Publikacja dostępna też w Rok wydania 2018
Podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest informacja. Posiadanie jej zmniejsza skalę niewiedzy o danym zjawisku, umożliwia ograniczenie ryzyka i niepewności oraz pozwala na sprawniejsze działanie. Synonimami informacji są: powiadomienie, zakomunikowanie, wiadomość.
Szczególnego rodzaju jest informacja pochodząca ze sprawozdań finansowych. Jej znaczenie jest duże, gdyż ma ona wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa generującego informację w gospodarce rynkowej. Informacja to oprócz danych liczbowych także dane opisowe i jakościowe na temat funkcjonowania danej jednostki gospodarczej. Powinny one charakteryzować się odpowiednimi cechami jakościowymi, tak aby osoby z nich korzystające były usatysfakcjonowane ich użytecznością i znalazły w sposób łatwy i szybki potrzebne informacje. Posłużą im one do podjęcia odpowiednich decyzji. Sprawozdania finansowe sporządzane przez przedsiębiorstwa są jednym z głównych źródeł tych informacji. Umożliwiają one ocenę tego, co się wydarzyło w przeszłości. Ponadto na ich podstawie można dokonać projekcji tego, co się może wydarzyć w przyszłości, mimo iż niewiele informacji przyszłościowych jest w nich zawartych.
Ze wstępu
1. Determinanty podejmowania decyzji inwestorskich
1.1. Klasyfikacja współczesnych inwestorów giełdowych i podejmowanych przez nich
decyzji
1.2. Potrzeby i oczekiwania informacyjne inwestorów giełdowych
1.3. Czynniki psychologiczne wpływające na inwestorów giełdowych
1.4. Czynniki ekonomiczne, którymi kierują się inwestorzy przy podejmowaniu decyzji
inwestycyjnych
2. Sprawozdawczość finansowa i analiza sprawozdań finansowych jako podstawa
oceny kondycji spółki giełdowej przez inwestora giełdowego
2.1. System sprawozdawczości finansowej w teorii i praktyce regulacji krajowych oraz
międzynarodowych
2.2. Istota jakości informacji pochodzących z systemu sprawozdawczości finansowej
2.3. Użytkownicy sprawozdania finansowego i ich potrzeby informacyjne
2.4. Istota analizy wskaźnikowej sprawozdania finansowego
3. Użyteczność informacyjna sprawozdania finansowego dla inwestorów
giełdowych
3.1. Spółki giełdowe i ich obowiązki informacyjne
3.2. Zjawiska pożądane i dysfunkcyjne w sprawozdaniu finansowym
3.3. Wiarygodność sprawozdania finansowego dla inwestorów giełdowych i skutki możliwych
nieprawidłowości
3.4. Termin publikacji informacji ze sprawozdania finansowego jako jeden z czynników
generujących kupno lub sprzedaż akcji
4. Koncepcja zastosowania nowych technologii do komunikowania sprawozdania
finansowego dla inwestorów giełdowych
4.1. Możliwości wykorzystania Internetu do celów sprawozdawczych
4.2. Media społecznościowe z punktu widzenia inwestora
4.3. Potencjał wykorzystania aplikacji mobilnych do komunikowania sprawozdania
4.4. Dobre praktyki zastosowania nowych technologii na wybranych przykładach
4.5. Określenie warunków wdrożenia nowych technologii do prezentowania informacji
ze sprawozdania finansowego w ramach systemu rachunkowości w Polsce
4.6. Określenie zjawisk pożądanych i zagrożeń w ramach zastosowania nowych technologii
do komunikowania się z odbiorcami sprawozdania finansowego
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków, tabel i wykresów