Strona głównaEKONOMIASektor kolejowy w polityce transportowej Polski
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z dala od egocentrycznej metropolii. Obraz prowincji w filmie
Szybki podgląd
45,00 zł
Niepubliczne szkoły podstawowe w Szczecinie w latach 1989–2014
Szybki podgląd
50,00 zł
Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych woj. zachodniopom. – podejście...
Szybki podgląd
48,00 zł
Ekonomika inwestycji infrastrukturalnych i taborowych w sektorze kolejowym – wybrane zagadnienia
Szybki podgląd
75,00 zł
Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Szybki podgląd
75,00 zł
Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym
Szybki podgląd
50,00 zł
Grafomania i inne pokusy
Szybki podgląd
48,00 zł
Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu
Szybki podgląd
55,00 zł
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym
Szybki podgląd
45,00 zł
Genetyczne ryzyko nowotworowe kobiet. Mutacja BRCA w perspektywie psychologicznej
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Sektor kolejowy w polityce transportowej Polski

85,00 zł
Autor/Redaktor: Juliusz Engelhardt
EAN: 9788379725366
ISBN/ISSN: 978-83-7972-536-6
Produkt niedostępny
Waga:1.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Zapytaj o produkt

Rok wydania 2022


Tematem publikacji jest polityka transportowa Polski realizowana w  sektorze kolejowym w latach 1990–2020. Lata 90. ubiegłego stulecia są cezurą czasową zmian systemu społeczno-gospodarczego w Polsce, czasu przejścia od gospodarki planowej do rynkowej, zgłoszenia aspiracji przystąpienia do Unii Europejskiej i NATO oraz wyzwolenia w gospodarce potencjału rozwojowego, zapewniającego postęp we wszystkich sektorach gospodarki. Lata 90. XX wieku to również cezura czasowa ówczesnej Unii Europejskiej, przejawiająca się dążeniem do utworzenia Jednolitego Rynku Europejskiego opartego na czterech fundamentalnych zasadach, czyli swobodzie przepływu: kapitału, towarów, usług i siły roboczej. Począwszy od 1991 roku w UE podjęto trudne reformy w trzech ważnych sektorach gospodarki, czyli w sektorze energetycznym, telekomunikacyjnym i  kolejowym, których dotychczasowe funkcjonowanie we wszystkich krajach członkowskich oparte było na naturalnych monopolach sieciowych i braku konkurencji wewnętrznej. 

Celem podstawowym autora publikacji jest prezentacja zmian w polskim sektorze kolejowym w  okresie 30 lat, licząc od rozpoczęcia transformacji systemowej w  1990 roku. Upływ trzech dziesięcioleci spowodował nagromadzenie się szerokiego i  zróżnicowanego materiału faktograficznego, który ze względu na obszerność poruszanej problematyki należało w pewien sposób usystematyzować, dlatego w podzielonej na 10 części monografii, czytelnik będzie mógł zidentyfikować zróżnicowane wątki tematyczne – być może niektóre z nich będą z jego punktu widzenia bardziej interesujące, a inne mniej. Publikacja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców – mogą to być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, tworzący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno- gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników mogą być studenci wyższych uczelni, w szczególności kierunków transportowych i logistycznych.
 

                                                                                                                   Ze wstępu







ROZDZIAŁ 1

Deklarowane kierunki polityki transportowej Polski w sektorze kolejowym

w latach 1990–2000

1.1. Koncepcja zmian strukturalnych w transporcie kolejowym – 1990 rok

1.2. Polityka transportowa – 1995 rok

1.3. Narodowa strategia rozwoju transportu – 2000 rok

1.4. Ustawodawstwo kolejowe w pierwszych latach transformacji

 

ROZDZIAŁ 2

Trudna dekada lat 1990–2000

2.1. Pierwsze zmiany restrukturyzacyjne w PKP

2.2. Ograniczenia finansowe

2.3. Koncepcje dalszego reformowania przedsiębiorstwa PKP

2.4. Stagnacja, częściowe reformy i kryzys finansów PKP

2.5. Degradacja infrastruktury kolejowej

 

