Strona głównaHUMANISTYKAZiemie Zachodnie i Północne w polskiej kinematografii (1944/1945–1989)
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Z dala od egocentrycznej metropolii. Obraz prowincji w filmie
Szybki podgląd
45,00 zł
Niepubliczne szkoły podstawowe w Szczecinie w latach 1989–2014
Szybki podgląd
50,00 zł
Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych woj. zachodniopom. – podejście...
Szybki podgląd
48,00 zł
Ekonomika inwestycji infrastrukturalnych i taborowych w sektorze kolejowym – wybrane zagadnienia
Szybki podgląd
75,00 zł
Współczesna turystyka. Środowisko, człowiek, gospodarka
Szybki podgląd
75,00 zł
Wolontariat młodzieży w liceum ogólnokształcącym
Szybki podgląd
50,00 zł
Grafomania i inne pokusy
Szybki podgląd
48,00 zł
Zachowania nabywcze podróżnych w kontekście zrównoważonego rozwoju transportu
Szybki podgląd
55,00 zł
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym
Szybki podgląd
45,00 zł
Genetyczne ryzyko nowotworowe kobiet. Mutacja BRCA w perspektywie psychologicznej
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Ludwig Wilhelm Brüggemann. Opis miasta Szczecina
Szybki podgląd
40,00 zł
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Ziemie Zachodnie i Północne w polskiej kinematografii (1944/1945–1989)

45,00 zł
EAN: 9788379722907
ISBN/ISSN: 978-83-7972-290-7
Produkt dostępny (58 )
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format
Oprawa
Język

Ilość:egz.

Rok wydania 2019


Tematem trzeciego już tomu serii monograficznej – Film. Historia i kon­teksty są Ziemie Zachodnie i Północne oraz skupiona wokół nich proble­matyka, widziana przez pryzmat kinematografii. Przez cały okres Polski Ludowej mityczno-symboliczny obraz Ziem Zachodnich i Północnych, życie mieszkańców, ich problemy, codzienność, zachodzące tam proce­sy i zjawiska społeczne interesowały ludzi kultury – od plastyków, lite­ratów po twórców filmowych. Inspirowało i fascynowało ich właściwie wszystko, między innymi: urokliwe, liryczno-pastelowe pejzaże, topo­grafia tych ziem, życie codzienne mieszkańców, ukazane przez pryzmat jednostki lub szerszej wspólnoty, procesy asymilacyjne, repolonizacyjne. Z biegiem czasu sztampowe, propagandowe produkcje (zwłaszcza do­kumenty) zaczęły ustępować miejsca filmom bardziej ambitnym, we­wnętrznie skomplikowanym i nie do końca jednoznacznym. W kinie polskim Ziemie Zachodnie i Północne przeszły więc swoistą ewolucję. W okresie stalinowskim zapoczątkowały ją filmy stawiające na poety­kę socrealistyczną, stabilizującą nowe poczucie tożsamości i integracji (w momencie olbrzymiego trudu dźwignięcia zrujnowanego kraju). Do­piero lata pięćdziesiąte, należące do tzw. Polskiej Szkoły Filmowej wpro­wadziły eksperymenty psychologiczne oraz warsztatowe, aby przejść do nowofalowej, trochę swobodniejszej narracji, także do pewnego stopnia uwarunkowanej neomarksistowskim zwrotem ideologicznym w obyczajowości, filozofii, literaturze, architekturze, począwszy od lat sześćdziesiątych, a później już w kolejnych dekadach PRL. Tom studiów przekazany Czytelnikowi ma zadatki oraz aspiracje, aby stać się publi­kacją pożyteczną, otwierającą kolejne perspektywy do dalszych badań i naukowych dociekań.





Maciej Kowalski (Szczecin)
Aspekty morskie w polskich filmach fabularnych lat trzydziestych XX wieku

 

Łukasz A. Plesnar (Kraków)
Ostatni film Trzeciej Rzeszy – „Kołobrzeg (Kolberg)” Veita Harlana jako obraz historyczny i propagandowy

 

Inga Leśniewska-Orlicka (Wrocław)
Osadnicy, przesiedleńcy, autochtoni… Analiza obrazu mieszkańców Ziem Zachodnich i Północnych Polski na podstawie wybranych kronik i dokumentów filmowych zrealizowanych w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie

 

Tomasz Sikorski (Szczecin)
„Byliśmy tu, jesteśmy, będziemy”. Szczecin na taśmach Polskiej Kroniki Filmowej w pierwszych latach powojennych (1945–1947)

 

Jamie Zelechowski (Tucson)
The Palimpsestic„Repatriate” in the Cinematic Reclaimed Territories

 

Tomasz Sikorski, Urszula Kozłowska (Szczecin)
Skaza. Agnieszka 46 (1964) jako przykład „niezmierzonej” symplifikacji „mundurowo-kombatanckiego” mitu w polskim filmie fabularnym dekady Władysława Gomułki

 

Piotr Kurpiewski (Gdańsk)
Mit Cedyni w polskiej twórczości filmowej lat siedemdziesiątych XX wieku – między utylitaryzmem a obiektywizmem

 

Joanna Dobrowolska (Warszawa)
Pionierzy i osadnicy w poszukiwaniu domu i azylu. Obraz Ziem Odzyskanych w Grzechu Antoniego Grudy i Azylu

 

Noty biograficzne

Ilość stron 252
Rok wydania 2019

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Jezus zwany Mesjaszem, co się tłumaczy Chrystus (MtShemTob 1,17) Socjoretoryczna analiza Ewangelii
Szybki podgląd
60,00 zł 54,00 zł
Mosty nad granicą. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w latach 1997–2015
Szybki podgląd
78,75 zł 49,00 zł
Wybrane zagadnienia z prognozowania
Szybki podgląd
45,00 zł 33,00 zł
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw sektora MSP w woj. zachodniopomorskim. Nakłady, determinanty..
Szybki podgląd
40,00 zł 32,00 zł
Argentyna w prozie wspomnieniowej Józefy Radzymińskiej. Perspektywa językowo-kulturowa
Szybki podgląd
52,00 zł 39,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Ziemie Zachodnie i Północne w polskiej kinematografii (1944/1945–1989)

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję