Nagrody i wyróżnienia
   

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Polecamy
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane
Nowość

Zarządzanie działalnością usługową w nowoczesnej gospodarce - perspektywa regionalna oraz ujęcie...

45,00 zł

Autor/Redaktor: Izabela Ostrowska
EAN: 9788379722846
ISBN/ISSN: 978-83-7972-284-6
Produkt dostępny (58 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2019




W niniejszej monografii zawarto zagadnienia dotyczące rozwoju sektora usługowego

w poszczególnych regionach Polski oraz historię rozwoju usług pocztowych

w Niemczech. Współczesna gospodarka światowa znajduje się w kolejnym etapie

rozwoju, a jednym z zewnętrznych symptomów jest dynamiczny rozwój sfery

usługowej i szybko postępujący proces tzw. zusługownienia produkcji. Nowa gospodarka

charakteryzuje się przenikaniem się produktów materialnych i usług, wynikającym

z wyższego poziomu oczekiwań współczesnych konsumentów. Jednym z głównych

kierunków zmian zachodzących w gospodarkach krajów wysokorozwiniętych jest wzrost

zatrudnienia w usługach. Rozwój tego sektora jest spowodowany wieloma bodźcami,

a w praktyce powoduje zmniejszający się udział zatrudnionych w rolnictwie i przemyśle.

Można zauważyć, że proporcje rozwoju trzech sektorów gospodarki świadczą o poziomie

rozwoju kraju, ale także wpływają na poziom życia danego społeczeństwa.

 


                                                                                                          Ze wstępu






Część I

Gospodarka oparta na wiedzy a rozwój sektora usług

 

Rozdział 1. Nowe narzędzia w teorii marketingu usług

Grażyna Rosa, Józef Perenc, Joanna Hołub-Iwan, Leszek GraczKamila Słupińska,

Izabela Ostrowska, Agnieszka SmalecAnna Szwajlik, Monika Wojtkiewicz

Wprowadzenie

Narzędzia marketingowe stosowane przez polskie przedsiębiorstwa

Obserwowane zmiany trendów w zakresie preferowanych narzędzi

komunikacji marketingowej

Rozwiązania stosowane w komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych

Podsumowanie

 

 

Rozdział 2. Rozwój sektora kreatywnego w Polsce

Piotr Niedzielski, Władysław Janasz, Adam Stecyk, Tomasz NorekIreneusz Jaźwiński,

Katarzyna Łobacz, Joanna MarkiewiczRafał Szymański, Monika Tomczyk,

Sylwia Bąkowska, Marcin ChojnowskiSzymon Owsianowski, Michał Bronk, Jordan Klimek

Wprowadzenie

Pojęcie i definicje sektora kreatywnego

Zewnętrzne i wewnętrzne determinanty rozwoju sektora kreatywnego

Czynniki stymulujące wzrost sektorów kreatywnych

Podstawowe charakterystyki społeczno-ekonomiczne sektora kreatywnego

Podsumowanie

 

 

Część II

Koncepcje zarządzania w sektorze usług

 

Rozdział 3. Analiza interesariuszy projektów gospodarczych. Lokalny rozwój

gospodarczy w gminach – interesariusze wewnętrzni i zewnętrzni

Wojciech Downar, Włodzimier Durka, Małgorzata Skweres-Kuchta

Hanna Soroka-PotrzebnaJoanna Rzempała, Magdalena ŁawickaMałgorzata Smolska,

Katarzyna Zioło, Rafał Szymański

Wprowadzenie

Koncepcje rozwoju lokalnego

Wskaźniki endo- i egzogeniczności rozwoju

Niezależność budżetowa

Produktywność gmin

Egzogeniczność lokalnych rynków pracy

Wpływ sfery publicznej na lokalny rynek pracy

Atrakcyjność lokalizacji miejsca pracy dla pracujących spoza obszaru gminy

Atrakcyjność lokalizacji dla podmiotów innowacyjnych

Skala endogeniczności i egzogeniczności rozwoju gminnych wspólnot

samorządowych

 

 

Rozdział 4. Ocena implementacji założeń społecznej odpowiedzialności biznesu

w MMŚP z sektora usług turystycznych

Grażyna Wolska, Agnieszka Bretyn, Agnieszka KwarcińskaAgnieszka Łopatka

Wprowadzenie

Główne obszary aktywności koncepcji CSR w ujęciu teoretycznym

Charakterystyka próby badawczej

Wyniki badań obejmujących relacje lokalnej społeczności oraz ochronę środowiska

w ramach działań związanych z CSR

Różnice w realizacji zasad CSR między polskimi i niemieckimi

przedsiębiorstwami

Podobieństwa polskich i niemieckich przedsiębiorstw w realizacji zasad CSR

Podsumowanie 

 

 

Część III

Sektor usługowy – zagadnienia szczegółowe

 

Rozdział 5. Proces produkcji usług transportowych

Hubert Bronk

Charakterystyka procesów realizacji usług transportowych

Właściwości produkcji usług transportowych

Jednoczesność produkcji i konsumpcji usług transportowych

Jednoczesność sprzężenia środków transportu i infrastruktury transportu

Dostępność do punktów transportowych

Różnorodność popytu usług transportowych

Proces transportowy, proces przewozowy

 

Rozdział 6. Integracja transportu publicznego na poziomie regionalnym

Wojciech Bąkowski

Wprowadzenie – sektor transportu publicznego na obszarze aglomeracji miejskiej

Integracja transportu publicznego

Organizacja integracji transportu na poziomie regionalnym

Bariery wdrożenia integracji transportu publicznego w regionie

Podsumowanie

 

Rozdział 7. Analiza SWOT/TOWS mikroprzedsiębiorstwa motoryzacyjnego

z wyznaczeniem optymalnej strategii rozwoju

Marek Mozga

Wprowadzenie

Opis danych i metod

Wyniki empiryczne

Podsumowanie

 

Rozdział 8. Poczta we wschodnich prowincjach Niemiec w latach 1918–1945

Andrzej Mielcarek, Józef Stanielewicz, Eugeniusz Mazur

Wprowadzenie

Poczta Rzeszy – podstawa prawna i struktura organizacyjna

Postawy prawne działania Poczty Rzeszy

Dyrekcje poczty we wschodnich prowincjach

Zatrudnienie

Placówki pocztowe

Obroty pocztowe

Listy

Paczki i przesyłki wartościowe

Przekazywanie gazet

Usługi finansowe

Obroty pocztowe we wschodnich dyrekcjach

Przewozy poczty

Poczta konna

Przewóz kolejami

Przewozy samochodowe

Przewozy lotnicze

Poczta wiejska

Służba doręczeniowa

Poczta w czasie wojen

Pierwsza wojna światowa

Druga wojna światowa

Poczta Niemiecka na terenach okupowanych

Finanse Poczty Rzeszy

Podsumowanie 

 

Zakończenie

Bibliografia





Ilość stron 193
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
dariusz.stawinski@univ.szczecin.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
wydawnictwo@univ.szczecin.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Zarządzanie działalnością usługową w nowoczesnej gospodarce - perspektywa regionalna oraz ujęcie...

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.