ROZDZIAŁ 3

Deklarowane kierunki polityki transportowej Polski w sektorze kolejowym

w latach 2001–2010

3.1. Polityka transportowa państwa na lata 2001–2015 dla zrównoważonego rozwoju

kraju – 2001 rok

3.2. Ustawa o transporcie kolejowym z 2003 roku

3.3. Polityka transportowa państwa – 2005 rok

3.4. Narodowy Plan Wdrażania Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym

w Polsce – 2007 rok

3.5. Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce

– 2008 rok

3.6. Master plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku – 2008 rok

3.7. Implementacja zasad europejskiego systemu regulacyjnego w latach 2004–2010

 

ROZDZIAŁ 4

Reformy i kryzysy lat 2001–2010

4.1. Utworzenie Grupy PKP

4.2. Kryzys kolejowych przewozów regionalnych

4.3. Usamorządowienie kolejowych przewozów regionalnych

4.4. Niestabilne rządy i zmienna polityka w sektorze kolejowym

4.5. Poprawa kondycji finansowej sektora kolejowego

4.6. Dalsza degradacja infrastruktury kolejowej

4.7. Degradacja dworców kolejowych

4.8. Inwestycje w sektorze kolejowym

 

ROZDZIAŁ 5

Deklarowane kierunki polityki transportowej Polski w sektorze kolejowym

w latach 2011–2020

5.1. SRT 2020 – Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku – 2013 rok

5.2. Polska infrastruktura kolejowa w Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T

5.3. KPW 2017 – Krajowy Plan Wdrażania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności

„Sterowanie” – 2017 rok

5.4. SOR 2030 – Strategia na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – 2017 rok

5.5. SRZT 2030 – Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku

– 2019 rok

5.6. Programy uzupełniające SZRT 2030

5.6.1. Program wsparcia finansowego utrzymania i eksploatacji infrastruktury kolejowej

5.6.2. Program Kolej+

5.6.3. Program dworcowy

5.7. Implementacja zasad europejskiego systemu regulacyjnego w latach 2011–2020 

 

ROZDZIAŁ 6

Dekada lat 2011–2020. Ku lepszej kolei

6.1. Zawieszenie prac nad projektem budowy kolei dużych prędkości

6.2. Kontrowersje wokół projektu Pendolino

6.3. Trudności i stabilizacja na rynku kolejowych przewozów regionalnych

6.4. Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego

6.5. Wieloletni Plan Inwestycji Kolejowych 2011–2015

6.6. Krajowy Program Kolejowy 2016–2023

6.7. Poprawa stanu infrastruktury kolejowej – wdrażanie interoperacyjności sieci

 

ROZDZIAŁ 7

Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego w latach 1990–2020

7.1. Zmiany własnościowe w Grupie PKP – prywatyzacja i kontrprywatyzacja spółek

7.2. Zarządcy infrastruktury kolejowej i podmioty udostępniające infrastrukturę usługową

7.3. Operatorzy przewozów pasażerskich

7.4. Operatorzy przewozów towarowych

7.5. Producenci taboru kolejowego, dostawcy wyrobów i usług infrastruktury kolejowej

 

ROZDZIAŁ 8

Referencyjny model funkcjonowania sektora kolejowego w 2020 roku

 

ROZDZIAŁ 9

Kolejowe przewozy pasażerskie i towarowe 1990–2020. Analiza ilościowa

9.1. Kolejowe przewozy pasażerskie na tle innych gałęzi transportu

9.2. Kolejowe przewozy towarowe na tle innych gałęzi transportu

9.3. Kolejowe przewozy intermodalne

 

ROZDZIAŁ 10

Przewidywane zmiany rozwojowe w sektorze kolejowym

10.1. Prognozy przewozów kolejowych

10.2. Dalszy rozwój infrastruktury kolejowej

10.2.1. Komponent kolejowy w koncepcji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego

– linie konwencjonalne

10.2.2. Perspektywa budżetowa 2021–2027 – linie konwencjonalne

10.3. Układ przestrzenny koncepcji budowy nowych linii kolejowych dużych prędkości

10.4. Zmiany na rynku kolejowych przewozów pasażerskich – Plan Zrównoważonego

Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego

10.5. Zmiany na rynku kolejowych przewozów towarowych – perspektywy rozwoju

przewozów intermodalnych

10.6. Perspektywy zmian strukturalno-własnościowych w sektorze kolejowym 

 

Bibliografia
 

Spis rysunków

Spis tabel

Streszczenie/Summary

 

 

Ilość stron 516
Rok wydania 2022

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Sektor kolejowy w polityce transportowej Polski

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję