Strona głównaHUMANISTYKAZ badań nad tradycją polskiej pedagogiki. Historyczne aspekty dydaktyki
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Kreacyjna funkcja prawodawcy
Szybki podgląd
50,00 zł
Przedsiębiorstwo wobec internacjonalizacji. Modele, strategie, finansowanie
Szybki podgląd
45,00 zł
Z dziejów polskiej przysięgi wojskowej
Szybki podgląd
49,00 zł
Zarządzanie statkiem i załogą na towarowych statkach handlowych PŻM we wspomnieniach E. Borawskiego
Szybki podgląd
65,00 zł
Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Szybki podgląd
75,00 zł
Wizualizacja danych, informacji i wiedzy
Szybki podgląd
45,00 zł
Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu
Szybki podgląd
55,00 zł
Finanse Publiczne w obliczu pandemii COVID -19 i wojny w Ukrainie. Perspektywa lokalna
Szybki podgląd
55,00 zł
Wpływ pandemii COVID-19 na preferencje podróżnych w transporcie kolejowym
Szybki podgląd
58,00 zł
Refleksje o lekcji wychowania fizycznego. Podręcznik akademicki
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Z dziejów polskiej przysięgi wojskowej
Szybki podgląd
49,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Z badań nad tradycją polskiej pedagogiki. Historyczne aspekty dydaktyki

45,00 zł
Autor/Redaktor: Elżbieta Magiera
EAN: 9788379725847
ISBN/ISSN: 978-83-7972-584-7
Produkt dostępny (11 )
Waga:0.25 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Rok wydania 2023                                                                                                                                                                                        

Obszerność problematyki metodologicznej i badawczej sprawiła, że oddawana do rąk Czytelnika książka stanowi głos w dyskusji nad historią teorii i praktyki dydaktyki w Polsce. Skupia zróżnicowane tematycznie teksty, które można uważać za swoiste monograficzne ujęcia zagadnień poddanych analizom, stanowiących wyraz dyskursu historycznego w obrębie subdyscypliny pedagogicznej, którą jest dydaktyka. Książka ma charakter monografii historyczno-pedagogicznej. Teksty w niej zamieszczone nie pretendują do pełnego opracowania zagadnień dydaktycznych w historii oświaty i wychowania. 

Książka jest adresowana do historyków wychowania, pedagogów i dydaktyków, przedstawicieli innych nauk społecznych i humanistycznych, nauczycieli akademickich i studentów oraz osób zainteresowanych historią polskiej pedagogiki i jej subdyscypliny, którą jest dydaktyka. Żywię nadzieję, że ta publikacja może nie tylko skłonić do refleksji historycznej, ale również wywołać namysł „budujący mosty” między historią dydaktyki i jej współczesnym obliczem.

                                                                                                                                      Elżbieta Magiera                                                                                                                            

 

 

Część I
TWÓRCY DYDAKTYKI I ICH KONCEPCJE 

Dariusz Stępkowski
Kształcenie i metafora kształtowania w pismach pedagogicznych Lucjana Zarzeckiego (1873–1925) 

Katarzyna Dormus
Znaczenie Dydaktyki geografji Stanisławy Niemcówny (1891–1961) na tle rozwoju polskiej dydaktyki geografii 

Tomasz Maliszewski
W kręgu idei pedagogicznych Ignacego Solarza (1891–1940) i założeń dydaktycznych jego działalności oświatowej

 

Część II
PROGRAMY NAUCZANIA I ICH REALIZACJA 

Elżbieta Dolata
Nauczanie higieny w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku 

Elżbieta Magiera
Wychowanie państwowe w programach nauczania szkół powszechnych w Polsce w latach 30. XX wieku

 

Część III
WSKAZANIA DYDAKTYCZNE DLA NAUCZYCIELI 

Jan Ryś
Działalność Krajowego Związku Nauczycielstwa Ludowego (1905–1913) na rzecz podnoszenia kompetencji dydaktycznych nauczycieli galicyjskich 

Ryszard Ślęczka
Propozycje dydaktyczne przedstawiane na łamach „Ruchu Pedagogicznego” w latach 1918–1934

Ilość stron 168
Rok wydania 2023

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Z badań nad tradycją polskiej pedagogiki. Historyczne aspekty dydaktyki

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję