Publikacja dostępna też w 
Rok wydania 2015
Standardy wyceny przedsiębiorstw stanowią zbiór procedur, które powinny
być przestrzegane w procesie wyceny przedsiębiorstw. Ich zadaniem jest między
innymi ograniczenie dowolności w zakresie przyjmowanych założeń, uporządkowanie
metodyki wyceny oraz unifikacja stosowanej terminologii. Wprowadzane
na świecie standardy wyceny przedsiębiorstw różnią się zarówno pod względem
stopnia szczegółowości, jak i sformalizowania. W niektórych przypadkach
przybierają postać norm prawnych, w innych – standardów zawodowych.
W niniejszej pracy skupiono się przede wszystkim na tych drugich. Ich historia
została zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie ubiegłego
wieku. Inicjatorami powstania tego typu standardów były organizacje zrzeszające
rzeczoznawców majątkowych. Z upływem czasu konieczność stworzenia
podobnych przepisów została dostrzeżona również w innych krajach. Obecnie
standardy zawodowe dotyczące wyceny przedsiębiorstw opracowują i stosują
organizacje działające między innymi w Australii, Hongkongu (Chiny), Kanadzie,
Niemczech, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii.
ze Wstępu
Rozdział 1
Teoretyczne podstawy standardów w wycenie przedsiębiorstw
1.1. I stota wyceny przedsiębiorstw
1.2. Standardy wartości stosowane w wycenie przedsiębiorstw
1.3. Pojęcie i klasyfikacja standardów wyceny przedsiębiorstw
Rozdział 2
Standardy wyceny przedsiębiorstw na świecie
2.1. Standardy wyceny przedsiębiorstw w krajach Ameryki Północnej
2.2. Standardy wyceny przedsiębiorstw w krajach Europy, Azji i Oceanii
2.3. Standardy międzynarodowe odnoszące się do wyceny przedsiębiorstw
Rozdział 3
Formalnoprawne regulacje dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce
3.1. Historyczne uwarunkowania rozwoju rynku wyceny przedsiębiorstw
w Polsce
3.2. N ormy prawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce
3.3. Standardy zawodowe dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce
Rozdział 4
Ocena polskich standardów wyceny przedsiębiorstw na tle wybranych
standardów stosowanych na świecie
4.1. Przegląd badań poświęconych standardom wyceny przedsiębiorstw
4.2. Metodyka badania standardów wyceny przedsiębiorstw
4.3. W yniki analizy porównawczej wybranych standardów
wyceny przedsiębiorstw
Rozdział 5
Ocena stopnia zastosowania standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce
5.1. Przegląd badań empirycznych dotyczących praktyki wyceny
przedsiębiorstw w Polsce i zastosowania standardów wyceny na świecie
5.2. Metodyka badania stopnia zastosowania standardów
wyceny przedsiębiorstw w Polsce
5.3. W yniki badania ankietowego dotyczącego zastosowania standardów
wyceny i standardów wartości w Polsce
Rozdział 6
Kierunki doskonalenia standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce
6.1. D iagnoza obecnej sytuacji w zakresie kształtowania standardów wyceny
przedsiębiorstw w Polsce
6.2. R ekomendacje dotyczące zawartości standardów wyceny przedsiębiorstw
6.3. O cena scenariuszy dalszego przebiegu procesu kształtowania się
standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce
Wnioski i uwagi końcowe
Załączniki
Bibliografia
Development of business valuation standards (Abstract)
Spis rysunków, tabel i załączników