Strona głównaHUMANISTYKAModele dialogu z tradycją w najnowszej dramaturgii rosyjskiej
Nagrody i wyróżnienia

     

Koszyk
...jest pusty

Kategorie
Nowości
Od świtu do zmierzchu. Cmentarze metropolii lwowskiej
Szybki podgląd
150,00 zł
Metody nauczania rachunkowości
Szybki podgląd
55,00 zł
Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych. Podejście ilościowe, jakościowe i mieszane
Szybki podgląd
50,00 zł
Polityka Europejska. Koncepcyjne i doktrynalne podstawy na przykładzie Niemiec
Szybki podgląd
55,00 zł
Regulacja z perspektywy ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej na przykł. rynku usług...
Szybki podgląd
80,00 zł
Zarządzanie programami foresight
Szybki podgląd
35,00 zł
Zaczepne wprowadzenie do filozofii edukacji
Szybki podgląd
35,00 zł
Efekty sygnalizacji – determinanty reakcji akcjonariuszy na zdarzenia korporacyjne w spółkach publ.
Szybki podgląd
80,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Dogonowie z bliska Tom III  Wybór tekstów i redakcja Jacek Łapott
Szybki podgląd
45,00 zł
Polecamy
Tradycje sportów konnych w Polsce do 1939 roku
Szybki podgląd
170,00 zł
Potencjał produkcyjny i rynek pracy jako determinanty rozwoju gospodarczego
Szybki podgląd
40,00 zł
Informacje
Szukaj treści

Wpisz szukaną frazę


Wyszukiwanie zaawansowane

Modele dialogu z tradycją w najnowszej dramaturgii rosyjskiej

50,00 zł

Autor/Redaktor: Maciej Pieczyński
EAN: 9788379724635
ISBN/ISSN: 978-83-7972-463-5
Produkt dostępny (16 egz.)
Waga:0.35 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Format:
Oprawa:
Język:

Ilość:egz.

Rok wydania 2021

Monografia Macieja Pieczyńskiego stanowi udaną próbę nowatorskiego odczytania intertekstualnych relacji wybranych współczesnych dramatów rosyjskich z klasyczną literaturą rosyjską. (…) W rusycystycznym literaturoznawstwie w Polsce dotychczas brakowało tak ożywczego metodologicznie opracowania rosyjskich sztuk współczesnych, w którym oryginalne ujęcie badanych problemów pozwoliłoby na merytoryczne i konstruktywne osadzenie tej twórczości w kontekście ponowoczesnej myśli o literaturze. I tę lukę Autor stara się bardzo rzeczowo wypełnić swoją propozycją. Aktualność i celowość przygotowywanej do druku publikacji nie budzi zatem wątpliwości. (…)

Rozległa wiedza kulturowa, znajomość realiów historycznych oraz pasja pozwalają Pieczyńskiemu — bez przytłaczania wiedzą teoretyczną — przeprowadzić czytelnika przez meandry intertekstualnych odniesień w Tani-Tani Oli Muchiny, Tlenie Iwana Wyrypajewa, Na mieliźnie Igora Szprica, Rosyjskich konfiturach Ludmiły Ulickiej, Annie Kareninie II Olega Szyszkina oraz Martwych uszach, albo Najnowszej historii papieru toaletowego Olega Bogajewa (…). Swoboda, z jaką prowadzone są w książce analizy i interpretacje oraz poziom ich uszczegółowienia świadczą bez wątpienia o dojrzałości przedstawionej koncepcji badania dialogowania z tradycją w najnowszej dramaturgii rosyjskiej. Wszystkie one dowodzą znakomitej znajomości tekstów klasyków oraz różnorodnych kontekstów kulturowych, w jakie wpisują się omawiane teksty (…).

Modele dialogu z tradycją w najnowszej dramaturgii rosyjskiej Macieja Pieczyńskiego to książka dobrze napisana, ważna z punktu widzenia nie tylko badań naukowych prowadzonych na gruncie polskiej rusycystyki. Jej wartość dostrzegam także na polu dydaktyki akademickiej, gdzie stanowić może cenne, bogate w nowoczesne ujęcia rozpatrywanego zagadnienia kompendium wiedzy o najnowszym dramacie rosyjskim dla studentów rusycystyki czy innych kierunków humanistycznych. (…) Nie ulega wątpliwości, że dzięki prezentowanym wartościom książka będzie interesującą z perspektywy nauki i kształcenia uniwersyteckiego pozycją na mapie polskiej rusycystyki literaturoznawczej.


                                                                                     Z recenzji dr Lidii Mięsowskiej

 




Wprowadzenie. Tekst jako centrum dramatu

 

Rozdział I. DIALOG Z PRAWDĄ DZIEŁA. Pod-pisywanie

Tania-Tania Oli Muchiny

Tlen Iwana Wyrypajewa

 

Rozdział II. DIALOG Z DZIEŁEM

Prze-pisywanie. Na mieliźnie Igora Szprica

Rosyjskie konfi tury Ludmiły Ulickiej

Do-pisywanie tradycji. Anna Karenina II Olega Szyszkina

 

Rozdział III. DIALOG Z AUTOREM. Nad-pisywanie

Martwe uszy. Najnowsza historia papieru toaletowego

Olega Bogajewa

 

Uwagi końcowe

 

Bibliografia

Streszczenie

Резюме

Summary

Ilość stron 293
Rok wydania 2021

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
Klienci polecają również:
Niedoczytani – Nierozpoznani. O meandrach poezji polskiej XX i XXI wieku
Szybki podgląd

Niedoczytani – Nierozpoznani. O meandrach poezji polskiej XX i XXI wieku

49,00 zł

Sprzedaż i marketing

                
        Dariusz Stawiński
           (91) 444 20 06 
    dariusz.stawinski@usz.edu.pl


       Magdalena Szarmach 
           (91) 444 20 09
magdalena.szarmach@usz.edu.pl

 

IBUK.PL

SWSW
Promocje
Na początku Kunstmann wymyślił sobie Kulmową... H. Kunstmann – J. Kulmowa Listy 1966–2009
Szybki podgląd
99,00 zł 59,00 zł
A Guide to Harpacticoid Copepods (Copepoda, Harpacticoida) of the Southern Baltic Sea
Szybki podgląd
35,00 zł 28,00 zł
Autor

Inne produkty

Bestsellery
Powiadomienia

Modele dialogu z tradycją w najnowszej dramaturgii rosyjskiej

Znajdziesz nas:
Znajdziesz nas:
sklep internetowy Kontakt z nami
Newsletter
Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuję