacji i heterogenizacji globalnej kultury. W procesach tych biorą udział zróżnicowane media globalne, krajowe, regionalne i lokalne. W tomie zaprezentowane są więc rozważania dotyczące mediów mających stanowić punkt odniesienia w sytuacji zróżnicowania i wielości definiowania pograniczy.

 

                                                                                                                    Ze wstępu




Część I

Pogranicze w mediach


Natasza Doiczman

Stereotyp „eurosieroty”. Medialny wizerunek młodzieży pochodzącej z rodzin rozłącznych

przestrzennie | The stereotype of the “Euro-orphan”. The media picture of teenagers from

migrant families


Sebastian Fikus

Społeczność, która przestała być mniejszością | A community that has ceased to be

a minority


Sławomir Iwasiów

Tożsamość lokalna a konstruktywizm. Zarys badań medioznawczych | Local identity and

constructivism. A sketch of media research


Beata Kędzia-Klebeko

O interkulturowości w perspektywie mediologii Régisa Debraya | On interculturality from

the perspective of Régis Debray’s mediology


Lesław Krzyżak

Duchowni w mediach nurtu prawicowego i liberalnego | Clerics in the mainstream of

right-wing and liberal media


Urszula Kuźnik

„Pogranicza” w fotografii dziennikarskiej i dokumentalnej – analiza wybranych przykładów

| “Pogranicza” in journalistic and documentary photography – an analysis of selected

examples


Katarzyna Lewandowka

Media bez odbiorcy? Język kaszubski wobec wyzwań polityki językowej – na przykładzie

gminy Parchowo (powiat bytowski) | The media without the audience? The Kashubian

language facing the challenge of language policy – based on the case study of Parchowo

commune (Bytów county)


Agata Malecha, Justyna Kuświk

Mieszkańcy Szczecina w analizach psychologiczno-socjologicznych – przegląd badań

| Inhabitants of Szczecin in psychological and sociological analyses – a research overview


Lidia Pokrzycka

Media na pograniczu kultur. Działalność „Iceland News Polska” w Islandii | Media on the

border of cultures. The activities of “Iceland News Polska” in Iceland


Angelo Sollano

Adaptacja formatów telewizyjnych: zamykanie się w terytorialnych granicach kultury

narodowej czy otwarcie na glokalny świat? | The adaptation of international TV formats:

defending the borders of national culture or opening to the glocal world?


Magdalena Steciąg

Krajobraz kulturowo-językowy zachodniego pogranicza w reportażu gonzo

Ziemowita Szczerka | The linguistic and cultural landscape of Polish Western borderland

in Ziemowit Szczerk’s
gonzo journalism

 


C z ę ś ć I I

Media na pograniczu


Ilona Biernacka - Ligięza

Globalne konteksty lokalnej sfery publicznej | Global contexts of the local public sphere


Irena Climova

Rola polskojęzycznych mediów w zachowaniu kulturowej tożsamości Polaków na Litwie

na przykładzie dziennika „Kurier Wileński” („Czerwony Sztandar”) | The role of

Polish-language media in maintaining the cultural identity of Poles in Lithuania. Based on

the daily “Kurier Wileński”
(“Czerwony Sztandar”)


Dagmara Głuszek - Szafraniec

Nadawcy publiczni regionów autonomicznych w Hiszpanii | Public broadcasters in the

autonomous regions in Spain


Janusz Gołota

„Gość Puszczański” – tygodnik poświęcony sprawom kurpiowskim, mazurskim i innym

dotyczącym pogranicza | “Gość Puszczański” – a weekly focused on the matters of

Kurpie, Masuria, and other borderland issues


Wojciech Kajtoch, Mateusz Flont

„Chaos” na pograniczu – polskojęzyczny artzin w Wilnie | “Chaos” at the borderland –

a Polish-language artzine in Vilnius


Paweł Kuca

Pogranicze i jego wymiary w wybranych mediach województwa podkarpackiego | The

Borderland and its dimensions in selected media of Podkarpackie voivodship


Paulina Olechowska

Media transgraniczne polsko-czeskiego pogranicza na przykładzie audycji telewizyjnej

„Hranice dokoˇrán – Rozmówki polsko-czeskie” | The transnational media of the

Polish-Czech borderland based on the case study of the television programe

“Hranice dokoˇrán – Rozmówki polsko-czeskie”


Ewa Pajewska

Charakterystyka komunikacyjna polskojęzycznego serwisu informacyjnego „Wydarzenia”

w ˇCeském Rozhlase Ostrava / Czeskim Radiu Ostrawa. Polacy po obu stronach Olzy

| The characteristics of the communication in the Polish-language newscast “Wydarzenia”

in the Czech Radio Ostrava. Poles on both sides of the Olza river


Agnieszka Szlachta

Leksykalno-pragmatyczna specyfika audycji radiowych (na przykładzie wybranych audycji

poświęconych pograniczu polsko-niemieckiemu w Radiu Szczecin) | Lexical-pragmatic

specificity of radio programes (a case study of selected programes dedicated to the

Polish-German borderland in Radio Szczecin)


Magdalena Żmijkowska

Problematyka pogranicza na łamach „Gazety Olsztyńskiej” w latach 1989–2004

| Borderland issues in the pages of “Gazeta Olsztyńska” in the years 1989–2004

 

 

Podsumowanie

Noty o autorach

Ilość stron 341
Rok wydania 2017

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Ikonografia godeł cechowych na Pomorzu brandenbursko-pruskim
Szybki podgląd
75,00 zł 45,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Pogranicze w mediach. Media na pograniczu

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Zarządzaj cookies Akceptuję wszystko
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możemy wykorzystywać pliki cookies własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, również w celu dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Możesz zaakceptować wykorzystanie wszystkich tych plików lub dostosować użycie plików do swoich preferencji.

Zarządzaj cookies

Niezbędne pliki cookie
Korzystanie przez nas z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym serwisie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.
Funkcjonalne pliki cookie
Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do Twoich wyborów, np. preferencji językowych. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji. Zobacz jak Google używa tych danych. Możesz zrezygnować ze wszystkich spersonalizowanych reklam w ustawieniach reklam, lub z wybranych firm na stronie www.aboutads.info.
Powered by eBiznes.pl
Akceptuję