|
Koncepcja innowacji kreowanej przez użytkownika w działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw
Rok wydania 2018
Głównym osiągnięciem naukowym niniejszej pracy jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu UDI oraz przeprowadzenie i zweryfikowanie wyników badań odnośnie do stosowania UDI w komórkach badawczo-rozwojowych w warunkach polskich. Badanie ma charakter pionierski, a wyniki są interesujące nie tyko na gruncie naukowym. Niewątpliwą zaletą publikacji jest także wskazanie konkretnych ograniczeń i zalet wykorzystania tej koncepcji w praktyce gospodarczej. Dla potencjalnych uczestników systemu innowacyjnego stanowią one nieocenioną wskazówkę. Rozprawa bez wątpienia wnosi nowe, istotne elementy do dotychczasowego zasobu wiedzy z zakresu podniesionego tematu.
Z recenzji dr. hab. Marka Szajta prof. PCz
Rozdział 1. Koncepcja innowacji kreowanej przez użytkownika jako współczesne podejście do tworzenia innowacji 1.1. Geneza koncepcji innowacji kreowanej przez użytkownika (UDI) w kontekście ewolucji procesu innowacyjnego 1.2. Idea UDI jako nowoczesnej koncepcji kreowania innowacji 1.3. Typologia i rola użytkowników w procesie UDI 1.4. Rola pracowników i strategii przedsiębiorstwa a wykorzystanie koncepcji UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 1.5. Techniki i narzędzia kontaktu z użytkownikami wykorzystywane w procesie UDI w działalności przedsiębiorstw 1.6. Wybrane przykłady wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw
Rozdział 2. Uwarunkowania wykorzystania UDI w kształtowaniu aktywności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw 2.1. Typologia uwarunkowań implementacji UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 2.2. Interakcje z użytkownikami a implementacja UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 2.3. Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa jako wewnętrzne uwarunkowanie wykorzystania UDI w działalności B+R 2.4. Budowanie świadomości marki a implementacja UDI w procesach B+R przedsiębiorstw 2.5. Uwarunkowania sektorowe a wykorzystanie UDI w procesach B+R przedsiębiorstw 2.6. Nowoczesne kanały komunikacji z użytkownikami jako determinanta implementacji UDI w procesach B+R
Rozdział 3. Metodyczne aspekty pomiaru działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw i koncepcji innowacji kreowanej przez użytkownika 3.1. Metodyka badania działalności B+R i koncepcji innowacji kreowanej przez użytkownika 3.2. Projektowanie badań empirycznych w obszarze wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 3.3. Studium przypadku i statystyczne metody wykorzystywane do badania 3.4. Charakterystyka przedsiębiorstw podlegających badaniu wraz z prowadzoną przez nie działalnością B+R
Rozdział 4. Implementacja UDI w działalność B+R badanych przedsiębiorstw w Polsce w latach 2015–2017 w świetle badań empirycznych 4.1. Współpraca z użytkownikami w procesach B+R w badanych przedsiębiorstwach 4.2. Cele wykorzystania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw 4.3. Efekty zastosowania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw 4.4. Bariery wykorzystania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw 4.5. Implementacja UDI w działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach w Polsce – studium przypadków
Rozdział 5. Determinanty wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw w Polsce w latach 2015–2017 w świetle badań empirycznych 5.1. Budowanie więzi z użytkownikami 5.2. Orientacja marketingowa 5.3. Budowanie świadomości marki 5.4. Uwarunkowania sektorowe 5.5. Wykorzystywane kanały, narzędzia i techniki komunikacji z użytkownikiem
Rozdział 6. Ocena, model i postulowane kierunki zmian w kształtowaniu aktywności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw w Polsce na podstawie koncepcji UDI 6.1. Ocena uwarunkowań związanych z implementacją UDI w działalności B+R przedsiębiorstw 6.2. Model wykorzystania UDI w działalności B+R badanych przedsiębiorstw w Polsce 6.3. Postulowane kierunki zmian w przedsiębiorstwach i polityce państwa w celu zwiększenia zakresu wykorzystania UDI w działalności B+R przedsiębiorstw w Polsce
Zakończenie
Bibliografia/Netografia
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4
Spis tabel
Spis rysunków
Summary
Ilość stron
291
Rok wydania
2018
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji! Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koncepcja innowacji kreowanej przez użytkownika w działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw
|
|
|
|
|
|
|
Zapisz się do newslettera: |
|
|
|
|