Rok wydania 2016
„Niniejsza monografia jest jedną z nielicznych publikacji naukowych dotyczących
problematyki kształtowania wizerunku obszaru turystycznego, zarówno na krajowym
jak i międzynarodowym rynku wydawniczym. Koncepcja pracy odwołuje się do
problematyki teoretycznej jak i empirycznej. Jest to oryginalne opracowanie teoretyczne
jak i pragmatyczne, którego adresatami są nie tylko przedstawiciele środowisk
akademickich. Przedstawione aspekty instrumentalne powinny być cenną pomocą
w kształtowaniu polityki promocji turystyki oraz oddziaływania na wizerunek turystyczny
przez pracowników jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, a także
regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych”.
prof. dr hab. Aleksander Panasiuk
kierownik Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego
Rozdział 1
Polityka promocji w ujęciu koncepcji marketingu terytorialnego
1.1. Istota promocji
1.2. Polityka promocji i jej cele w ujęciu marketingu terytorialnego
1.3. Instrumenty polityki promocji
Rozdział 2
Wizerunek w koncepcji marketingu terytorialnego
2.1. Wizerunek jako kategoria marketingowa
2.2. Wizerunek a tożsamość
2.3. Rodzaje i funkcje wizerunku
2.4. Proces kreowania wizerunku
2.5. Związki i zależności pomiędzy wizerunkiem docelowym a polityką promocji
2.6. Adresaci wizerunku
Rozdział 3
Obszarowy produkt turystyczny
3.1. Istota i rodzaje produktu turystycznego
3.2. Obszar jako rodzaj produktu turystycznego
3.3. Struktura obszarowego produktu turystycznego
3.4. Lokalny produkt turystyczny jako przedmiot polityki promocji
3.5. Wizerunek obszarowego produktu turystycznego. Przykład województwa
zachodniopomorskiego
Rozdział 4
Działania w zakresie polityki promocji w kreowaniu wizerunku obszarowego
produktu turystycznego
4.1. Polityka promocji obszarowego produktu turystycznego
4.2. Wykorzystanie wizerunku przez podmioty gospodarki turystycznej
4.3. Wizerunek obszarowego produktu turystycznego i jego struktura
4.4. Podmioty zajmujące się kreowaniem wizerunku obszarowego produktu turystycznego
4.5. Polityka promocji w kreowaniu wizerunku obszarowego produktu turystycznego.
Przykład gmin województwa zachodniopomorskiego
Rozdział 5
Modelowe rozwiązania dla polityki promocji w kreowaniu wizerunku obszarowego
produktu turystycznego
5.1. Czynniki i uwarunkowania modelowych rozwiązań w zakresie polityki promocji
5.2. Struktura modelu polityki promocji w kreowaniu wizerunku produktu turystycznego
5.3. Nakłady i efekty wynikające z proponowanego modelu polityki promocji skierowanego
na kreowanie wizerunku produktu turystycznego
5.4. Adaptacja modelu polityki promocji w kreowaniu wizerunku obszarowego produktu
turystycznego. Przykład gminy i miasta Mirosławiec
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Summary