Publikacja dostępna też w 
Rok wydania 2018
Opracowanie dedykowane jest czytelnikom poszukującym wiedzy o aktualnych problemach
zarządzania strategicznego, głównie studentom studiów II stopnia oraz słuchaczom studiów
podyplomowych kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także praktykom odpowie-
dzialnym w organizacjach za podejmowanie strategicznych decyzji.
Książka składa się z 10 rozdziałów. Odnoszą się one do istoty zarządzania strategicznego,
w tym narzędzi analizy strategicznej, procesu formułowania, wdrażania i kontrolowania
strategii oraz zmiany strategicznej, jak również do specyficznych aspektów zarządzania
strategicznego, w tym roli czynnika ludzkiego, kultury organizacyjnej czy przywództwa,
a także do kwestii związanych z wyborem kierunków i sposobów rozwoju organizacji,
takich jak wirtualizacja działań.
Poszczególne rozdziały mają jednolity układ ułatwiający ich odbiór i wykorzystywanie
w procesie dydaktycznym. Strukturę rozdziału tworzą:
- definicje podstawowych pojęć,
- rama teoretyczna, zawierająca kluczowe teorie, modele i metody przydatne
w analizowaniu danego zagadnienia,
- case study, będące praktyczną egzemplifikacją podjętego tematu wraz
z zagadnieniami do dyskusji,
- pytania i zadania, służące weryfikacji posiadanej wiedzy, możliwe do wykorzystania
podczas zajęć dydaktycznych.
Od Redaktorów
Anna Pluta
Zarządzanie strategiczne organizacją
Hubert Pachciarek
Analiza strategiczna
Malwina Szarek
Formułowanie strategii
Alberto Lozano-Platonoff, Hubert Pachciarek
Rodzaje strategii
Malwina Szarek
Wdrażanie strategii i jej kontrola
Katarzyna Gadomska-Lila
Wewnętrzny kontekst kształtowania konkurencyjności organizacji:kultura organizacyjna
i strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
Aleksandra Rudawska
Zarządzanie zmianą strategiczną
Karol Kuczera
Model biznesu
Zdzisław Gomółka
Wirtualizacja – strategiczna perspektywa rozwoju
współczesnych organizacji
Karol Kuczera
Organizacja sieciowa i wirtualna