Rok wydania 2023
Celem monografii jest przedstawienie ogólnego zarysu problematyki funkcjonowania przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji działalności, ze wskazaniem na grupy zagadnień istotnych z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach. Podjęto zatem próbę pewnego uporządkowania problematyki procesu umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw, z jednoczesnym wskazaniem na zagadnienia współcześnie istotne, jak: otoczenie internacjonalizowanych przedsiębiorstw, miejsce form internacjonalizacji wstrategiach działalności zagranicznej, przedsiębiorczość międzynarodowa, uwarunkowania międzynarodowej konkurencyjności, wpływ „dystansu psychicznego” między krajem rodzimym (wyjściowym) a krajem zagranicznej intensyfikacji działalności na możliwości internacjonalizacyjne, problematyka finansów międzynarodowych ze wskazaniem na instrumenty i narzędzia finansowania międzynarodowej działalności przedsiębiorstw czy ryzyko finansowe i instrumenty jego minimalizacji. W monografii uwzględniono jednocześnie specyfikę mniejszych przedsiębiorstw, wskazując na elementy istotne z punktu widzenia ich funkcjonowania i rozwoju na arenie międzynarodowej.
Publikacja kierowana jest zarówno do teoretyków, jak i do praktyków życia gospodarczego, zwłaszcza przedsiębiorstw internacjonalizujących działalność, a także studentów kierunków ekonomicznych.
Z wprowadzenia
Rozdział 1
Internacjonalizacja jako mechanizm współczesnej gospodarki światowej
1.1. Międzynarodowe procesy gospodarcze – globalizacja
1.2. Pojęcie internacjonalizacji
1.3. Zależność między procesami globalizacji, integracji i internacjonalizacji
1.4. Makroekonomiczne teorie umiędzynarodowienia
1.5. Teorie internacjonalizacji w ujęciu mikro
Rozdział 2
Biznes międzynarodowy a internacjonalizacja przedsiębiorstw
2.1. Konkurencyjność międzynarodowa przedsiębiorstw i jej uwarunkowania
2.2. Pojęcie przedsiębiorczości międzynarodowej
2.3. Model biznesu międzynarodowego a internacjonalizacja przedsiębiorstw
2.4. Zintegrowany model przedsiębiorczości międzynarodowej
Rozdział 3
Przedsiębiorstwo umiędzynarodowione
3.1. Otoczenie a internacjonalizacja działalności przedsiębiorstwa
3.2. Motywy i cele zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw
3.3. Kierunki orientacji przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji
3.4. Funkcjonalność modeli internacjonalizacji przedsiębiorstw
3.5. Kategorie przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji
Rozdział 4
Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
4.1. Wymiary umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
4.2. Strategia internacjonalizacji
4.3. Forma internacjonalizacji
4.4. Przegląd strategii i form umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
Rozdział 5
Finansowanie i ryzyko międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa
5.1. Instrumenty i narzędzia finansowania międzynarodowej działalności przedsiębiorstw
5.2. Ryzyko transakcji w działalności międzynarodowej
5.3. Strategia finansowania działalności zinternacjonalizowanej
5.4. Zarządzanie finansami międzynarodowymi
Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
Summary
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.